Gå til innhold

Trening uke 37


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har trent 3 ganger denne uken, og føler nå at formen begynner å stige igjen :) . Jeg hadde meg en lang løpetur på ca 21 km i dag. Måtte da slutte å løpe fordi jeg måtte stikke til Sykkel-Vm live løypen... og se verdensmesterskapet i sykling på nært hold. Veldig gøy å se :) . Ellers så har jeg vært på 2 treninger til denne uken. En løpetur, og en tur i terreng. En fin treningsuke!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har trent 3 ganger denne uka, er fornøyd med det.

Tirsdag : svømt 3000 m (1 time og 35 min)

Fredag : syklet 20 min (oppvarming) + styrketrening (1 time)

Søndag : syklet 15 min (oppvarming) + styrketrening (1 time)

I dag er jeg spesielt glad for at jeg greide å få trent. Har vært lei meg i hele dag, helt til etter at jeg var ferdig med dagens økt. Tror nok jeg begynner å merke litt til at jeg holder på å slutte med brintellix. Så nå er det ekstra viktig at jeg får trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, emilie321 skrev:

Har trent 3 ganger denne uka, er fornøyd med det.

Tirsdag : svømt 3000 m (1 time og 35 min)

Fredag : syklet 20 min (oppvarming) + styrketrening (1 time)

Søndag : syklet 15 min (oppvarming) + styrketrening (1 time)

I dag er jeg spesielt glad for at jeg greide å få trent. Har vært lei meg i hele dag, helt til etter at jeg var ferdig med dagens økt. Tror nok jeg begynner å merke litt til at jeg holder på å slutte med brintellix. Så nå er det ekstra viktig at jeg får trent.

Du er så flink! :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har trent 3 ganger denne uken, og føler nå at formen begynner å stige igjen :) . Jeg hadde meg en lang løpetur på ca 21 km i dag. Måtte da slutte å løpe fordi jeg måtte stikke til Sykkel-Vm live løypen... og se verdensmesterskapet i sykling på nært hold. Veldig gøy å se :) . Ellers så har jeg vært på 2 treninger til denne uken. En løpetur, og en tur i terreng. En fin treningsuke!. 

Jeg er utrolig imponert over de løpeturene dine altså!

Selv har jeg ikke løpt eller trent denne uka heller, men jeg har "trent" allikevel:

mandag - sjauing, pakking og lemping av bøker i 7 timer

onsdag - samme som mandag

torsdag - samme som mandag

fredag -samme som mandag, men i 4 timer

lørdag - opphakking av flisgolv + bæring av plastsekker med flis ned tre etasjer 10-12 ganger

søndag - bæring av nytt golv opp 3 etasjer, heldigvis slapp jeg unna med 15 kg 4 ganger, er rimelig mør, litt i korsryggen og helt gåen i begge underarmene... Måtte jo begynne å pusse opp hjemme samtidig som vi gjør det på jobben, sånn for å være helt sikker på ikke å bli arbeidsledig liksom...

Og fremdeles er vi ikke ferdige på jobben, men det verste er unnagjort da, heldigvis! Jeg har sovet godt denne uka for å si det sånn - så fort hodet har nådd puta om kvelden har jeg sloknet og har gjerne steinsovet i 8 timer i strekk uten å våkne for å få på do engang - og det skjer nesten aldri! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger styrketrening denne uken: onsdag og fredag.

På torsdag jogget/løp jeg totalt 5 km. Hvorav 2,5 rolig oppvarming og de siste 2,5 i absolutt max fart. 

I dag ble det en 12 km tur med familien i lyng og myr for å finne noen poster som er satt ut.

Så til slutt i kveld en rolig joggetur på 5-6 km så det skulle bli 2 kondisøkter å rapportere her.

3 timer siden, Mina1 skrev:

 Jeg hadde meg en lang løpetur på ca 21 km i dag. 

