Gå til innhold

Høyrevennlig media? Hæ?


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid følt at media har hatt en viss venstrevridning, og spesielt at de er AP-vennlige, men ikke i år.

For første gang føler jeg at de var aller tøffest mot opposisjonslederen Støre. Der var journalistene virkelig blodtørstige, og spant masse rundt en ganske liten sak.

Sylvia får gjennomgå litt, men kritikken mot henne virket litt utbrent.  Uansett skifter ikke frp velgere side pga angrep fra AP og media. Media fokuserte også på at angrepene mot Listhaug noen ganger gikk for langt. (Å komme med stadig sterkere angrep ble en taperstrategi. Folk på vippen liker kanskje ikke Listhaug, men vil ikke hive seg på anklager om fascisme og nazisme.) 

Det ble en slags skitten kamp mellom AP og Frp, hvor Erna ble sitttende igjen med mest verdighet i behold. Erna slapp stort sett unna tøff kritikk fra media. Er det ikke litt spesielt at en Høyre-statsminister ikke blir tatt hardere av media?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kanuttius

Jo jeg er enig. Det var mye negativ vinkling i media rettet mot Støre og Ap. Listhaug har jo fått kritikk hele veien disse fire årene men det ned Støre dukket liksom opp så treffende midt i valgkampen at man skulle tro det var  bestilt. Ellers var det mye drittslengning og lite debatt om partiprogrammene. Neste gang håper jeg media kan ha en times TV med hver enkelt partileder alene og gå gjennom partiprogrammet dems og ikke bare de sakene som skal løftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer av at valgkampen til Arbeiderpartiet var komplett elendig.

Der Høyre beholdt roen og svarte saklig for seg, bestod Arbeiderpartiets valgkamp nesten utelukkende av drittslenging. Det falt på ingen måte i god jord, verken hos media eller velgere. 

Men siden Arbeiderpartiet og Høyre i bunn og grunn er enige om det meste, så var det kanskje tanken å markere ulikheter. Dessverre endte det hele i pissprat. Jonas Gahr Støre er virkelig ikke god til å selge Arbeiderpartipolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror det kommer av at valgkampen til Arbeiderpartiet var komplett elendig.

Der Høyre beholdt roen og svarte saklig for seg, bestod Arbeiderpartiets valgkamp nesten utelukkende av drittslenging. Det falt på ingen måte i god jord, verken hos media eller velgere. 

Men siden Arbeiderpartiet og Høyre i bunn og grunn er enige om det meste, så var det kanskje tanken å markere ulikheter. Dessverre endte det hele i pissprat. Jonas Gahr Støre er virkelig ikke god til å selge Arbeiderpartipolitikk.

Jeg tror Arbeiderpartiet er litt for "smarte" noen ganger i kommunikasjonen. Masse rådgivere som spekulerer i hva som er lurt å si og hvilke slagord som skal gjentas.

Kanskje Støre tross alt ville klart seg bedre hvis han fikk lov å være seg selv. Skitten valgkamp kler ikke til ham i det hele tatt. Giske kanskje passet bedre til det (med all tilbørlig respekt for begge to) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror Arbeiderpartiet er litt for "smarte" noen ganger i kommunikasjonen. Masse rådgivere som spekulerer i hva som er lurt å si og hvilke slagord som skal gjentas.

Kanskje Støre tross alt ville klart seg bedre hvis han fikk lov å være seg selv. Skitten valgkamp kler ikke til ham i det hele tatt. Giske kanskje passet bedre til det (med all tilbørlig respekt for begge to) 

Du har nok rett i det.

Arbeiderpartiet mangler nok også kompetanse på å sitte i opposisjon. Vanligvis de senere årene har det jo vært motsatt. 

Jeg merker hvordan den dårlige valgkampen preget meg og mitt syn på Arbeiderpartiet. Fra å i utgangspunktet ønske en Høyre-AP regjering, gikk jeg til å heller ville stemme Rødt eller KrF enn Arbeiderpartiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
På 19.9.2017 den 21.39, Gargamel skrev:

Jeg tror Arbeiderpartiet er litt for "smarte" noen ganger i kommunikasjonen. Masse rådgivere som spekulerer i hva som er lurt å si og hvilke slagord som skal gjentas.

