Gå til innhold

Kan følelser oppstå eller komme etterhvert?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en mann flere ganger nå. Jeg har vært usikker på hva jeg egentlig føler av tiltrekning. Men jeg likte personligheten og derfor møtte jeg han flere ganger. Har møtt han 4 ganger. Ingenting sexuellt eller kyssing eller noe sånnt har skjedd. Jeg møtte han via nettet. Jeg har ofte hørt det at hvis man ikke føler tiltrekning via nettdating i starten så kan det ikke komme heller, men jeg har opplevd det tidligere - altså at det kom etterhvert som man ble tryggere og kjent. Jeg ga derfor dette en sjanse. Og nå føler jeg mer og mer tiltrekkende følelser for han, og det er jo litt rart. Så derfor sier jeg : noen som har opplevd det samme : altså at man må lære seg å kjenne en person før følelsene kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har møtt en mann flere ganger nå. Jeg har vært usikker på hva jeg egentlig føler av tiltrekning. Men jeg likte personligheten og derfor møtte jeg han flere ganger. Har møtt han 4 ganger. Ingenting sexuellt eller kyssing eller noe sånnt har skjedd. Jeg møtte han via nettet. Jeg har ofte hørt det at hvis man ikke føler tiltrekning via nettdating i starten så kan det ikke komme heller, men jeg har opplevd det tidligere - altså at det kom etterhvert som man ble tryggere og kjent. Jeg ga derfor dette en sjanse. Og nå føler jeg mer og mer tiltrekkende følelser for han, og det er jo litt rart. Så derfor sier jeg : noen som har opplevd det samme : altså at man må lære seg å kjenne en person før følelsene kommer? 

Selvfølgelig kan følelser oppstå når man blir bedre kjent. Jeg trodde det var normalen. Jeg synes det er en merkelig forestilling at følelsene må dukke opp med én gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Selvfølgelig kan følelser oppstå når man blir bedre kjent. Jeg trodde det var normalen. Jeg synes det er en merkelig forestilling at følelsene må dukke opp med én gang. 

Det er årsaken til at jeg ga dette flere sjanser. Jeg synes at han er en utrolig hyggelig fyr. Han får meg til å føle meg vel osv. Men jeg har ikke visst helt om jeg kunne tenke meg noe mer med han. Er veldig forsiktig. Jeg tenkte at selv om jeg ikke føler for å hoppe på han og ha sex med det første så kan jo alt forandre seg. Det er ytterst få personer som jeg ønsker å ha sex med bare av å se en eller to ganger. 

Jeg vet ikke helt hva han ønsker videre. Og jeg føler meg ganske forsiktig i fremgangen og vil ikke bli såret på ny. Men har skrevet til han at jeg vil gjerne gå flere turer med han om han vil. Vi har kun vært på turdater da men virkelig koselige. 

Vi har iallefall blitt facebookvenner nå. Han spurte om det. Men jeg får bare stille meg åpen for de som vil bli kjent også ser jeg hva som skjer. Jeg er så redd følelser. Helt forferdelig redd det hele. Og redd for å rote meg inn i noe feil. 

Men som du sier: det er nok riktig å heller treffe noen mange ganger uten at det skjer noe mer og se om det kan føre til noe mer. :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2017 den 23.37, Mina1 skrev:

Jeg har møtt en mann flere ganger nå. Jeg har vært usikker på hva jeg egentlig føler av tiltrekning. Men jeg likte personligheten og derfor møtte jeg han flere ganger. Har møtt han 4 ganger. Ingenting sexuellt eller kyssing eller noe sånnt har skjedd. Jeg møtte han via nettet. Jeg har ofte hørt det at hvis man ikke føler tiltrekning via nettdating i starten så kan det ikke komme heller, men jeg har opplevd det tidligere - altså at det kom etterhvert som man ble tryggere og kjent. Jeg ga derfor dette en sjanse. Og nå føler jeg mer og mer tiltrekkende følelser for han, og det er jo litt rart. Så derfor sier jeg : noen som har opplevd det samme : altså at man må lære seg å kjenne en person før følelsene kommer? 

Selvfølgelig kan det ta litt tid! Er det ikke mer sjeldent at det smeller med en gang og at man flytter sammen på date 2?

Den første daten med min kjære varte i mange timer, han ble til og med med meg hjem (vi hadde møttes på en ferietur 16 år tidligere så jeg var rimelig trygg på ham, han er ingen casanova eller skummel type!), men ingenting skjedde. Jeg hadde ingen følelser for ham og prøvde etterhvert å trekke meg unna, men han hadde fått følelser for meg så vi møttes et par ganger til og plutselig sa det pang! Nå har vi vært i lag i over 12 år og planlegger seriøst alderdommen sammen og er fremdeles verdens beste sjelevenner og har det nesten flaut godt sammen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Selvfølgelig kan det ta litt tid! Er det ikke mer sjeldent at det smeller med en gang og at man flytter sammen på date 2?

