Gå til innhold

Åttebarnsfamilie må hente mat hos Frelsesarmeen: – Vi er blitt fattige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler om en familie med mor, far og 8 barn. Faren arbeider som lærer og moren er ufør. I 2014 ble barnetillegget for uføre betydelig kuttet ned. Familien regner seg nå som fattig. Barna kan ikke delta på aktiviteter som koster penger, delta i bursdager, få feiret sine bursdager og familien må jevnlig få mat fra Frelsesarmeen. 
 

http://www.tv2.no/nyheter/9314663/

Syntes du synd på denne familien, eller er det galt at folk på trygd skal få mer utbetalt enn de som er i full jobb? (De har visstnok tapt 100.000 kr i året i barnetillegg.)

Anonymkode: 31008...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes veldig synd i en så stor familie i dag. Spesielt på barna. Dessverre tror jeg ikke det er så helt uvanlig. Alle kostnader er økt og støtten til de som trenger det står ikke i forhold etter min oppfatning. Jeg har hørt at pensjoner skal øke men vet ikke noe mer om hva det innebærer om det er noe mer enn avregningen av evt øking i G( grunnbeløp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på barna. De rammes av regelen om at hun ikke skal gå mer enn 95% av det hun fikk i forrige jobb. De ville altså kommet omtrent like dårlig ut om begge fortsatt jobbet. 

Løsningen kan ikke være å gi mer bare til trygdede med mange barn. Man må løse problemet for de som er i jobb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes synd på barna. De rammes av regelen om at hun ikke skal gå mer enn 95% av det hun fikk i forrige jobb. De ville altså kommet omtrent like dårlig ut om begge fortsatt jobbet. 

Løsningen kan ikke være å gi mer bare til trygdede med mange barn. Man må løse problemet for de som er i jobb også.

Få færre barn?

Anonymkode: 31008...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så får man ta ansvar for egne valg.