Gå til innhold

Mulig blindtarmbetennelse hos 12 åring


Jeanette.dragsund@live.com

Anbefalte innlegg

Min datter på 12 år, har i fire dager nå klaget over smerter nede på høyre side av magen. Vi var hos lege igår og der er en liten mistanke om blindtarmbetennelse. Hun har ingen utslag på crp eller urinprøve. Det er vondt når legen trykker på området, men ikke noen intense smerter når han slipper fort. Fikk beskjed om å se det litt ann og komme tilbake idag om smertene ikke ble mindre. 

 

Smertene var fremdeles der idag og vi dro tilbake. Fikk såklart en ny lege, tok samme testene og fikk beskjed om å reise hjem, sjekke om hun får feber (ingen feber sålangt) og ellers se det ann til over helgen. Etter at vi kom hjem har smerten økt litt, ikke mye, og hun er nå kvalm. 

 

Hvor lenge kan ett slikt forløp til blindtarmbetennelse være? Når kan jeg forhåpentligvis tenke at det ikke er blindtarmbetennelse? Eller når burde jeg ta kontakt med lege igjen?

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, [email protected] skrev:

Min datter på 12 år, har i fire dager nå klaget over smerter nede på høyre side av magen. Vi var hos lege igår og der er en liten mistanke om blindtarmbetennelse. Hun har ingen utslag på crp eller urinprøve. Det er vondt når legen trykker på området, men ikke noen intense smerter når han slipper fort. Fikk beskjed om å se det litt ann og komme tilbake idag om smertene ikke ble mindre. 

 

Smertene var fremdeles der idag og vi dro tilbake. Fikk såklart en ny lege, tok samme testene og fikk beskjed om å reise hjem, sjekke om hun får feber (ingen feber sålangt) og ellers se det ann til over helgen. Etter at vi kom hjem har smerten økt litt, ikke mye, og hun er nå kvalm. 

 

Hvor lenge kan ett slikt forløp til blindtarmbetennelse være? Når kan jeg forhåpentligvis tenke at det ikke er blindtarmbetennelse? Eller når burde jeg ta kontakt med lege igjen?

Jeg ville kontaktet sykehuset i kveld, kvalme er et typisk symptom sammen med smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blindtarmbetennelse for 1 år siden. Det gikk 5 dager fra smertene begynte til jeg kom meg på sykehuset. Jeg ble også kvalm og uvel de siste dagene. Jeg ble akutt operert på natten.

Ligger datteren din med beina trukket opp under seg? Ved blindtarmbetennelse er det vanligvis den minst smertefulle stillingen å ligge i.

Synes du skal dra på sykehuset hvis du føler at det er riktig, bedre med en gang for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun ligger ikke med bena trukket opp under seg. Nå i morgentimene er hun fremdeles kvalm. Smertene er på samme nivå som i går kveld. En konstant smerte, ikke intens, slik som jeg har blitt forklart av legen at det som oftest er. Matlysten har kommet og gått de siste dagene. Fremdeles ingen feber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, [email protected] skrev:

Nei. Hun ligger ikke med bena trukket opp under seg. Nå i morgentimene er hun fremdeles kvalm. Smertene er på samme nivå som i går kveld. En konstant smerte, ikke intens, slik som jeg har blitt forklart av legen at det som oftest er. Matlysten har kommet og gått de siste dagene. Fremdeles ingen feber. 

Kanskje hun har eggløsning. Da kan man jo få smerter på den siden hvor egget har løsnet. Og ikke uvanlig å bli kvalm heller. Men man må ikke ha intense smerter ved blindtarmbetennelse. Jeg ble lagt inn på sykehuset fordi jeg ikke klarte å holde på hverken mat eller vann. Jeg hadde ikke spesielt vondt i magen. Legene trodde det var blindtarmen, men viste seg å være nyresvikt. Om man måtte hatt intense smerter så hadde de jo ikke mistenkt blindtarmbetennelse på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, [email protected] skrev:

Nei. Hun ligger ikke med bena trukket opp under seg. Nå i morgentimene er hun fremdeles kvalm. Smertene er på samme nivå som i går kveld. En konstant smerte, ikke intens, slik som jeg har blitt forklart av legen at det som oftest er. Matlysten har kommet og gått de siste dagene. Fremdeles ingen feber. 

