Gå til innhold

Hvorfor fikk jensen 21 år ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fulgt med ordentlig, så kanskje noen kan forklare det, etter hva jeg har forstått så har han trollet noen hasjsmuglere og sagt at "kysten er klar", uten at kysten var klar eller å ha hatt noe som helst innsikt i hvor godt bemannet grensen var etc, rett og slett trollet. Jeg kan se at det kan være litt i grenseland, type det bør han få en bot for, eller kanskje 6 måneders fengsel ? Ville vært logisk. Det er ingen alvorlig kriminalitet å trolle. Så har han angivelig fått noen hundretusener av kroner for "jobben" han har gjort, en jobb han ikke har gjort, han har altså stjålet noen hundre tusener av kroner fra noen hasjsmuglere ved å ta betalt for en tjeneste han ikke har levert. Ja å stjele nooen hundretusener er jo ille det, selv om det var å stjele penger fra kriminelle, greit litt dårlig gjort men det var vel nødvendig for å få trollingen til å fungere, hvorfor skulle en politimann "hjelpe" hasjsmuglerne uten å få litt betalt, det måtte jo egentlig til for at det skulle gå

Nei jeg ville sagt 1-2 års fengsel, mer sånn symbolsk for å vise at det er ikke lov for politimenn å trolle slik, men mulig jeg ikke har fått med meg noe vesentlig som gjør at han fortjener 21 år ?

Anonymkode: cabac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har misforstått. Retten mener å vite at Jensen er skyldig, uten noe form for forbehold eller formildende omstendigheter. Les et par av artiklene på feks NRK så skjønner du kanskje bedre. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Du har misforstått Jensens rolle og atferd. Les et par av artiklene på feks NRK så skjønner du kanskje bedre. 

Kan ikke du forklare for meg med et par setninger hva han har gjort som er så ille (type 21 års fengsel ille) (har han faktisk hjulpet dem, og ikke bare trollet?), åpnet dommen og prøvde å lese noen artikler men grunnet psykdom klarer jeg ikke holde fokuset lenge nok. Takk for hjelpen, vennen :wub:

Anonymkode: cabac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kayia skrev:

Nei dette greier du å google deg fram til og lese på egen hånd. 

Joa så noen artikler men de var bare vås type dine ord "uten noe form for forbehold eller formildende omstendigheter"., og 100 sider dom er litt i overkant for min del, men takk for innspill, du bidro veldig positivt til denne tråden. 

 

PS. hasj er ikke noe farlig stoff, mindre skadelig enn alkohol. 21 år for å smugle litt sprit,,, ehh hjelpe til med å smugle litt sprit...., ehhhhh 21 år for å late som at man hjelper til med å smugle litt sprit SMH

Men takk for bidragene dine til denne tråden, supert! :) 

Anonymkode: cabac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joa så noen artikler men de var bare vås type dine ord "uten noe form for forbehold eller formildende omstendigheter"., og 100 sider dom er litt i overkant for min del, men takk for innspill, du bidro veldig positivt til denne tråden. 

 

PS. hasj er ikke noe farlig stoff, mindre skadelig enn alkohol. 21 år for å smugle litt sprit,,, ehh hjelpe til med å smugle litt sprit...., ehhhhh 21 år for å late som at man hjelper til med å smugle litt sprit SMH

Men takk for bidragene dine til denne tråden, supert! :) 

Anonymkode: cabac...aea

Bagateliserer du virkelig det han har gjort?

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Bagateliserer du virkelig det han har gjort?

Jeg bare spør, hva er det han har gjort? som er så ille at det fortjener 21 år? Kan du forklare meg det Andreaswell ? (jeg har ikke lest dommen, så kan godt hende at han har gjort mye ille, det er det jeg spør om... .... )

Anonymkode: cabac...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg men jeg synes 21 år er veldig streng straff. Han har ikke voldtatt eller drept noen. En som ble intervjuet mente 12-13 år hadde vært mer forståelig. 

Anonymkode: 6e3b8...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/nyheter/tidligere-politioverbetjent-eirik-jensen-domt-til-21-ar-i-fengsel/68705360

"Jensen ble i Oslo tingrett funnet skyldig i medvirkning til innførsel av 13,9 tonn hasj under særdeles skjerpende omstendigheter, i tråd med tiltalen. Retten finner også Jensen skyldig i grov korrupsjon og finner det bevist utover enhver rimelig tvil at Jensen har mottatt til sammen 667 800 kroner i korrupsjonspenger av Gjermund Cappelen (50).

Retten finner det bevist at Jensen forsettlig og systematisk har medvirket til hasjbaronen Cappelens hasjimport."

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg har heller ikke fulgt med, men stemmer for 11 år.

Å drepe noen gir normalt 12 år, til sammenligning.

Da vil jeg heller si at straffen for drap er for lav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er politisk spill tror jeg.

Menneskene som bestemmer i dag er helt gærne.

Han har trodd han var dekket av å være i en spesiell jobb tror jeg ,også har de dradd matta under ham.Var vel ikke nyttig for dem lenger kanskje.

Det blir som Simon Templar og Helgenen filmene.Man tror kollegaene mener jobben må være slik for å hale i land storfiskenSå er ingen der når det kommer til stykket.

Så enkelt og så vanskelig tror jeg det er. Kanskje noen med makter av  en annenoppfatning omhvordan alt bør driftes eller hva som er sant.

