Gå til innhold

Bakovervendt livmor vs forovervendt livmor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, sist jeg var til gynekolog for sjekk. Sa hun at hun måtte skru opp spekulumet litt mer for jeg hadde bakovervendt livmor. Om det ikke hjalp, måtte hun ta et større spekulum. (Hun brukte det minste spekulum for jomfruer. jeg syns spekulum er så vondt) Hun klarte å se cervix når hun skrudde opp litt ekstra. Kom over en artikkel på nettet der det står at forovervendte livmorer er mest vanlig. Ikke at det var noe skadelig å ha bakovervendt. Hvorfor er det mest vanlig å ha forovervendt? 44 år, har ingen barn. Var ikke klar over at jeg hadde bakovervendt. Ingen har noen sinne sagt det til meg før nå.

Anonymkode: d9138...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest en del debatter blant folk på nettet. Der enkelte påstår at de med bakovervendte livmor  får mer smerter ved innsetting av spiral. Er det sant? Jeg forstår det er mer smerter for de som ikke har barn. Enn de som har født. Personlig vil jeg aldri prøve spiral. Hørt så mye skrekk om spiral.

Anonymkode: ebda3...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:  Leser et innlegg av: Jordmor og akupunktør Kristin svarer: Kjære deg.
Det at du har bakovervendt livmor har ingen ting å si for fruktbarheten i det hele tatt. Det betyr bare at vi er forskjellige alle sammen og at der var nok litt vanskeligere for gynekologen å komme til ved cytologiske prøver, innsetting av spiraler etc.
Du kan selvfølgelig prøve med pute under baken, men dette har man nok gått bort i fra og funnet ut har liten hensikt.

Mitt råd er lev som normalt, kos deg og elsk i vei. Din livmor er normal og vil nok ikke være til bekymmer for befruktning og fødsel.
Det eneste kan være at man enkelte ganger kan kjenne penis støte bort i livmorhalsen (det gjør vondt) enkelte ganger under samleie bakfra. Men da er det jo bare å be din elskede være forsiktig.

masse lykke til.

 

Da tenker jeg som har bakovervendt livmor.. at om mannen har stor penis så får jeg smerter. Siste partneren min tok meg mest bakfra. for det var den eneste stillingen jeg ikke stønnet av smerter når han trengte inn. Ikke hadde han stor penis heller. Normal størrelse. Så gynekolog mette. Er det en sammenheng at jeg har bakovervendt livmor og smerter når mannens penis treffer skjedeveggene?

Anonymkode: ebda3...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lest en del debatter blant folk på nettet. Der enkelte påstår at de med bakovervendte livmor  får mer smerter ved innsetting av spiral. Er det sant? Jeg forstår det er mer smerter for de som ikke har barn. Enn de som har født. Personlig vil jeg aldri prøve spiral. Hørt så mye skrekk om spiral.

Anonymkode: ebda3...b88

Da må jeg bare fortelle ar jeg også hadde hørt så mye skrekkhistorier om innsetting av spiral så jeg gruet meg helt vanvittig! Jeg gikk til en erfaren gynekolog og merket det knapt, jeg hadde heller ikke tatt smertestillende på forhånd. 

Anonymkode: b4346...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

 

Hos 75% vender toppen av livmoren fremover (antevertert), hos 25% vender den bakover (retorvertert). Hvorfor det er vanligere at den vender forover? Slik har utviklingen foregått i fosterlivet, er det eneste jeg kan si om den saken. Når ingen har forklart deg det før, er det fordi det har liten betydning. Før ble bakoverliggende livmor tillagt mange plager som barnløshet, smerter ved menstruasjon og samleie. Operasjon med å vippe den fremover, ble hyppig utført. I dag vet vi at det som regel er andre forklaringer på symptomene. Ved innsetting av spiral bør legen kjenne til retningen av livmoren, så man fører instrumentet for innsetting i rett retning, ellers kan det være større risiko for perforasjon.

Vennlig hilsen Mette

Her kan du finne bilder:

http://www.santamartharescue.org/anteverted-uterus/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:  44 år å har hatt hele livet problemer med å ha sex med en mann med normal til stor penis. Det har vært smerter når de trenger inn, og når de har fart så de treffer meg dypt. Har kjent smerte når de har trengt inn og utvidet meg. Eller "fylt meg opp". Har kjentes ut som jeg skulle sprenges av penisen mot "veggene".Vil tro det er livmoren de har støtet borti i fart.