Du er jo helt vill. Eller så er du gaselle. En annen dyreart enn meg i alle fall. 

19 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er utrolig imponert over de løpeturene dine altså!

Selv har jeg ikke løpt eller trent denne uka heller, men jeg har "trent" allikevel:

mandag - sjauing, pakking og lemping av bøker i 7 timer

onsdag - samme som mandag

torsdag - samme som mandag

fredag -samme som mandag, men i 4 timer

lørdag - opphakking av flisgolv + bæring av plastsekker med flis ned tre etasjer 10-12 ganger

søndag - bæring av nytt golv opp 3 etasjer, heldigvis slapp jeg unna med 15 kg 4 ganger, er rimelig mør, litt i korsryggen og helt gåen i begge underarmene... Måtte jo begynne å pusse opp hjemme samtidig som vi gjør det på jobben, sånn for å være helt sikker på ikke å bli arbeidsledig liksom...

Og fremdeles er vi ikke ferdige på jobben, men det verste er unnagjort da, heldigvis! Jeg har sovet godt denne uka for å si det sånn - så fort hodet har nådd puta om kvelden har jeg sloknet og har gjerne steinsovet i 8 timer i strekk uten å våkne for å få på do engang - og det skjer nesten aldri! :)

 

Dæven. Det hørtes slitsomt ut. 

2 timer siden, emilie321 skrev:

Har trent 3 ganger denne uka, er fornøyd med det.

Tirsdag : svømt 3000 m (1 time og 35 min)

Du må også være en annen dyreart enn meg. Delfin kanskje? Bra at treningen hjalp på humøret ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg er utrolig imponert over de løpeturene dine altså!

Selv har jeg ikke løpt eller trent denne uka heller, men jeg har "trent" allikevel:

mandag - sjauing, pakking og lemping av bøker i 7 timer

onsdag - samme som mandag

torsdag - samme som mandag

fredag -samme som mandag, men i 4 timer

lørdag - opphakking av flisgolv + bæring av plastsekker med flis ned tre etasjer 10-12 ganger

søndag - bæring av nytt golv opp 3 etasjer, heldigvis slapp jeg unna med 15 kg 4 ganger, er rimelig mør, litt i korsryggen og helt gåen i begge underarmene... Måtte jo begynne å pusse opp hjemme samtidig som vi gjør det på jobben, sånn for å være helt sikker på ikke å bli arbeidsledig liksom...

Og fremdeles er vi ikke ferdige på jobben, men det verste er unnagjort da, heldigvis! Jeg har sovet godt denne uka for å si det sånn - så fort hodet har nådd puta om kvelden har jeg sloknet og har gjerne steinsovet i 8 timer i strekk uten å våkne for å få på do engang - og det skjer nesten aldri! :)

 

Tusen takk!!!! :D 

Du er flink du også :) . 

 

1 time siden, Gargamel skrev:

To ganger styrketrening denne uken: onsdag og fredag.

På torsdag jogget/løp jeg totalt 5 km. Hvorav 2,5 rolig oppvarming og de siste 2,5 i absolutt max fart. 

I dag ble det en 12 km tur med familien i lyng og myr for å finne noen poster som er satt ut.

Så til slutt i kveld en rolig joggetur på 5-6 km så det skulle bli 2 kondisøkter å rapportere her.

Du er jo helt vill. Eller så er du gaselle. En annen dyreart enn meg i alle fall. 

Dæven. Det hørtes slitsomt ut. 

Du må også være en annen dyreart enn meg. Delfin kanskje? Bra at treningen hjalp på humøret ditt:)

Dyktig! Stå på :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lite å rapportere denne uka:

Tirsdag: kveldstur med mannen i raskt tempo - 5,7 km

Onsdag: En time CrossFit med jobben :D Kjempegøy og veldig tungt!