Uavhengig gransking kan kanskje hjelpe. Håper det blir det.😊

Ellers kan vel også saken gå til Høyesterett? Burde det synes jeg.

Håper det gis økonomi til det.Bare umenneskelig system synes jeg.Bare trist og vondt å se.

Bare enda et mareritt fra virkeligheten å se på TV.

Kanskje de som jobber i rettspleien stakkar har det værst spesielt nå.

Som dere sikkertforstår. Jeg har store problemer med å forstå hva jeg så på TV i dag. Det smerter i hodet og jeg må ty til medisin og den nederlagsfølelse det gir.

Det er til å gråte over hvis man fremdeles kunne gråte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Det er Norges største narkotikabeslag som Jensen har vert med på å få inn til Norge. Det er en ganske mere alvorlig sak enn om han hadde hjulpet en kilo hasj over grensa. Jensen var og politi, ett yrke som vi skal ha respekt for og politiet må opptre deretter for å ha respekt. Jensen var i tillegg ikke bare en vanlig konstabel, han var en av de mest betrodde politiene vi hadde i Norge. Dette utnyttet han til egen vinning mens jobben hans var å få inside informasjon slik at narkotikastrømmen kunne stoppes (og ikke økes slik han gjorde). Dette tjente han penger på, beløpet er sannsynligvis større enn det retten har klart å bevise. Mennesker som holder på med dip og penger i så stor skala vet å plassere en del penger trygt.

Narkotika tar liv, hasj tar liv det og siden det er det rusmiddelet mange møter først og som leder de videre inn i annet rusbruk som til slutt dreper de. 

Til sammenlikning fikk en bekjent av meg en dom på 1 år som han måtte tilbringe på ungsomshjem. Han var 16 og ble tatt med 1 kilo hasj på grensa. Han ble altså dømt som ett barn men nekter i retten for at han var ett barn men en voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er klart.Jeg mener jo ikke å trekke i tvil noesomhelst.  Alles avhandlinger er ikke like.Absolutt ikke.

Men sjøl synes jeg dette er uforholdsmessig og sjukt "strengt "dømt.

Når det gjelder dette blomsterslekt synes jeg senkbare tolking av det er at disse personer" kjenner litt mere på hverandre"

Håper" noen bare skriver boka."

Og håper man tar best mulig vare på de det gjelder. 

Håper iallefall  ikke at denne dimmen bare blir stående. Og kanskje også danner ny trend som denne Johaug dommen riktignok av en særdomstol.

Men jeg er bare "pasienten i gata "selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er hundre prosent enig i at narkotika er helt drepende. Men det går fint an å være mot fengsel og forferdelige straffer til tross for det.

Kanskje henger det i bunnen sammen. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tingen virker så ute avproposjoner at " bjeller om kanskje urett" burde ringe.

Når det gjelder straff synes jeg samfunnet burde tenke mer i retning av hjelp for alle det gjelder.

Man vet en masse om hva som hjelper mot kriminalitet men som det meste stoppes alt av økonomi virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at man skal bare " ta lett på alt". Men jeg tror det går an å hjelpe den enkelte ved å gjøre tiltak for å forhindre at det skjer igjen Hjelp til å bryte ut av rusmisbruk er hva som hjelper for de som begår kriminalitet ofte ruser seg kanskje for å " kunne" begå lovbrudd. Det er ikke alt som er lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok mer for tilgivelse og sånt. Jeg synes det å bli sperret inne resten av livet passer for Fjotolf og andre sadistiske voldsmenn. Jensen er jo 60 år. Jeg synes han får komme tilbake til kjerringa si når han er 71 og kanskje få noen fine år på slutten. 11 år tilsvarer fortsatt 3 voldtektsdommer eller omtrent forsettelig drap. Jeg synes ikke det er å ta lett på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er nok mer for tilgivelse og sånt. Jeg synes det å bli sperret inne resten av livet passer for Fjotolf og andre sadistiske voldsmenn. Jensen er jo 60 år. Jeg synes han får komme tilbake til kjerringa si når han er 71 og kanskje få noen fine år på slutten. 11 år tilsvarer fortsatt 3 voldtektsdommer eller omtrent forsettelig drap. Jeg synes ikke det er å ta lett på ting. 

Helt enig. Han er ingen farlig mann for samfunnet. La han få en sjanse til å være med familien sin i alderdommen. 

Anonymkode: 6e3b8...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kayia skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/tidligere-politioverbetjent-eirik-jensen-domt-til-21-ar-i-fengsel/68705360

"Jensen ble i Oslo tingrett funnet skyldig i medvirkning til innførsel av 13,9 tonn hasj under særdeles skjerpende omstendigheter, i tråd med tiltalen. Retten finner også Jensen skyldig i grov korrupsjon og finner det bevist utover enhver rimelig tvil at Jensen har mottatt til sammen 667 800 kroner i korrupsjonspenger av Gjermund Cappelen (50).

Retten finner det bevist at Jensen forsettlig og systematisk har medvirket til hasjbaronen Cappelens hasjimport."

 

Her må man vel legge til at han hadde en særdeles betrodd stilling i politiet. Du eller jeg ville ikke fått 21 år for smugling av 13,9 tonn hasj og "litt korrupsjon".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...