Gå til innhold

Ny vinterjakke .. pris . Snart kulde ...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg skal anskaffe meg en ny vinterjakke. Hvor mye penger bruker dere i jakke? Ser på en som koster 1200 kr. Sportsjakke.. men mye penger for en med lav inntekt ... 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, emilie321 skrev:

Kjøpte en vinterjakke i Sverige for 2 vintre siden, for 700 kr, den må holde i år også (den er god og varm)

 

Ja jeg tenker at hvorfor bruke så enormt mye penger på en jakke. Man kan spare mye på å finne en rimeligere fin jakke som også holder på varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja jeg tenker at hvorfor bruke så enormt mye penger på en jakke. Man kan spare mye på å finne en rimeligere fin jakke som også holder på varmen :)

Hvis du finner en som er rimelig og fin og varm så er det bare å kjøpe. :) Men ofte er det jo sånn at passform og kvalitet gjenspeiles i prisen også. Synes ikke 1200,- for en skikkelig god vinterjakke er dyrt, som voksen har man tross alt en slik jakke i mange år vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mina1 skrev:

Ja jeg tenker at hvorfor bruke så enormt mye penger på en jakke. Man kan spare mye på å finne en rimeligere fin jakke som også holder på varmen :)

Jeg kunne godt tenkt meg ny vinterjakke + +, men har rett og slett ikke råd. Samtidig så er det viktig å ha noe en liker så en føler seg vel. Selv så kjøper jeg kvalitet når jeg kjøper sko/vintersko, har litt vrange føtter, så det må jeg. Prøver også så langt jeg kan å kjøpe kvalitet når jeg kjøper klær, da holder det gjerne lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg kunne godt tenkt meg ny vinterjakke + +, men har rett og slett ikke råd. Samtidig så er det viktig å ha noe en liker så en føler seg vel. Selv så kjøper jeg kvalitet når jeg kjøper sko/vintersko, har litt vrange føtter, så det må jeg. Prøver også så langt jeg kan å kjøpe kvalitet når jeg kjøper klær, da holder det gjerne lenger. 

Hvis man vet at den jakken man har ikke holder neste vinter kan man gjøre et godt kupp utpå vinteren / våren, men det er jo ikke like gøy å bruke penger på en vintejakke i april liksom... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Lillemus skrev:

Hvis man vet at den jakken man har ikke holder neste vinter kan man gjøre et godt kupp utpå vinteren / våren, men det er jo ikke like gøy å bruke penger på en vintejakke i april liksom... ;)

Ja, det er smart å kjøpe når klærne er på tilbud. Det er gjerne på den måten en kan spare en del penger og samtidig få noe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg kunne godt tenkt meg ny vinterjakke + +, men har rett og slett ikke råd. Samtidig så er det viktig å ha noe en liker så en føler seg vel. Selv så kjøper jeg kvalitet når jeg kjøper sko/vintersko, har litt vrange føtter, så det må jeg. Prøver også så langt jeg kan å kjøpe kvalitet når jeg kjøper klær, da holder det gjerne lenger. 

Ja jeg har heller egentlig ikke råd til ny jakke. Dyrt. Burde også hatt nye joggesko og også vintersko og alt det der er altfor dyrt så må forsøke å finne smarte løsninger :) . Dyrt å være alenemor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så mye fint brukt tøy til salgs på diverse FB grupper.  Og sko. Kjøpte ei kjempeflott vinterjakke til dattera for et par år siden for bare noen hundrelapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at jeg har en tendens til å shoppe litt dyre klær, og sko når jeg kjøper klær og sko.. Skjerpings på meg... 

Skoene pleier å koste oppimot 2000 kroner per par. Og nå ser jeg jo på en jakke for 1200 kroner... Er jo egentlig litt vel dyrt for en fattig alenemor... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 kr for en jakke er ikke dyrt. Jeg har gitt opp å kjøpe billige klær, de ødelegger jeg jo med engang. De må være mest mulig adhd-vennlige. Så den billigste jakka mi koster 2000 kr. og den dyreste koster 7000. Den dyreste kjøpte jeg på våren, nedsatt med 60%. Om jeg alltid skulle hatt hele sko så hadde jeg brukt ca 9000 kr på sko i året. Har ødelagte fettputer i hælene så det er få sko jeg orker gå med. De jeg bruker mest koster 2500 kr. og de bruker jeg opp to par av i året. Så har jeg et par som jeg bruker på fjellet og om vinteren og de koster et sted mellom 2500 og 3000. Sliter dem fort, men bruker dem fordet. Joggeskoa koster ca 1500 tror jeg. Jeg bruker lett opp 4 par i året, men har jo ikke råd til å bruke så mye på sko, så de blir brukt til de faller fra hverandre.