Søndag: kort joggetur på 3,4 km nå seint i kveld, bare for å kunne si at jeg har løpt denne uka :P

Ikke noe sykling ble det. Men jeg sjauet med rydding og flytting av ting og møbler i mange timer fredag og lørdag. Gikk forresten en rolig tur også på lørdagen i strålende høstvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er skikkelig flinke :) Imponert! 

Har ingenting å meddele for egen del. Har vært litt nede i en dump, problemer med å komme meg opp igjen, men jobber for det. Vet jo at aktivitet er bra, men har rett og slett ikke klart å få meg til å gjøre det. Har vondt i ene foten også, men hadde gått an å gå fordet om, så er mer en unnskyldning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får snart hardkjør nå. Jeg har meldt meg på i et løp, og jeg gruer meg helt sykt...Veldig hardt og tungt motbakkeløp, men men jeg stiller selv om jeg føler at det er i drøyeste laget for meg ;) . Har ikke trent denne uken, men må komme meg ut å trene i morgen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mina1 skrev:

Ukens: Veldig stolt når noen som ser meg løpe sier at jeg har løpstalenter, teknikk og alt!  :D 

Jeg fikk høre noe sånt en gang for et par år siden: Jeg var visst et naturtalent på teknikk. Det eneste som manglet var fart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg fikk høre noe sånt en gang for et par år siden: Jeg var visst et naturtalent på teknikk. Det eneste som manglet var fart.....

Jeg fikk høre noe liknende en gang jeg hadde leid meg to privattimer med en ung svensk slalåminstruktør. Et eller annet med "okontrollerad fart" eller noe sånt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg fikk høre noe sånt en gang for et par år siden: Jeg var visst et naturtalent på teknikk. Det eneste som manglet var fart.....

Gøy å høre slike ord. Det inspirerer jo til mer trening :D. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte le :lol::lol::lol:. Er jeg overengasjert i trening om dagene... Jeg ser at mitt nick... er det siste som svarer i hver eneste tråd nedover på treningsforumet... Akkurat som om jeg elsker å ha den siste kommentaren liksom hoho.... Jaja, ble nærmest flau, men men jeg vet jeg liker å skravle :P. Hahaha... ser på det med humor.. Engasjerte "Mina1  

hahaha ... ler som tusen her. Ser jo ut til at jeg liksom liker å ha den avgjørende kommentaren i debatt om trening...når jeg så nedover på der det handler om trening... altså der alle innleggene kommer nedover. Ikke meningen altså  å være så voldsom :lol:. Er tydelig bare engasjert kanskje ;) :lol:

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Måtte le :lol::lol::lol:. Er jeg overengasjert i trening om dagene... Jeg ser at mitt nick... er det siste som svarer i hver eneste tråd nedover på treningsforumet... Akkurat som om jeg elsker å ha den siste kommentaren liksom hoho.... Jaja, ble nærmest flau, men men jeg vet jeg liker å skravle :P. Hahaha... ser på det med humor.. Engasjerte "Mina1  

hahaha ... ler som tusen her. Ser jo ut til at jeg liksom liker å ha den avgjørende kommentaren i debatt om trening...når jeg så nedover på der det handler om trening... altså der alle innleggene kommer nedover. Ikke meningen altså  å være så voldsom :lol:. Er tydelig bare engasjert kanskje ;) :lol:

 

Bare positivt at du er engasjert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Måtte le :lol::lol::lol:. Er jeg overengasjert i trening om dagene... Jeg ser at mitt nick... er det siste som svarer i hver eneste tråd nedover på treningsforumet... Akkurat som om jeg elsker å ha den siste kommentaren liksom hoho.... Jaja, ble nærmest flau, men men jeg vet jeg liker å skravle :P. Hahaha... ser på det med humor.. Engasjerte "Mina1  

hahaha ... ler som tusen her. Ser jo ut til at jeg liksom liker å ha den avgjørende kommentaren i debatt om trening...når jeg så nedover på der det handler om trening... altså der alle innleggene kommer nedover. Ikke meningen altså  å være så voldsom :lol:. Er tydelig bare engasjert kanskje ;) :lol:

