Gå til innhold

Sliter med å gå opp i vekt


aneliss

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det er noen her med irritabel tarm/crohns/kolitt som har noe tips ift maten for å gå opp i vekt. Jeg har trøblete tarm, noe leger sier er irritabel tarm ( er ikke ferdig utredet da fastlegen mener jeg ikke trenger koloskopi), så jeg sliter med å gå opp i vekt. Med en gang jeg legger på meg noen kilo så slår magen seg vrang og jeg ender på do, og som følge går ned i vekt igjen. Vekten min er stagnert på 52 kg og høyde er 170cm, så jeg har BMI på 18, noe som er litt lavt. Noe tips for å klare å gå opp i vekt?

Endret av aneliss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Ville prøvd å trene å se hvordan det påvirker tarmen. Hvis du har irritabel tarm kan trening i seg selv regulere magen i noen tilfeller samt det gir økt matlyst så det er enklere å spise mer. Hvis det fungerer kan du legge opp til en del styrketrening så du kan øke vekten med mer muskelmasse i tillegg til fett.

Anonymkode: 46380...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2017 den 12.32, aneliss skrev:

Hei

Lurer på om det er noen her med irritabel tarm/crohns/kolitt som har noe tips ift maten for å gå opp i vekt. Jeg har trøblete tarm, noe leger sier er irritabel tarm ( er ikke ferdig utredet da fastlegen mener jeg ikke trenger koloskopi), så jeg sliter med å gå opp i vekt. Med en gang jeg legger på meg noen kilo så slår magen seg vrang og jeg ender på do, og som følge går ned i vekt igjen. Vekten min er stagnert på 52 kg og høyde er 170cm, så jeg har BMI på 18, noe som er litt lavt. Noe tips for å klare å gå opp i vekt?

Der er forskjellige kosttilskudd du kan drikke med mye kalorier i som vil hjelpe deg til lettere å gå opp i vekt. Ville gjort mer av det, samt trening.

Anonymkode: 67754...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...