Gå til innhold

Vondt i foten og oppover benet trenet mye!


Sarkd

Anbefalte innlegg

Hei trenger hjelp! Jeg trenet mye innebandy fra sommer til mai fikk sykt vondt i benet og foten😞 Trenet styrke også + jogga å 3-4 timer innebandy i uken! Tar på tigerbalsam noen ganger, men hva hjelper? Og må jeg til en Fysioteraupi ? Hjel noen som kan no innen dette felt her👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 5.9.2017 den 21.18, Sarkd skrev:

Hei trenger hjelp! Jeg trenet mye innebandy fra sommer til mai fikk sykt vondt i benet og foten😞 Trenet styrke også + jogga å 3-4 timer innebandy i uken! Tar på tigerbalsam noen ganger, men hva hjelper? Og må jeg til en Fysioteraupi ? Hjel noen som kan no innen dette felt her👌🏻

Hei, jeg hadde veldig mye plager med beina da jeg drev aktiv friidrett. Jeg fikk beinhinnebetennelse, og måtte til fysioterapeut for å bli bra igjen. Jeg gikk først til lege, og ble henvist til fysioterapeut. Den gangen var jeg så heldig at idrettslaget betalte både lege og fysioterapeut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er beinhinnebetennelse så må du ta det alvorlig. Beinhinnebetennelse kan bli kronisk. Har selv hatt det kronisk, ble kvitt det, men det kommer fort igjen. Det å gå på mykt underlag er veldig bra. Har fått beskjed av en idrettslege om å gå minst mulig bakker når det kommer tilbake. Vanskelig å unngå bakker, men gå da rolig opp. Det er også noen øvelser som er gode, men det bør du til fysioterapeut for å få. Går du til en manuell terapeut så trenger du ikke å gå via lege, manuell terapeuten order alt papirarbeid med NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2017 den 20.03, emilie321 skrev:

Hvis det er beinhinnebetennelse så må du ta det alvorlig. Beinhinnebetennelse kan bli kronisk. Har selv hatt det kronisk, ble kvitt det, men det kommer fort igjen. Det å gå på mykt underlag er veldig bra. Har fått beskjed av en idrettslege om å gå minst mulig bakker når det kommer tilbake. Vanskelig å unngå bakker, men gå da rolig opp. Det er også noen øvelser som er gode, men det bør du til fysioterapeut for å få. Går du til en manuell terapeut så trenger du ikke å gå via lege, manuell terapeuten order alt papirarbeid med NAV.

Beinhinnebetennelse er vanskelig å bli kvitt. Jeg slet med å bli kvitt min. Og slike ting er veldig smertefullt, og man må ta det på alvor. Stemmer det du sier emilie321 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er ikke lett å si noe klokt når problemet ikke er mer definert litt klarere. Forhåpentligvis er du mye bedre nå, men andre som kommer innom tråden kan ha lignende problemer. Her har du noen nyttige ressurser du kan bruke for å lære mer om smerter i fot, ankel og legg:

Beinhinnebetennelse

Smerter i leggen

Akillestendinopati / senebetennelse

Er du i tvil er det jo som regel best å få det undersøkt så tidlig som mulig, da utelukker man i alle fall alvorlig problematikk.

Anonymkode: 242d4...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 21.18, Sarkd skrev:

Hei trenger hjelp! Jeg trenet mye innebandy fra sommer til mai fikk sykt vondt i benet og foten😞 Trenet styrke også + jogga å 3-4 timer innebandy i uken! Tar på tigerbalsam noen ganger, men hva hjelper? Og må jeg til en Fysioteraupi ? Hjel noen som kan no innen dette felt her👌🏻

Hvis det er overbelastning, må det hvile til. Utrolig kjedelig. Gir det seg ikke, hadde jeg nevnt det for legen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...