 

Å nei du - nå har jeg siste ordet :D Kjempegøy med engasjement! Jeg var ute og løp på onsdag - og har blitt så sår i muskelen på bakside av høyre lår! Er ikke det litt rart? Prøvde på slettene å løfte beina litt mer og få litt mer fraspark (synes jeg subber litt for mye og tar litt for slappe steg), så det er mulig det er derfor? Pleier ikke å strekke ut rett etter trening, men har strukket mye ut onsdag kveld og mange ganger i går. Går litt bedre i dag, så jeg satser på at jeg er klar for en løpetur igjen i morgen eller søndag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Gargamel skrev:

Bare positivt at du er engasjert:)

Takk ;). Jeg er enda mer sportsinteressert enn før , grunnet sykkelvm i byen min :lol:. Har bare blitt verre nå haha. Og det er det ikke bare meg som er blitt. Andre som sier de ikke brydde seg om sykling for eksempel er plutselig blitt villt interessert i byen min :lol:. Ser nesten for meg en vm medalje i løpingen min også snart hahaha . Og at jeg deler ut vm medaljer til dere også haha 

45 minutter siden, påskelilje skrev:

Å nei du - nå har jeg siste ordet :D Kjempegøy med engasjement! Jeg var ute og løp på onsdag - og har blitt så sår i muskelen på bakside av høyre lår! Er ikke det litt rart? Prøvde på slettene å løfte beina litt mer og få litt mer fraspark (synes jeg subber litt for mye og tar litt for slappe steg), så det er mulig det er derfor? Pleier ikke å strekke ut rett etter trening, men har strukket mye ut onsdag kveld og mange ganger i går. Går litt bedre i dag, så jeg satser på at jeg er klar for en løpetur igjen i morgen eller søndag :-)

Au kjenner igjen den følelsen etter en løpetur. Jeg strekker ikke ut selv. Og får ofte smerter. Har derfor en bedøvende krem liggende i hus som hjelper mot smerter hvis de blir for plagsomme. Men den skal kun brukes sjelden. 

Du er flink!!! 

Haha nå slåss vi om den siste avgjørende kommentaren i tråden. Men svar etter meg så får du den ;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Å nei du - nå har jeg siste ordet :D Kjempegøy med engasjement! Jeg var ute og løp på onsdag - og har blitt så sår i muskelen på bakside av høyre lår! Er ikke det litt rart? Prøvde på slettene å løfte beina litt mer og få litt mer fraspark (synes jeg subber litt for mye og tar litt for slappe steg), så det er mulig det er derfor?

Det kan sikkert være derfor ja. Man bruker visstnok baksiden av lårene mer når man løper fort. Man blir støl av å bruke uvante muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det kan sikkert være derfor ja. Man bruker visstnok baksiden av lårene mer når man løper fort. Man blir støl av å bruke uvante muskler.

Det var liksom noe annet enn bare vanlig stølhet. Men kanskje har jeg ikke vært støl i de musklene før :o:P og at det bare var derfor det kjentes uvant og rart og vondt. Bedre som sagt i dag.

Men det er vel lurt å løfte beina litt når en løper... så jeg får bare fortsette. Merker at jeg har liksom mitt løpetempo med litt lav fothøyde - og at dersom jeg skal løpe fortere, må jeg konsentrere meg og tenke "raskere tempo" og "Opp med knærne" - det går ikke av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 17.30, Mina1 skrev:

Ukens: Veldig stolt når noen som ser meg løpe sier at jeg har løpstalenter, teknikk og alt!  :D 

Jeg har fått høre at jeg svømmer veldig pent.:) Synes det er gøy å høre det, men blir litt brydd også, kan ikke helt skjønne det. Men jeg mangler farta da.:P  Farta blir nok bedre når jeg får mer styrke og utholdenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...