Gå til innhold

Svært vonde armer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet med tennisalbue på høyre side for syv, åtte år siden

Det spredte seg til senebetennelse høyre arm, så to veldig vonde skuldre

Opererte begge skuldrene med tre måneders mellomrom. Forkalkning og tranghet

Tok fysioterapi for armene, lett trening på jobben, hvile, trening hjemme, akupunktur...uten hell

Et års tid etter op begynte høyre skulder igjen (høyre tennisalbue var der alltid svakt, armene betydelig bedre) Så har det murrer noen få år, og så smalt det til. MR viser slitasje i benet fra skuldra og inn til hals. Har nok tennisalbue på venstre side også nå. Hele høyrearmen er vond og skulder til albue venstre side. Det er kun tatt MR høyre side men venstre har kjørt forbi i smerter 

Sliter med alt, vaske opp osv

Nå har jeg så vondt at jeg som aldri tar smertestillende virkelig vurderer om jeg klarer meg uten. Det bølger i smerte...i begge armene, men spesielt fra høyre albue og ned mot håndledd og venstre skulder ned mot albue. Om jeg ligger på sofaen med iPad og dermed får en svak knekk i albuene så må jeg strekke armene ut og hvile dem hele tiden mens jeg biter tennene sammen i smerter

Legen mener vel at slitasje ikke er så ille men har rekvirert meg til seks måneders fysioterapi (et par mnd ventetid) for siden kanskje bli vurdert av en Ortoped Hun ville ikke vurdere ultralydbølger, ei heller operasjon

Har fibromyalgi bla...kan dette være med på å gi så store smerter? (Fikk i fjor plutselig mange røde, hovne og vonde fingerledd, som etter noen dager heldigvis forsvant, som en lege vurderte fra fibromyalgien)

Jeg har ikke skjelettsykdommer påvist, «kun» ME og Fibromyalgi 

Hva i all verden kan jeg gjøre? Dette er virkelig uholdbart vondt og jeg sliter jo med alt å gjøre, både hussysler og hobbyer. Jeg er en «stå på person som ikke sitter ned og klager» men nå har jeg det virkelig ikke greit, så jeg blir litt fortvilet

Er ikke så glad i tabletter men gikk nylig en uke på 2x600 Ibux, uten noe virkning

Anonymkode: a76b1...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør vel kanskje snakke med fatlegen om smertene og hvor mye de hemmer deg. Det finnes jo sterkere smertestillende enn ibux. I tillegg finnes det andre medisiner som i utgangspunktet ikke er smertestillende, men som kan ha en smertestillende effekt. Ev. bli henvist til en smerteklinikk dersom fastlegen ikke kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei

 

enig med Trine.

 

Dog jeg siterer min kommentar fra et annet emne. Kanskje historien kan gjøre noe nytte for deg også;

 

 

HEI

Har hatt et lignende problem muligens.... Fant løsning!!

Litt sent svar skjønner jeg..... Evt til alle andre der ute med lignende problem!!!!!

Jeg reiste nylig rundt i Norge for å finne den beste av den beste innen fysio, leger, nevrologer osv.

Har vært sykemeldt i nesten 2 år pga yrkesskade. Fikk flere diagnoser. Tennis albue var en av de. Flere mente jeg hadde det ! Ekstreme smerter opplevde jeg. Carpal tunnelsyndrom (klemt nerve) var en annen.

Jeg møtte veldig mange hjelpsomme og flinke mennesker. Overleger, nevrologer som satte strøm, manuell terapeuter, fysio, kiropraktorer...osv.
Etter årene gikk og smertene vedvarte selv etter et utall med forskjellig midlertidig grei samt dyr behandling her og der begynte jeg å gi opp.
Så flyttet jeg til Trondheim, dro til Moholt fysioterapi ANS Geir Bjørn Fische.

Han REDDET LIVET MITT for å si det mildt. Etter noen mnder med øvelser og rehab ble jeg iløpet av ca et år å gå fra sinnsyke periodiske smerter og 15% styrke i hånden til sjelden svake kriblinger og 90% styrke. Jeg kunne jobbe igjen....

Diagnosen jeg fikk av han var IKKE carpal eller tennisalbue!! Hans øvelser og behandling var det eneste som ga meg noe bedring som varte lengre enn en ukes tid. Det tok tid å komme seg på beina men jeg fikk det til. Gjerne ta kontakt med han hvis aktuelt, hvis han har tid gir han en kort nøye befaring direkte per tlf.

Det er billig (under 200 oftest) og han bruker mye av det siste innen forskning. Han er delvis utdannet i tyskland.

Som jeg skrev han er den eneste fysioen som klarte å redde min arm.

Mvh M

Endret av Carbs111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...