Kanskje Støre tross alt ville klart seg bedre hvis han fikk lov å være seg selv. Skitten valgkamp kler ikke til ham i det hele tatt. Giske kanskje passet bedre til det (med all tilbørlig respekt for begge to) 

Tror det er noe i det. Jo høyere opp i systemet jo mere "hjelp" får de med det de skal si du og gjøre i valgkampen. Vanligvis synes jeg de lokale ap politikerne er flinke til å uttale seg tydelig på en ok måte men på toppen er det mye rør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke ut som de kommer til å lære, http://www.dagsavisen.no/innenriks/store-ap-skal-ha-tydelig-innvandringspolitikk-1.1028261 Selvfølgelig skal Arbeiderpartiet ha tydelig politikk i forhold til det. Vi skal ha kontrollert innvandring, streng, rettferdig og human

What? Dette er motsetninger, og definitivt ikke tydelig hva dere mener her, bare tåkeprat som dere håper folk svelger? Jeg skjønner ingenting av hva dere mener, og hvilke endringer dere skal gjøre ? Hvordan skal dere "kontrollere" innvandringen ? Hva legger dere i det? Folk som kommer hit og søker asyl og har rett på det iht internasjonale konvensjoner "må" vi gi asyl, dere har ingen "kontroll" på dette, ut over å forsøke å få så mange som mulig til å drukne i middelhavet slik at de ikke får "søkt" asyl, er det den "humane" innvandringspolitikken dere går for? Hva legger dere i streng, hva skal dere gjøre med alle de voksne som kaster identitetspapirene og later som de er mindreårige`? Skal dere være humane med disse "barna" eller skal dere være "strenge" ? Hva mener dere med "rettferdig"? Hvem er det som "fortjener" å bli reddet av Norge, det er mange hundremillioner som ville søkt asyl her og nok fortjener det også, hvordan skal dere sørge for å rettferdig velge ut x'tusen som vinner gullbillet, mens resten skald ere la være og dø, er det rettferdig?

Nei, tåkeprat ditt og datt, dere får aldri min stemme det kan jeg ihvertfall love dere

Lykke til

Anonymkode: b5225...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke ut som de kommer til å lære, http://www.dagsavisen.no/innenriks/store-ap-skal-ha-tydelig-innvandringspolitikk-1.1028261 Selvfølgelig skal Arbeiderpartiet ha tydelig politikk i forhold til det. Vi skal ha kontrollert innvandring, streng, rettferdig og human

What? Dette er motsetninger, og definitivt ikke tydelig hva dere mener her, bare tåkeprat som dere håper folk svelger? Jeg skjønner ingenting av hva dere mener, og hvilke endringer dere skal gjøre ? Hvordan skal dere "kontrollere" innvandringen ? Hva legger dere i det? Folk som kommer hit og søker asyl og har rett på det iht internasjonale konvensjoner "må" vi gi asyl, dere har ingen "kontroll" på dette, ut over å forsøke å få så mange som mulig til å drukne i middelhavet slik at de ikke får "søkt" asyl, er det den "humane" innvandringspolitikken dere går for? Hva legger dere i streng, hva skal dere gjøre med alle de voksne som kaster identitetspapirene og later som de er mindreårige`? Skal dere være humane med disse "barna" eller skal dere være "strenge" ? Hva mener dere med "rettferdig"? Hvem er det som "fortjener" å bli reddet av Norge, det er mange hundremillioner som ville søkt asyl her og nok fortjener det også, hvordan skal dere sørge for å rettferdig velge ut x'tusen som vinner gullbillet, mens resten skald ere la være og dø, er det rettferdig?

Nei, tåkeprat ditt og datt, dere får aldri min stemme det kan jeg ihvertfall love dere

Lykke til

Anonymkode: b5225...428

Dette utspillet fra ap er bare rør. Ren svada.

 

Anonymkode: 8f51a...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...