Den første daten med min kjære varte i mange timer, han ble til og med med meg hjem (vi hadde møttes på en ferietur 16 år tidligere så jeg var rimelig trygg på ham, han er ingen casanova eller skummel type!), men ingenting skjedde. Jeg hadde ingen følelser for ham og prøvde etterhvert å trekke meg unna, men han hadde fått følelser for meg så vi møttes et par ganger til og plutselig sa det pang! Nå har vi vært i lag i over 12 år og planlegger seriøst alderdommen sammen og er fremdeles verdens beste sjelevenner og har det nesten flaut godt sammen. :wub:

Jeg tror ikke det blir noe mer mellom meg og daten. Jeg ga han sjanser selv om jeg ikke ble fysisk tiltrukket. Men følte at jeg kunne ha blitt det om jeg lot det få en sjans til å bli kjent først. Så jeg lærte noe av dette. 

Han spurte om å bli venner på facebook. Jeg tenkte at da var han gjerne interessert videre i meg. Men nå er jeg usikker på det. For jeg skrev at han måtte bare si ifra om han ville finne på noe. Men ingen svar på det. Kan være at han kommer tilbake på banen. Men jeg har lært meg det å ikke ha forventninger til noe lenger. Og jeg trekker meg heller fort unna om jeg føler at det er uinteresse fra en manns side. Men det gjelder å være tøff å våge å komme seg ut på date iblant. Og utseende på daten er ikke det mest imponerende. Det er det personligheten som er :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg tror ikke det blir noe mer mellom meg og daten. Jeg ga han sjanser selv om jeg ikke ble fysisk tiltrukket. Men følte at jeg kunne ha blitt det om jeg lot det få en sjans til å bli kjent først. Så jeg lærte noe av dette. 

Han spurte om å bli venner på facebook. Jeg tenkte at da var han gjerne interessert videre i meg. Men nå er jeg usikker på det. For jeg skrev at han måtte bare si ifra om han ville finne på noe. Men ingen svar på det. Kan være at han kommer tilbake på banen. Men jeg har lært meg det å ikke ha forventninger til noe lenger. Og jeg trekker meg heller fort unna om jeg føler at det er uinteresse fra en manns side. Men det gjelder å være tøff å våge å komme seg ut på date iblant. Og utseende på daten er ikke det mest imponerende. Det er det personligheten som er :). 

Tidligere fortalte du at du droppet en mann du likte fordi han ikke svarte på meldinger så fort som du ønsket.  Nå høres det ut som du vurderer å gjøre det samme igjen. Jeg tror du bør jobbe med å ha mer fokus på egne følelser og ønsker enn på mannens. Ikke legg livet ditt i hans hender - bli subjektet i eget liv!

 

Når det er sagt mener jeg det er tvilsomt at du er klar for et forhold ut fra hva du har skrevet i andre tråder. Du må først komme et skritt videre i eget liv før du kan involvere en annen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mina1 skrev:

For jeg skrev at han måtte bare si ifra om han ville finne på noe. Men ingen svar på det.

Hvis du skriver til en mann at han bare må si fra hvis han vil finne på noe, så får du svar når han vil finne på noe.  Ikke overtolk alt mulig når du har med menn å gjøre, spesielt ikke manglende pludring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Tidligere fortalte du at du droppet en mann du likte fordi han ikke svarte på meldinger så fort som du ønsket.  Nå høres det ut som du vurderer å gjøre det samme igjen. Jeg tror du bør jobbe med å ha mer fokus på egne følelser og ønsker enn på mannens. Ikke legg livet ditt i hans hender - bli subjektet i eget liv!

 

Når det er sagt mener jeg det er tvilsomt at du er klar for et forhold ut fra hva du har skrevet i andre tråder. Du må først komme et skritt videre i eget liv før du kan involvere en annen.

Jeg er enig i det. Fortsatt er jeg ikke over det med eksen min... og det er et hinder... Noe som får meg til å ikke klare å legge rette følelser i noe som helst.. 

55 minutter siden, laban skrev:

Hvis du skriver til en mann at han bare må si fra hvis han vil finne på noe, så får du svar når han vil finne på noe.  Ikke overtolk alt mulig når du har med menn å gjøre, spesielt ikke manglende pludring.

Han kontaktet meg i dag, og sa at han ønsket å treffe meg igjen. Men jeg er nok som nevnt over : ikke helt ferdig med fortid inni meg så det bør jeg sitte punktum for. Jeg bør ikke tenke fortid i det hele tatt, og jeg bør ikke være så sårbar pga fortid. Leve her og nå. Jeg har lett for å gi slipp på folk fordi jeg er stresset over fortid og redd for følelsene mine. Men jeg må slutte med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...