Gå til innhold

Ny vinterjakke .. pris . Snart kulde ...


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

2 timer siden, laban skrev:

Ikke kjøp vinterjakker med datostempling.  Finn noe som er tidløst og nøytralt i både farge og mønster. 

Ja foreks dunjakker er inn og ut av moten .... må finne noe som ikke er sånn som veksler mellom å være inn og ut av moten selv om jeg har funnet den flotte sportye freshe dunjakken på nettet .. Dunjakke er iblant helt ut. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mina1 skrev:

Ja foreks dunjakker er inn og ut av moten .... må finne noe som ikke er sånn som veksler mellom å være inn og ut av moten selv om jeg har funnet den flotte sportye freshe dunjakken på nettet .. Dunjakke er iblant helt ut. 

Jeg MÅ ha dun når det er kaldere enn -10, ellers fryser jeg fordervet. Fikk en dunparkas av kjæresten for flere år siden og jeg elsker den - det er som å iføre seg en tykk og god dundyne! :wub: Om dun er ut eller inn spiller ingen rolle for meg, jeg tenkte mer fasong, snitt og farge. De lange, pastellfargede boblekåpene med skulderputer herfra til månen fra 80-tallet f.eks... Skjønt, skulderputer er vel in igjen? Mote er sprøtt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak er sikker: jeg vil iallefall ha en nøytral farge. Den jakken jeg ønsker meg, reklameres mest ut i rosa farge... Men jeg vil ha den i sort eller annen farge. Men det er smak og behag. Er ikke lett valg å ta. Mye fine jakker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, laban skrev:

Min vinterjakke (Helly Hansen) er kjøpt der. Jeg har sånne plagg i mange år, men jeg har nok et annet bruksmønster enn deg.

Hehe...jeg har også en Helly Hansen jakke derfra :) Hmm...den tror jeg kostet under 1000 kr. Har hatt den i mange år, men den blir ikke kjempemye brukt. Så lenge jeg ikke fikler ihjel glidelåsene på jakkene, så lever de som regel en stund. Ihvertfall om noen minner meg på at jeg ikke kan "leke" oppi bålet med goretex-klær på. Og nå har jeg lært at jeg heller kjøper én dyr jakke som jeg kan ha i fra 5 år og til jeg avgår ved døden, enn å måtte kjøpe ny, billig jakke hvert år. Hadde jeg trengt at Helly Hansen-jakka faktisk var vanntett, så hadde den nok mistet sin funksjon for lenge siden. Men den duger til det jeg tenkte den skulle duge til. Men HH er vel også ganske solid? Jeg sverger nok mest til Norrøna fordi de har klær som passer til meg og som jeg ikke syns er ubehagelig å ha på, i tillegg til at de har 5 års garanti på sømmer og glidelåser. Ull er jeg sær på, gidder ikke kjøpe noe som ikke tåler vanlig vask for ulla havner garantert i feil vask opptil flere ganger. Også bruker jeg jo ekstremt mye ull, sånn på vanlige dager også. Men aclima har lagerutsalg, så kjøper ikke ull til fullpris heller :) 

Jeg har høy slitasje på klær både fordi jeg er uforsiktig, glemmer å tenke konsekvenser, "skal bare", koordineringsproblemer o.s.v., og fordi jeg bruker mye tid på fjellet, i skogen og på hunder. Men det som ødelegger flest klær er det at jeg "skal bare" og klarer ikke se konsekvensen. Også er jeg uforsiktig. F.eks så merket jeg at buksebenet hang litt i et eller annet på sykkelen, jeg bare tok i litt ekstra for å få det løst. Det var ikke noe lurt. Så glemmer jeg å passe meg for sykkelkjedet når jeg slenger sykkelen i bilen, og dermed får jeg oljeflekk på buksa. Så skal jeg bare sage over noe, og sager like så godt buksa i samme slengen, eller flekke litt maling et sted og flekker buksa i tillegg. Så må klærne vaskes etter en dags bruk, for da har jeg sølt på dem. Det fører jo også til ekstra slitasje. Ofte søler jeg også noe som ikke går av i vask. Men jeg blir ihvertfall flink til å lappe klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ulike typer Helly Hansen jakke, men jeg husker at jeg kjente en som hadde en , og vedkommende sa at den ikke holdt på varmen... Men det fins sikkert mange ulike typer jakker. Noen er jo varmere enn andre. 

Vanskelig å velge jakke.... Må si at jeg synes at Kari Traa har mye bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Det er mange ulike typer Helly Hansen jakke, men jeg husker at jeg kjente en som hadde en , og vedkommende sa at den ikke holdt på varmen... Men det fins sikkert mange ulike typer jakker. Noen er jo varmere enn andre. 

Vanskelig å velge jakke.... Må si at jeg synes at Kari Traa har mye bra :) 

Den holder på varmen, den jeg har ihvertfall. Generelt er jeg mer glad i å pakke meg inn i flere lag ull og ev ha en bomullsjakke ytterst, men ofte er det lettere å bare dra på seg en jakke.

Kjøpte en svindyr Kari Traa ulltrøye, den var for lang i armene, men etter én vask var den altfor kort. Etter det har jeg holdt meg langt unna Kari Traa ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Trine skrev:

Den holder på varmen, den jeg har ihvertfall. Generelt er jeg mer glad i å pakke meg inn i flere lag ull og ev ha en bomullsjakke ytterst, men ofte er det lettere å bare dra på seg en jakke.