Da jeg ble lagt inn så hadde ikke jeg feber. Nå kan jeg ha både ha dobbeltsidig lungebetennelse og bukhinnebetennelse uten å ha feber, så det at hun ikke har feber trenger ikke nødvendigvis ha noe å si. Hvordan er allmenntilstanden hennes? Hva med å dra til legen idag å ta en ny CRP ?  Det er vondt å gå helgen i møte med sykt barn og med stor usikkerhet på hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

Kanskje hun har eggløsning. Da kan man jo få smerter på den siden hvor egget har løsnet. Og ikke uvanlig å bli kvalm heller. Men man må ikke ha intense smerter ved blindtarmbetennelse. Jeg ble lagt inn på sykehuset fordi jeg ikke klarte å holde på hverken mat eller vann. Jeg hadde ikke spesielt vondt i magen. Legene trodde det var blindtarmen, men viste seg å være nyresvikt. Om man måtte hatt intense smerter så hadde de jo ikke mistenkt blindtarmbetennelse på meg.

Eggløsningssmerter i 4-5 dager? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Eggløsningssmerter i 4-5 dager? Neppe.

Jeg kan ha vondt i i magen i mange dager før jeg får mensen, så det er fullt mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Trine skrev:

Jeg kan ha vondt i i magen i mange dager før jeg får mensen, så det er fullt mulig. 

Eggløsning har du jo lenge før du får mensen. :) Menssmerter i 4-5 dager før mens er vel heller ikke helt vanlig? Men mer tenkelig enn eggløsningssmerter dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lillemus skrev:

Eggløsning har du jo lenge før du får mensen. :) Menssmerter i 4-5 dager før mens er vel heller ikke helt vanlig? Men mer tenkelig enn eggløsningssmerter dog.

Jeg vet at man normalt har eggløsning lenge før mensen, men har man kortere sykluser så er det også kortere tid mellom eggløsning og mensen. Og når man er 12 år så er det jo ofte ikke noe system på mensen så disse normalene kan lett bli feil. Selv blødde jeg annen hver uke i en lang periode i begynnelsen. Her kan smertene komme og gå i 14 dager før mensen. Om det er vanlig vet jeg ikke, men det er mulig.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2017 den 3.01, [email protected] skrev:

Min datter på 12 år, har i fire dager nå klaget over smerter nede på høyre side av magen. Vi var hos lege igår og der er en liten mistanke om blindtarmbetennelse. Hun har ingen utslag på crp eller urinprøve. Det er vondt når legen trykker på området, men ikke noen intense smerter når han slipper fort. Fikk beskjed om å se det litt ann og komme tilbake idag om smertene ikke ble mindre. 

 

Smertene var fremdeles der idag og vi dro tilbake. Fikk såklart en ny lege, tok samme testene og fikk beskjed om å reise hjem, sjekke om hun får feber (ingen feber sålangt) og ellers se det ann til over helgen. Etter at vi kom hjem har smerten økt litt, ikke mye, og hun er nå kvalm. 

 

Hvor lenge kan ett slikt forløp til blindtarmbetennelse være? Når kan jeg forhåpentligvis tenke at det ikke er blindtarmbetennelse? Eller når burde jeg ta kontakt med lege igjen?

Hvordan går det med datteren din?

Håper hun er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på nytt hos legen og tok ny crp uten noe utslag. Vi ble sendt hjem.med avføringstabletter og beskjed om at legen ringer oss på mandag for å høre hvordan det står til. Vanskelig å si om hun har blitt verre, nå har hun vondt i magen på en annen måte også, sikkert pga av avføringsmiddelet. Så i morgen kommer jeg ikke til å gi det til henne. 2 dager må være nok med det. Hun greier ikke å kjenne forskjell på smertene på de tablettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...