Gå til innhold

Trening uke 35


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Trening uke 35: Jeg har trent 3 ganger denne uken / en gang mer enn vanlig og det er vel bra. Onsdagen trente jeg 15 km løping. Fredagen trente jeg opp en fjell-løype ( ganske bratt men fin utsikt på toppen). Og søndagen så trente jeg 6 km løping, pluss en times skogstur i tillegg (gikk meg nesten vill.. ny løype men kom meg hjem tilslutt pust pes). :D . Fornøyd uansett med treningen. Har kommet frem til at det er ikke tiden som teller, men det er faktisk det å holde seg i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Mina1 skrev:

Trening uke 35: Jeg har trent 3 ganger denne uken / en gang mer enn vanlig og det er vel bra. Onsdagen trente jeg 15 km løping. Fredagen trente jeg opp en fjell-løype ( ganske bratt men fin utsikt på toppen). Og søndagen så trente jeg 6 km løping, pluss en times skogstur i tillegg (gikk meg nesten vill.. ny løype men kom meg hjem tilslutt pust pes). :D . Fornøyd uansett med treningen. Har kommet frem til at det er ikke tiden som teller, men det er faktisk det å holde seg i gang. 

Løper du 15 km i strekk eller har du gåpauser innimellom? Jeg klarer 10-11 km, men da er det ikke stort mer å hente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka ble som følger:

Mandag - 5,5 km joggetur

Torsdag - 6,4 km joggetur

Lørdag - 24 (!) km gåtur langs skogsvei - det ble en kveld i koma for å si det sånn... ;) 

Av en eller annen merkelig grunn ble det ingen joggetur i dag....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lillemus skrev:

Løper du 15 km i strekk eller har du gåpauser innimellom? Jeg klarer 10-11 km, men da er det ikke stort mer å hente...

Jeg pleier å løpe 15 km i strekk,. Ofte lengre også. I vår løp jeg ofte 18-20 km i strekk en eller to ganger i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lillemus skrev:

Uka ble som følger:

Mandag - 5,5 km joggetur

Torsdag - 6,4 km joggetur

Lørdag - 24 (!) km gåtur langs skogsvei - det ble en kveld i koma for å si det sånn... ;) 

Av en eller annen merkelig grunn ble det ingen joggetur i dag....

 

Du er flink :) . Veldig bra jobbet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en "vanlig" uke. Er fornøyd, spesielt med dagens økt (at jeg gjennomførte)

Tirsdag : svømt 3000 m + 200 m rolig utsvømming (1 time og 40 min)

Fredag : treningssenteret  Syklet 22 km (60 min) + Styrketrening (60 min)

Søndag : treningssenteret Syklet 22,5 km (60 min) + styrketrening (60 min)

På søndagene er treningssenteret ikke betjent og idag var det ikke noe musikk der (det pleier å være musikk).  Når jeg da etter en halvtime bare hadde lyst til å gå av sykkelen, så er jeg faktisk litt stolt at jeg greide 30 min til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken ble det følgende aktiviteter:

Mandag: 7,29 km tur

Onsdag: 10,68 km tur

Torsdag: 9,85 km tur

Søndag: 5,61 km fjelltur. Skikkelig vakker natur og nydelig vær

Ganske fornøyd med aktiviteten denne uken :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske fornøyd, selv om det bare ble én løpetur:

Syklet frem og tilbake til jobb (14,4 km) mandag, tirsdag og torsdag.

Onsdag: gikk tur i skogen med venninne, 7,8 km. Hadde med mat og kaffe, utrolig koselig å skravle og gå tur sammen :) Om kvelden var mannen og jeg på besøk hos noen venner, og vi gikk i stedet for å kjøre. 2,9 km.

Torsdag: Gikk frem og tilbake til koret i stedet for å kjøre. 5,6 km.

Lørdag: tur på fjellet med familien.  11,9 km i ulendt terreng.

Søndag: tur med mannen 8,5 km. Om kvelden løp jeg 6,4 km med ny rekord på 5 km :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, påskelilje skrev:

Er ganske fornøyd, selv om det bare ble én løpetur:

Syklet frem og tilbake til jobb (14,4 km) mandag, tirsdag og torsdag.

Onsdag: gikk tur i skogen med venninne, 7,8 km. Hadde med mat og kaffe, utrolig koselig å skravle og gå tur sammen :) Om kvelden var mannen og jeg på besøk hos noen venner, og vi gikk i stedet for å kjøre. 2,9 km.

Torsdag: Gikk frem og tilbake til koret i stedet for å kjøre. 5,6 km.

Lørdag: tur på fjellet med familien.  11,9 km i ulendt terreng.