Kan det være en av årsakene for bakovervendt livmor? Tanken på å få barn å føde, har ikke vært snakk om. På tanken at bare  en penis påfører meg smerte. Er i dag singel. Så har ikke problemet akkurat nå. Men på tanke at jeg skal møte en ny mann. Så gruer jeg meg til sex og inntrengning av hans penis. Tror jeg aldri kommer til å løse det problemet med smerter ved sex. Hadde et forhold noen år tilbake. Han gjorde det slutt etter 2 år. Å jeg enda hylte til i smerte ved sex. Han orket ikke mere. Da grudde jeg meg til sex og anspente meg ekstra. Vært til gynekolog. Jeg er trang for at jeg ikke har født barn. Er det svaret jeg har fått.

Anonymkode: d9138...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 9.9.2017 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Ts her:  44 år å har hatt hele livet problemer med å ha sex med en mann med normal til stor penis. Det har vært smerter når de trenger inn, og når de har fart så de treffer meg dypt. Har kjent smerte når de har trengt inn og utvidet meg. Eller "fylt meg opp". Har kjentes ut som jeg skulle sprenges av penisen mot "veggene".Vil tro det er livmoren de har støtet borti i fart.

Kan det være en av årsakene for bakovervendt livmor? Tanken på å få barn å føde, har ikke vært snakk om. På tanken at bare  en penis påfører meg smerte. Er i dag singel. Så har ikke problemet akkurat nå. Men på tanke at jeg skal møte en ny mann. Så gruer jeg meg til sex og inntrengning av hans penis. Tror jeg aldri kommer til å løse det problemet med smerter ved sex. Hadde et forhold noen år tilbake. Han gjorde det slutt etter 2 år. Å jeg enda hylte til i smerte ved sex. Han orket ikke mere. Da grudde jeg meg til sex og anspente meg ekstra. Vært til gynekolog. Jeg er trang for at jeg ikke har født barn. Er det svaret jeg har fått.

Anonymkode: d9138...9d1

Jeg var mer trang før jeg fødte barn, men jeg skal liksom være veldig trang nå med tanke på at jeg har født barn. Jeg har fått mange ganger vondt under sex. Men jeg har ikke mann nå, og har ikke hatt samleie på et helt år nå... ( huff så jeg lengter etter nærheten men men bedre uten sex enn sex med feil person) Men jeg hadde det bra under sex, men det kunne gjøre vondt noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg var mer trang før jeg fødte barn, men jeg skal liksom være veldig trang nå med tanke på at jeg har født barn. Jeg har fått mange ganger vondt under sex. Men jeg har ikke mann nå, og har ikke hatt samleie på et helt år nå... ( huff så jeg lengter etter nærheten men men bedre uten sex enn sex med feil person) Men jeg hadde det bra under sex, men det kunne gjøre vondt noen ganger...

Jeg har ikke hatt sex på 6 år..(2011) Å da var det 2 ganger det året. Mai og november. Ventet på en fyr som aldri var ferdig med ekskona han hadde skilt seg fra i 2001.. håpløst. Så vil vel si at det har vært lite sex i mitt liv.. nærmer meg 50 år.. Tragisk. Faller alltid for feil type menn. Jeg har også smerter under sex om mannens penis er for tykk og stor. Mulig det er derfor menn rømmer. Ikke tar meg seriøst. Bare leker med meg. Har gitt opp!!

Anonymkode: d9138...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hatt sex på 6 år..(2011) Å da var det 2 ganger det året. Mai og november. Ventet på en fyr som aldri var ferdig med ekskona han hadde skilt seg fra i 2001.. håpløst. Så vil vel si at det har vært lite sex i mitt liv.. nærmer meg 50 år.. Tragisk. Faller alltid for feil type menn. Jeg har også smerter under sex om mannens penis er for tykk og stor. Mulig det er derfor menn rømmer. Ikke tar meg seriøst. Bare leker med meg. Har gitt opp!!