Kjøpte en svindyr Kari Traa ulltrøye, den var for lang i armene, men etter én vask var den altfor kort. Etter det har jeg holdt meg langt unna Kari Traa ;) 

Jeg bruker nesten bare bomullsanorakken min hele vinteren (og store deler av resten av året også). Men den var steindyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Trine skrev:

Den holder på varmen, den jeg har ihvertfall. Generelt er jeg mer glad i å pakke meg inn i flere lag ull og ev ha en bomullsjakke ytterst, men ofte er det lettere å bare dra på seg en jakke.

Kjøpte en svindyr Kari Traa ulltrøye, den var for lang i armene, men etter én vask var den altfor kort. Etter det har jeg holdt meg langt unna Kari Traa ;) 

Er Helly Hansen sin jakke vanntett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, frosken skrev:

Jeg bruker nesten bare bomullsanorakken min hele vinteren (og store deler av resten av året også). Men den var steindyr!

Nå mistenker jeg nesten at vi har samme anorakk :P Min var også steindyr! Den ble kjøpt mens jeg fortsatt var i jobb. Bruker den ikke så mye på turer her hjemme for den ser skikkkelig villmark ut, men tror jeg skal gi faen i det denne vinteren, og bruke den selv i de befolkede skoger :) Elsker den anorakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mina1 skrev:

Er Helly Hansen sin jakke vanntett? 

Det står ihvertfall hellytech på den jeg har og det mener jeg er helly hansen sin membran. Men jeg har jo ikke brukt den i regnvær. Har ikke blitt våt igjennom når det snør slaps, men er ikke overbevist over vanntettheten. Har hatt en skalljakke fra helly hansen og den holdt ikke tett så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trine skrev:

Nå mistenker jeg nesten at vi har samme anorakk :P Min var også steindyr! Den ble kjøpt mens jeg fortsatt var i jobb. Bruker den ikke så mye på turer her hjemme for den ser skikkkelig villmark ut, men tror jeg skal gi faen i det denne vinteren, og bruke den selv i de befolkede skoger :) Elsker den anorakken.

https://amundsensports.com/product/vidda-mens-anorak/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev et innlegg her, men det forsvant....

Vel - det jeg skrev var at jeg har hatt Bergans vinterjakka mi i minst 10 år, kanskje 13. Den trekker til seg litt vann nå, men er ypperlig på kalde dager, og til å renne slalåm med i mange kuldegrader. På nesten alle vinterbildene fra ungene var små og oppover, så har jeg den jakka - så det er kanskje på tide med en annen....??? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Nei, var ikke samme. Når jeg tenker meg om så er ikke min 100% bomull, men polyester/bomull-blanding. Men den blir ikke sånn klam som jeg syns jakker med for og f.eks softshell-jakker blir. Den der så jo ekkelt behagelig ut. Ble nesten litt misunnelig :P 

Denne har jeg:
https://www.fjellrevenshop.no/produkt/fjellreven-anorak-no-8/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Trine skrev:

 Også er jeg uforsiktig. F.eks så merket jeg at buksebenet hang litt i et eller annet på sykkelen, jeg bare tok i litt ekstra for å få det løst. Det var ikke noe lurt. Så glemmer jeg å passe meg for sykkelkjedet når jeg slenger sykkelen i bilen, og dermed får jeg oljeflekk på buksa. Så skal jeg bare sage over noe, og sager like så godt buksa i samme slengen, eller flekke litt maling et sted og flekker buksa i tillegg. Så må klærne vaskes etter en dags bruk, for da har jeg sølt på dem. Det fører jo også til ekstra slitasje. Ofte søler jeg også noe som ikke går av i vask.

Det er som å lese om midterste ungen min, særlig i 5-12 års alderen. Hun elsket å være ute, klatre i trær, snekre, klatre over gjerder og gjemme seg i skogen osv - og vips - så var det flenge i buksa, eller oljeflekker som ikke gikk bort eller rift i jakka etc.

Hun er fremdeles glad i å være ute, men er mer forsiktig med klærne (på godt og vondt da - hun kunne sikkert klatret og herjet litt mer :-) ) nå når hun er midt i tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Det er som å lese om midterste ungen min, særlig i 5-12 års alderen. Hun elsket å være ute, klatre i trær, snekre, klatre over gjerder og gjemme seg i skogen osv - og vips - så var det flenge i buksa, eller oljeflekker som ikke gikk bort eller rift i jakka etc.

Hun er fremdeles glad i å være ute, men er mer forsiktig med klærne (på godt og vondt da - hun kunne sikkert klatret og herjet litt mer :-) ) nå når hun er midt i tenårene.

Hehe, ja, det er liksom vanlig å slutte med sånn herjing når man ikke er barn lenger. Jeg kjøper klær som skal tåle endel. Men det er liksom lite som tåler en sag, og flekker er flekker uansett hvor mye stoffet tåler. Jaja, skal vel være glad så lenge jeg skjønner at jeg ihvertfall må være litt forsiktig med motorsaga :o

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Trine skrev:

Det står ihvertfall hellytech på den jeg har og det mener jeg er helly hansen sin membran. Men jeg har jo ikke brukt den i regnvær. Har ikke blitt våt igjennom når det snør slaps, men er ikke overbevist over vanntettheten. Har hatt en skalljakke fra helly hansen og den holdt ikke tett så lenge.

Jeg hadde en gang en billig jakke jeg kjøpte for 100 kroner på netthandelen. Den kostet normalt 2999 kroner. Fikk den på en budrunde, og den var helt vanntett / vindtett, samtidig varm vinterjakke. Sportslig utseende på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...