Søndag: tur med mannen 8,5 km. Om kvelden løp jeg 6,4 km med ny rekord på 5 km :D

 

Bra jobbet!!!!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mina1 skrev:

Bra jobbet!!!!! :) 

Takk :-) Er fornøyd med den løpeturen! Var skikkelig deilig å løpe, og skulle ønske jeg hadde gått ut litt tidligere. Fast søndagsrutine å løpe en tur, dusje og se to episoder med Beck på TV2 - og jeg rakk ikke lenger tur enn 6,4 km. Men gøy med rekorden da! Kribler i beina nå for neste tur! Bør vel kanskje ikke løpe i dag igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lillemus skrev:

Uka ble som følger:

Mandag - 5,5 km joggetur

Torsdag - 6,4 km joggetur

Lørdag - 24 (!) km gåtur langs skogsvei - det ble en kveld i koma for å si det sånn... ;) 

Av en eller annen merkelig grunn ble det ingen joggetur i dag....

 

Himla lang tur du hadde på lørdagen! Du tok et skikkelig jafs nå i utfordringen... :huh::o:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg pleier å løpe 15 km i strekk,. Ofte lengre også. I vår løp jeg ofte 18-20 km i strekk en eller to ganger i uken. 

Jeg har løpt 10 km to ganger den siste måneden. Har plan om en 10 km denne uka :-) Så får målet i løpet av vinteren være å klare 15!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, umakenverdt skrev:

Denne uken ble det følgende aktiviteter:

Mandag: 7,29 km tur

Onsdag: 10,68 km tur

Torsdag: 9,85 km tur

Søndag: 5,61 km fjelltur. Skikkelig vakker natur og nydelig vær

Ganske fornøyd med aktiviteten denne uken :)

 

Det er så deilig på fjellet! Vi hadde DEN fantastiske dagen på fjellet på lørdag :-) Skulle ønske jeg kunne ha blitt igjen der oppe...

Gikk og nynnet på "No ser eg etter slike fjell og dalar, som dei eg i min fyrste ungdom såg!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, påskelilje skrev:

Himla lang tur du hadde på lørdagen! Du tok et skikkelig jafs nå i utfordringen... :huh::o:lol:

Var i koma resten av dagen - men jeg gikk og tenkte på utfordringen underveis! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har løpt 10 km to ganger den siste måneden. Har plan om en 10 km denne uka :-) Så får målet i løpet av vinteren være å klare 15!

Det er bra å løpe 10 km. Å overdrive med å løpe veldig langt i lengden er ikke bra. Jeg har løpt litt vel langt iblant. Og har følt meg litt slapp på trening i senere tid. Og en forkjølelse henger litt vel lenge i. Så ja jeg synes at å løpe 10 km er en fin nok distanse. Når man kommer over det så merker man at det tærer mye på kroppen. Men det er jo gøy med mål om å klare ganske lange distanser også. 

Det er også greit å trene variert.

Jaja det er dere på forumet som skal ha takken for at jeg har klart å trene 3 ganger denne uken. Normalt så trener jeg bare 2. Men dere er så sportye at jeg har blitt obs på hvor viktig det er for helsen med trening :) . Vi står på videre folkens :D;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mina1 skrev:

Det er bra å løpe 10 km. Å overdrive med å løpe veldig langt i lengden er ikke bra. Jeg har løpt litt vel langt iblant. Og har følt meg litt slapp på trening i senere tid. Og en forkjølelse henger litt vel lenge i. Så ja jeg synes at å løpe 10 km er en fin nok distanse. Når man kommer over det så merker man at det tærer mye på kroppen. Men det er jo gøy med mål om å klare ganske lange distanser også. 

Det er også greit å trene variert.

Jaja det er dere på forumet som skal ha takken for at jeg har klart å trene 3 ganger denne uken. Normalt så trener jeg bare 2. Men dere er så sportye at jeg har blitt obs på hvor viktig det er for helsen med trening :) . Vi står på videre folkens :D;)

Noe av det som dro meg igjennom hele søndagens økt, var nettopp dette forumet:rolleyes: Hadde ikke likt å måtte skrive at jeg bare hadde trent en 1/2 økt:P ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Noe av det som dro meg igjennom hele søndagens økt, var nettopp dette forumet:rolleyes: Hadde ikke likt å måtte skrive at jeg bare hadde trent en 1/2 økt:P ;)

Haha godt å høre at vi er flere som trener bedre når vi har dette forumet i tankene :D. Det gir veldig så mye med motivasjon :rolleyes::P. Og så er vi i gang med en ny uke æ og da er det om å gjøre å ha litt å komme med når man skal repetere den søndagen. Men vi må ikke slite oss ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mina1 skrev:

Haha godt å høre at vi er flere som trener bedre når vi har dette forumet i tankene :D. Det gir veldig så mye med motivasjon :rolleyes::P. Og så er vi i gang med en ny uke æ og da er det om å gjøre å ha litt å komme med når man skal repetere den søndagen. Men vi må ikke slite oss ut ;)

Nei, vi må ikke møte veggen noen av oss. Det å trene klokt er viktig.  Akkurat nå sitter jeg å kjenner på at formen stiger, får mer og mer overskudd. Enda jeg har vært mer i ro utenom treningen nå enn før. At hvile er like viktig som selve treningen kjenner jeg på nå. I tillegg er kroppen begynt å eldes (er 50+) så alt går senere, også kroppens restitusjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...