Anonymkode: d9138...9d1

Ok da er vi flere som føler seg lekt med. Jeg gjør det samme... Har akkurat de samme følelsene. Jeg føler at de leker med meg helt til de finner ut at alt annet er bedre. Og så finner de seg en ny som de behandler bra. Mens jeg var skit for de liksom. Bad feelings. 

Har ikke hatt sex på et år pga jeg gidder ikke å ha sex bare for å ha sex. Må være en jeg dater og føler meg vel med før jeg har det. Har bortimot gitt opp jeg også!!!! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Ok da er vi flere som føler seg lekt med. Jeg gjør det samme... Har akkurat de samme følelsene. Jeg føler at de leker med meg helt til de finner ut at alt annet er bedre. Og så finner de seg en ny som de behandler bra. Mens jeg var skit for de liksom. Bad feelings. 

Har ikke hatt sex på et år pga jeg gidder ikke å ha sex bare for å ha sex. Må være en jeg dater og føler meg vel med før jeg har det. Har bortimot gitt opp jeg også!!!! 

Har det på akkurat samme måte. Gidder ikke å ha sex bare for å ha sex. Gått lei av å få følelser for menn som bare leker. Gjerne med flere damer bak din rygg.

Anonymkode: d9138...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det på akkurat samme måte. Gidder ikke å ha sex bare for å ha sex. Gått lei av å få følelser for menn som bare leker. Gjerne med flere damer bak din rygg.

Anonymkode: d9138...9d1

Ja, da er jeg ikke alene om det. Jeg har hørt om noen flere jeg kjenner som sier at de har gitt helt opp menn de og. Så det er tydeligvis en del av oss som sliter med det. 

Jeg har også gått lei av å bli såret. Lei av følelser for menn som virker til å like meg for en stund, for så å bare vise at de tok meg for gitt, og at de overhodet ikke bryr seg. Veldig vondt å oppleve slike situasjoner. Og det er veldig kjipt å hele tiden måtte være på jakt etter en ny... Samtidig leit å miste en som betydde mye... Og han går jo videre til neste dame som om det er ikke noe problem. Man føler seg så "liten" da.. Og så "ubetydelig". Og hele tiden med den personen virker jo helt "meningsløst". 

jeg har heller ikke sex bare for å ha sex. Har hatt det før, men jeg er ikke typen til det. Synes sex er best når det er med en man forsøker å bygge en fremtid med. Jeg er glad i sex, men det hjelper ikke til. Klarer meg heller uten menn enn å måtte ha sex og så oppleve de vonde følelsene når han løper ut døren etterpå. Den gidder jeg ikke. Så enig med deg. Har den samme erfaring når det gjelder menn og følelsesliv. 

Ikke for å syte, men det er utrolig kjipt å oppleve det. Skulle jo tro det var enkleste sak i hele verden og finne et forhold, men i mitt liv er det virkelig vanskelig selv om jeg synes at jeg ser fin ut, og har gode kvaliteter. 

Man kan jo tro at det er noe sexuellt som er årsaken, men om det er det, så er det iallefall ikke kjærlighet ute å går fra mannen sin side. For dersom man virkelig elsker noen, så elsker man dem uavhengig av om man er for trang eller hva ... etter min mening. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bakoverliggende livmor og har født tre barn. Problemene jeg har møtt er at hard sex  (eks doggy style) er vondt med fleste menn tar hensyn til det når man sier ifra og de som ikke gjør det er ikke noe å spare på. 

Spiral. Jeg synes ikke det var all verdens vondt å sette inn kobberspiralen men den satt ut igjen, vet ikke om det har noe med livmorens plassering å gjøre. Hormonspiralen var vondere men det var ett sekunds smerte noe mange forteller om. 

Ellers har jeg undersøkt om egglederne er tette og det var veldig ubehagelig mildt sagt. Det har nok noe med dette å gjøre. 

Fødsler, ingen problemer pga at livmoren lå bakover. 

Anonymkode: e8ce1...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bakoverbøyd livmor. Å elsker doggy om penisen er ca 13-14 cm lang. Aldri prøvd doggy med menn med store peniser på 17-18 cm. Da er misjonærstillingen vond. Så kommer aldri lengre. Klarer ikke sex mange minuttene før det er stopp. Blir for vondt rett og slett.

Anonymkode: d9138...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...