Gå til innhold

Er tegn på SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på uke 10+2. Har mye blødninger og vært på ultralyd på tirsdag det visye seg at fostret hadde hjerteaksjon og beveget seg. Og tok samtidig hcg prøve bådde tirsdag og torsdag. Og den falt fra 120000 til 100000 og har føler meg ikke kvalm heller  kan det være tegnpå SA?

Anonymkode: 2511c...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ultralyd har vist et levende foster som beveger seg og har hjerteaksjon. Det er et godt tegn. Svangerskapshormonet, hCG, som kan bestemmes ved en blodprøve kan ikke gi informasjon om tilstanden, når du er kommet så langt i svangerskapet. I de første ukene skjer en fordobling av nivået annenhver dag frem til ca uke 9 (varierer fra uke 8 til 11). Deretter skjer et naturlig fall frem til ca uke 20 hvoretter nivået er kontant frem til fødselen.

Det fallet som er observert hos deg i uke 10+2 er da sannsynligvis det naturlige fallet. Det er vanlig etter hvert å miste de tidlige svangerskapssymptomene. Så det er ikke grunn til bekymring. Jeg håper at legen som har sjekket deg også har foretatt en gynekologisk undersøkelse med inspeksjon av livmorhalsen? Det kan komme blødninger derfra.

Lykke til med resten av svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 15.22, AnonymBruker skrev:

Er på uke 10+2. Har mye blødninger og vært på ultralyd på tirsdag det visye seg at fostret hadde hjerteaksjon og beveget seg. Og tok samtidig hcg prøve bådde tirsdag og torsdag. Og den falt fra 120000 til 100000 og har føler meg ikke kvalm heller  kan det være tegnpå SA?

Anonymkode: 2511c...276

Tussen takk det var veldig beroligende. Fordi fastlegen min syntes at det var rart den faller og det har skapt stor frykt hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja jeg har været  flerer ganger  hos  gynekolog på grunn av blødning. Men det va før jeg fått den beskjeden hos fastlegen min. Og neste kjekk hos gynekologen er i uke 18. Så jeg bare venter inn til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...