Gå til innhold

Hjelp


Anon27

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av juni komjeg tilbake til Norge etter et opphold i Canada. I løpet av første helgen hjemme hadde jeg sex en gang (med kvinne) og fikk en voldsom bihulebetennelse etter en fest med mye innendørsrøyking.

Etter det forandret utfloden min seg fullstending.

Fra å lukte 'normalt' til å lukte ingenting eller svakt syrlig.

Det smaker ingenting spesielt annet enn surt som en sitron.

Den er gått fra gjennomsiktig og klumpfri blitt som vann med noen klumper som papirmasje...
Jeg har ingen smerter eller ubehag  det hele tatt, men jeg vil ha det tilbake til normalen.

Jeg har tatt klamydiatest, men den var negativ. Jeg har tatt to forskjellige sopp/gjærinfeksjonkurer med en måneds mellomrom (canesten og Multigyn kjøpt på apotek). De siste to ukene har jeg tatt flere tabletter idoform-melkesyretabletter daglig fordi jeg tenkte det kan være ph-ubalanse.
Jeg har ikke vært til gynekologisk undersøkelse enda fordi jeg er redd for å bruke penger på at legen skal si at det er normalt og ingenting feiler meg, men jeg vet at dette ikke er nomalt for meg. Jeg tok prøve for livorsshalskreft og hadde full undersøkelse i fjor og da var alt helt normalt.
 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Den normale utflod er preget av melkesyrebakterier som er den normale flora i skjeden. Disse bakteriene skaper et surt miljø (med lavt pH) som er gunstig for å holde andre bakterier borte. Normal utflod lukter syrlig, som surmelk. Det er også andre mikrober i skjeden, men i så små menger at de ikke gir symptomer. Hvis det gis antibiotika, vil balansen kunne endres og andre bakterier eller sopp kan få vekst og gi symptomer. Hyppig samleie, inkl. kvinner som har sex med kvinner, kan føre til tilstanden bakteriell vaginose (BV) hvor det er høyt pH, og et grålig utflod som har fiskelukt. Klumpet hvitt utflod tyder på sopp, men da er det vanligvis kløe i skjede og ved skjedeinngangen. Hvis det ikke foreligger infeksjon eller BV, er det dessverre liten mulighet for å påvirke utfloden. Så hvis du ikke har plager og allerede har forsøkt midler mot sopp og brukt melkesyretabletter, så har jeg ikke forslag til endring av din utflod.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...