Gå til innhold

Er du brusmisbruker? Coca-coliker?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Hei, jeg heter Worrysome Plenty, og jeg er brusmisbruker.

Mee too ;) . Jeg drikker ganske mye brus hver eneste dag. Det er kun brus, men det er irriterende å være avhengig... og jeg vil jo ikke slutte med det.... selv om jeg bør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Hei, jeg heter Worrysome Plenty, og jeg er brusmisbruker.

Jeg er ikke særlig glad i brus, synes det blir for søtt om jeg drikker det til mat. Eneste unntaket er ingefærøl som er godt til kjøttmiddager. Jeg tar som regel et glass eller to når jeg er i selskap, men i dag har jeg vært i bursdag og faktisk drakk jeg bare vann og te. Så nei, noen brusmisbruker er jeg definitivt ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte.  Jeg liker ikke smaken av coladrikker.  Brus drikker jeg ikke pga. sukkeret.  Jeg drikker mest boblevann fra sodastreameren eller billigkonkurrentene til Farris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke ofte brus. Men når jeg først skal ha det, vil jeg helst ha skikkelig Coca Cola. Ikke noe zero eller max i alle fall. Jeg liker også CB sin julebrus, men bare den av julebrusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har praktisk talt aldri brus hjemme. Barna etterlyser det ikke heller, selv om de ville fått brus i helgene hvis de hadde spurt om det. Vi har en sodastream maskin som er veldig mye i bruk.

Jeg drikker brus til junkfood, fjelltur, sydenturer etc. Jeg synes "kokka" etc smaker godt, men det er ikke noe jeg kommer på å kjøpe i butikken. Det blir øl hvis jeg skal skeie ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

Nei, vi har praktisk talt aldri brus hjemme. Barna etterlyser det ikke heller, selv om de ville fått brus i helgene hvis de hadde spurt om det. Vi har en sodastream maskin som er veldig mye i bruk.

Jeg drikker brus til junkfood, fjelltur, sydenturer etc. Jeg synes "kokka" etc smaker godt, men det er ikke noe jeg kommer på å kjøpe i butikken. Det blir øl hvis jeg skal skeie ut. 

Flinke dere er :) . Jeg har skaffet sodastreamer fordi jeg er så avhengig av brus,  så her går det i brus hver dag... Ille!!. ;) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Mina1 skrev:

Flinke dere er :) . Jeg har skaffet sodastreamer fordi jeg er så avhengig av brus,  så her går det i brus hver dag... Ille!!. ;) . 

Takk, men jeg vet ikke om vi er så flinke. Det er bare en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Gargamel skrev:

Takk, men jeg vet ikke om vi er så flinke. Det er bare en vanesak.

Synes du er flink. Jeg sitter her nå å drikker brus, også hører jeg på helikoptere fra sykkel-vm over luften her :D. God underholdning haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at Coca-Cola oppfører seg som en langer.I begynnelsen kostet 0,5 liter cola i matbutikken ca 10 kr.Nå koster den ca 20 kr,10 år etterpå.1,5 liter kostet ca 20 kr,nå koster den minst 30.4-pack med cola til 100 kr er jo rimelig siden det "bare" koster 25 kr + pant per flaske.Man kan jo lure på om coca er et narkotisk stoff?.Merker også at jeg kan få veldig vondt i hodet på søndager om jeg glemmer å drikke kaffe.Så er det koffein eller "cola" som gjør man avhengig? Blir jo ikke avhengig av Solo eller Mountain Dew!. Jeg liker bare god mat,og ser derfor slik ut også.Fyrstekake er min last.Melkesjokolade.Brioche med vanilje.

Hva om man gikk over til Grans eller "Eldorado" Cola? Er den like vanedannende? Tror nok at CC har forstått at det er smart å selge cola for 1 krone i Afrika for 0,33/0,5 liter og 3 kr i Sør-Amerika,så kan de heller ta 10 kr i asia,20/30kr i Japan,Australia og europa.(regner med at japanere er rikere enn andre asiater,men Kina drar inpå,men de er så mange at gjennomsnittet drar ned.)

Endret av Norknight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes brus er godt i mellom, men er på ingen måte avhengig og drikker det ikke hver dag, ikke hver uke en gang.

 

Det hender jeg kjøper meg en Pepsi Max og en sjelden gang hender det jeg drikker Coca Cola. Noen ganger er det ikke annet som duger ;).

 

Har aldri brus til måltider, da er det bare vann, og/eller i mellom øl eller vin. På jobben er tørstedrikken vann med kulsyre, og hjemme vanlig vann.

 

Tror man kan føle seg ganske avhengig av både sukker og kaffe, og kombinasjonen er vel også ganske avhengighetsskapende. 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke drukket Cola zero på ca 6 uker og nå går det bra! Føler meg bedre på flere måter. Har følt meg elendig flere dager hver gang jeg har sluttet. Sterk hodepine og abstinens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...