Gå til innhold

Testosteron og hemoglobin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde testikkelkreft med spreding i 1995, med 4xBEP cellegift. Dette gikk helt fint og jeg ble helt kreftfri. Etter at jeg startet og jobbe igjen så følte jeg meg mer og mer sliten. Jeg startet da med testosteron behandling rundt 2002. Jeg begynte da å føle meg OK og i bra form fra 2006. i 2013 gikk jeg i veggen og følte meg trett og sliten igjen. Hadde også og høyt blodtrykk. Blodtrykket er under kontroll nå. Jeg ble også i bedre form igjen etter en 14 dagers tid etter sykmeldingen. Men det ble konstantert høy Hb og høyt testosetron nivå. Hb= 18 og Testosteron=28.5, og dette er jo høyt. Det ble da konkludert med at jeg var overbehandlet med testosteron og nivået med testosteron ble senket. Hb sank da til under 16. Jeg ble da mer og mer trett, HB og testostron er innenfor normalnivå. Jeg har trodd at min trettheten har kommet av blodtrykk medisin, men dette har blitt avvist. Bruker ganske mye blodtrykk medisin. Legene tror dette er kronisk asteni etter tidligere kreftbehandling (4xBEP). At Hb kan stige med høyt testosron det skjønner jeg. Jeg har lang erfaring med dette. Min spørsmålstilling blir da som følger: Da jeg var ung, rundt 16 år og mange år før jeg ble kreftsyk, så hadde jeg ganske høy blodprosent som det het da. Brukte ikke tilskudd av jern, brukte ikke EPO eller andre formser for stimuli selvsagt. En blodprosent den gang da på mellom 115-130 var ikke unormalt. Med det jeg vet så tilasvarer Hb=18 en blodprosent på ca. 121. (Ganger med 6.75) Testostron var selvsagt ikke målt dengang da, så testostron nivået den gang det vet jeg ikke. Kan det være at jeg den gang da med en blodprosent på f.eks. 121, også hadde natrurlig høyt testostron nivå og at en blodprosent på ca. 121 tisvarer mitt normalnivå og at jeg normalt har høyt testostronnivå? Kan det være at både testostreon og Hb er under mitt normalnivå nå på grunn av testikkelkreft og behandling for testikkelkreft, og at det er derfor jeg er sliten og trett. Er testosron nivå og Hb under mitt normal nivå, selv om dette nå er innen for det som blir sett på som normalt. Er det mulig å se dette på denne måten? Bør jeg undersøke dette videre? Jeg har full fortsåelse for at høy Hb  kan være negativt for helsen, men jeg lurer bare. Det å være trett og sliten og sove mye er også negativt for helsen. Jeg blir utredet for kreft relatert fatigue nå på et sykehus i Norge, men det jeg her skriver er en ny ide jeg nettopp har fått. Jeg har ikke fortalt dette til noen utenfor dette forumet. Håper på et svar fra dere angående dette.

Anonymkode: 01aab...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...