Når det er sagt så er ikke jeg sånn som hele tiden vil ha noe nytt. Så det jeg har blir brukt opp og enda litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Trine skrev:

1200 kr for en jakke er ikke dyrt. Jeg har gitt opp å kjøpe billige klær, de ødelegger jeg jo med engang. De må være mest mulig adhd-vennlige. Så den billigste jakka mi koster 2000 kr. og den dyreste koster 7000. Den dyreste kjøpte jeg på våren, nedsatt med 60%. Om jeg alltid skulle hatt hele sko så hadde jeg brukt ca 9000 kr på sko i året. Har ødelagte fettputer i hælene så det er få sko jeg orker gå med. De jeg bruker mest koster 2500 kr. og de bruker jeg opp to par av i året. Så har jeg et par som jeg bruker på fjellet og om vinteren og de koster et sted mellom 2500 og 3000. Sliter dem fort, men bruker dem fordet. Joggeskoa koster ca 1500 tror jeg. Jeg bruker lett opp 4 par i året, men har jo ikke råd til å bruke så mye på sko, så de blir brukt til de faller fra hverandre.

Når det er sagt så er ikke jeg sånn som hele tiden vil ha noe nytt. Så det jeg har blir brukt opp og enda litt til.

Du bruker nok uvanlig mye penger på utstyr, men så har du også uvanlig stort behov for fritidsklær av god kvalitet. Dessuten bruker du vel knapt penger på annet og har dessuten råd til det.

 

Om jeg var trådstarter hadde jeg antakelig forsøkt å kjøpe brukt. Da kan man gjøre kupp og bruke pengene på annet. Jeg ville heller hatt en brukt kvalitetsjakke enn en billig ny jakke, men trådstarter kan selvfølgelig prioritere annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Den dyreste kjøpte jeg på våren, nedsatt med 60%.

Lurt. I sportsbutikker er det ofte  helt ekstreme tilbud når sesongen går mot slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Xtra skrev:

Du bruker nok uvanlig mye penger på utstyr, men så har du også uvanlig stort behov for fritidsklær av god kvalitet. Dessuten bruker du vel knapt penger på annet og har dessuten råd til det.

 

Om jeg var trådstarter hadde jeg antakelig forsøkt å kjøpe brukt. Da kan man gjøre kupp og bruke pengene på annet. Jeg ville heller hatt en brukt kvalitetsjakke enn en billig ny jakke, men trådstarter kan selvfølgelig prioritere annerledes.

Har ikke brukt så mye i det siste, bedre å betale dyrt én gang, en billig mange ganger. Så har Norrøna 5 års garanti på glidelåser, noe som passer meg perfekt, ettersom jeg har en evne til å ødelegge dem. Men nå har jeg ikke råd til det altså. Det er derfor jeg går med hull i skoa og buksa, og oljeflekk på låret (satser på at den blir borte etter nok vask) ;) Men jeg har nok et uvanlig stort behov for fritidsklær av god kvalitet. Kjipt å ødelegge jakka når man er langt inne på vidda i -15 grader og sterk vind. Men jeg passer på å finne tilbud, det er ikke mye jeg kjøper til fullpris. Men sko hadde kostet meg mye uansett. Haha...nei, bruker bare penger på fritidsklær, utstyr man trenger til tur og utstyr til hundene. Også en og annen påmeldingsavgift til konkurranser. Men de blir jeg så sliten av, at det blir ikke mange i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laban skrev:

Lurt. I sportsbutikker er det ofte  helt ekstreme tilbud når sesongen går mot slutten. 

Ja, jeg hadde ønsket meg den jakka lenge, men syns den var altfor dyr. Da var jeg i jobb da, og tjente langt mer enn jeg brukte, så da var det greit. Måtte veldig fort ha en ny goretex-bukse i fjor sommer, så den ble kjøpt til fullpris, men ellers så kommer det meste på tilbud på et eller annet tidspunkt. Nå som Oslofjord-tunnelen er gratis så kan jeg jo faktisk dra til Vestby på Norwegian outlet, dersom det er mye nytt jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trine skrev:

Nå som Oslofjord-tunnelen er gratis så kan jeg jo faktisk dra til Vestby på Norwegian outlet, dersom det er mye nytt jeg trenger.

Min vinterjakke (Helly Hansen) er kjøpt der. Jeg har sånne plagg i mange år, men jeg har nok et annet bruksmønster enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Også er det motesaken... noen jakker er en stund inn i tiden og plutselig er det ny trend.... 

Når det gjelder så dyre klær så er det greiest å holde seg til noe nøytrale design og farger og heller sprite opp antrekket med hansker og skjerf i grunnen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mina1 skrev:

Også er det motesaken... noen jakker er en stund inn i tiden og plutselig er det ny trend.... 

Ikke kjøp vinterjakker med datostempling.  Finn noe som er tidløst og nøytralt i både farge og mønster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...