Gå til innhold

Hvor ofte drikker dere alkohol ?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

For et spørsmål men greit å høre et svar på det : hvor ofte drikker dere alkohol ?

jeg var helt avholds i alle år. Men etter en ferie i Syden så begynte jeg å drikke hver helg (ca 1-2 bokser øl foreks på fredagskveld og lørdagskveld). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Mina1 skrev:

For et spørsmål men greit å høre et svar på det : hvor ofte drikker dere alkohol ?

jeg var helt avholds i alle år. Men etter en ferie i Syden så begynte jeg å drikke hver helg (ca 1-2 bokser øl foreks på fredagskveld og lørdagskveld). 

Nei det er ikke ofte, er rar nok fra før så jeg trenger ikke alkohol ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det er ikke ofte, er rar nok fra før så jeg trenger ikke alkohol ;) 

Hehe jeg er rar nok jeg også allerede før alkoholen

 

18 minutter siden, Gargamel skrev:

Litt mer enn Mina1 en vanlig helg.

Så å si alltid 1-3 øl eller vin på fredag og lørdag. Ofte 1 på søndag også. 

 

 Okey da er jeg ikke så ille allikevel. Har ofte følt at jeg drakk litt for mye med å drikke hver helg. Det dummeste jeg gjorde var å legge bilder av meg og Heineken eller den ølen jeg drakk ut på snapchat eller instragram. Fikk derfor klar beskjed av min mor at hun skammet seg over all drikkingen min. Men det er jo bare toppen 3-4 øl hver helg. Og det er jo ikke noe ille. Min mor ble bekymret om at jeg kunne bli en alkoholiker av den drikkingen. Men hun er helt avholds da , slik som jeg var før ;)

16 minutter siden, Xtra skrev:

Det blir fort minst et par ganger i uken, kanskje annenhver dag. Men ofte ikke mer enn ett glass vin. I helgene kan det gjerne bli noe mer.

Da står det ikke så ille til med meg allikevel. Det er avslappende med en øl eller litt vin i helgene etter en hard uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, Mina1 skrev:

Hehe jeg er rar nok jeg også allerede før alkoholen

 

 Okey da er jeg ikke så ille allikevel. Har ofte følt at jeg drakk litt for mye med å drikke hver helg. Det dummeste jeg gjorde var å legge bilder av meg og Heineken eller den ølen jeg drakk ut på snapchat eller instragram. Fikk derfor klar beskjed av min mor at hun skammet seg over all drikkingen min. Men det er jo bare toppen 3-4 øl hver helg. Og det er jo ikke noe ille. Min mor ble bekymret om at jeg kunne bli en alkoholiker av den drikkingen. Men hun er helt avholds da , slik som jeg var før ;)

Da står det ikke så ille til med meg allikevel. Det er avslappende med en øl eller litt vin i helgene etter en hard uke :)

Virker ikke som du har noe problem i det hele tatt, nei. Du er i alle fall laaangt, langt under grensen til WHO, som er 14 enheter i uken for kvinner. Ikke noe mål å nå den grensen, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Virker ikke som du har noe problem i det hele tatt, nei. Du er i alle fall laaangt, langt under grensen til WHO, som er 14 enheter i uken for kvinner. Ikke noe mål å nå den grensen, da. 

Min mor mener at det tar seg ikke ut at en 40 år gammel dame drikker øl i helgene. Men hun er veldig sånn nøye på sånnt. Men nå holder jeg skjult drikkingen for henne ;) . Ellers begynner hun å bekymre vettet ut av seg, og ringe til meg og forklare meg at jeg må slutte med den alkoholen. Men det er jo ganske lite da... 2-4 øl hver helg.. Det er jo ingenting i henhold til hva andre drikker ja. Hun hadde hatt all grunn til å bekymre seg om jeg drakk hver dag hele uken gjennom. Men her er det bare snakk om i helger. 

Men å legge det ut på instragram, facebook, og snapchat, : ja det har jeg sluttet med nå :D 

En mor er en mor ;) . Thats it. Jaja , hun bryr seg i det minste ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vel som gjerne 1-3 glass vin eller flasker med øl fredag og lørdag. I tillegg gjerne ett glass vin eller en flaske øl et par tre ganger i løpet av uka. Men noen uker kan være helt avholds, og det kan helgene også være innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort et glass vin et par ganger i uka. Litt mer i helgene. Men drikker meg aldri snydens utenom festingen (som har vært litt mye av i sommer) :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker alkohol ca. annenhver måned. Da blir det 2 - 3 glass vin.  

Om jeg ikke hadde fått migrene av det, kunne jeg gjerne tatt et vinglass til maten både på en tirsdag og lørdag.  Men når det er som det er, sparer jeg det til spesielle anledninger.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mina1 skrev:

For et spørsmål men greit å høre et svar på det : hvor ofte drikker dere alkohol ?

jeg var helt avholds i alle år. Men etter en ferie i Syden så begynte jeg å drikke hver helg (ca 1-2 bokser øl foreks på fredagskveld og lørdagskveld). 

Ytterst sjeldent, vi er ikke så glade i alkohol hos oss. :) Men vi har fått dilla på Joes Ginger som er et ingefærøl mde 4% alkohol, det er veldig friskt og godt og passer godt til kjøttmiddag synes vi. Men det er på det nivået at vi deler en liten flaske... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Virker ikke som du har noe problem i det hele tatt, nei. Du er i alle fall laaangt, langt under grensen til WHO, som er 14 enheter i uken for kvinner. Ikke noe mål å nå den grensen, da. 

Siden du sa at det ikke var så ille, så fikk jeg fint lov av meg selv å ta meg en øl i kveld :D. Jeg har hatt fri fra jobb i dag, og skal jobbe noen lange vakter resten av uken, har vært på to treningsturer, så derfor så fikk jeg plutselig lov å ta meg en øl ;) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
20 minutter siden, Mina1 skrev:

Siden du sa at det ikke var så ille, så fikk jeg fint lov av meg selv å ta meg en øl i kveld :D. Jeg har hatt fri fra jobb i dag, og skal jobbe noen lange vakter resten av uken, har vært på to treningsturer, så derfor så fikk jeg plutselig lov å ta meg en øl ;) . 

Jepp. Sånn er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette året har jeg drukket 3 ganger, tilsammen 8 smirnoff ice og 1 Irish Coffee. 

Nå er ikke jeg noe glad i øl og rødvin, så det drikker jeg ikke. 

Så blir det litt i høstferien, skal en liten tur til København:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg tipper jeg drikker ett par ganger i måneden. Da drikker jeg ca 3 store drinker hver gang. Skal jeg først drikke så liker jeg å kjenne meg litt brisen. Jeg liker best rom/vodka/whisky med cola/sitronbrus.

 

Jeg kan lett la være også. Alkohol er ikke en viktig del av livet mitt. Det har det aldri vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...