Gå til innhold

Har ikke fått oppsigelse eller attest på at jeg har vert ansatt


Gjest Kanuttius

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius

Det skulle jeg få men nå er det flere uker siden og ingenting er kommet. Jeg er på aap nå og skal ikke tilbake på den jobben. Er det innafor å kontakte forbundet og be de presse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, BamseLiten skrev:

Det skulle jeg få men nå er det flere uker siden og ingenting er kommet. Jeg er på aap nå og skal ikke tilbake på den jobben. Er det innafor å kontakte forbundet og be de presse på?

Er det ikke du selv som må sende en oppsigelse? Eller har arbeidsgiver sagt deg opp mot din vilje?

Jeg ville ha purret selv først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
17 timer siden, frosken skrev:

Er det ikke du selv som må sende en oppsigelse? Eller har arbeidsgiver sagt deg opp mot din vilje?

Jeg ville ha purret selv først. 

Jeg har gitt beskjed om at de må si meg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BamseLiten skrev:

Jeg har gitt beskjed om at de må si meg opp. 

Jeg skjønner ikke dette. Du kan vel ikke bestemme hva de skal gjøre, men du kan si opp selv? Hvorfor gjør du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg skjønner ikke dette. Du kan vel ikke bestemme hva de skal gjøre, men du kan si opp selv? Hvorfor gjør du ikke det?

Du Vet, det er over 14 måneder siden sist jeg var på jobb. Sykemeldingsperioden er gått ut og de kan si meg opp lovlig men jeg kan ikke si opp selv da det ikke er anbefalt av nav. Jeg fikk telefon fra en i styret som ville vite om jeg ville si opp selv eller om de skulle gjøre det så da så jeg at de måtte gjøre det iom nav anbefaler det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BamseLiten skrev:

Du Vet, det er over 14 måneder siden sist jeg var på jobb. Sykemeldingsperioden er gått ut og de kan si meg opp lovlig men jeg kan ikke si opp selv da det ikke er anbefalt av nav. Jeg fikk telefon fra en i styret som ville vite om jeg ville si opp selv eller om de skulle gjøre det så da så jeg at de måtte gjøre det iom nav anbefaler det slik.

Du kan neppe bruke fagforeningen din til å presse frem en oppsigelse. Arbeidsgiver er helt sikkert opptatt av å gjøre dette på en uangripelig måte, så det er ikke rart om det tar en del uker å få dette på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, BamseLiten skrev:

Du Vet, det er over 14 måneder siden sist jeg var på jobb. Sykemeldingsperioden er gått ut og de kan si meg opp lovlig men jeg kan ikke si opp selv da det ikke er anbefalt av nav. Jeg fikk telefon fra en i styret som ville vite om jeg ville si opp selv eller om de skulle gjøre det så da så jeg at de måtte gjøre det iom nav anbefaler det slik.

Er du over på AAP? Du kan fint si opp selv, bare ta en ekstra prat med saksbehandler så du får det skriftlig i notatene at dere hadde en enighet om det. Jeg sa opp selv i februar, saksbehandler sa det var bra, for da kunne en annen få fast jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Det er ansatt en ny i min stilling så de er ikke underbemannet. Vet ikke om jeg bare skal la det ligge. Jeg skal jo uansett ikke tilbake i den jobben. Og det har vert så mye bråk med lønn og ja...orker ikke ha enda en kamp med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
2 timer siden, frosken skrev:

Du kan neppe bruke fagforeningen din til å presse frem en oppsigelse. Arbeidsgiver er helt sikkert opptatt av å gjøre dette på en uangripelig måte, så det er ikke rart om det tar en del uker å få dette på plass. 

De kan ikke noe om oppsigelser Der så de vet ikke hvordan de skal gjøre det. Men det er sjefens jobb å sette seg inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hvorfor NAV anbefaller at de sier deg opp fremfor at du sier opp selv. M.t.p. AAP har det ingenting å si om du sier opp selv eller blir oppsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
På 20.9.2017 den 16.27, Trine skrev:

Forstår ikke hvorfor NAV anbefaller at de sier deg opp fremfor at du sier opp selv. M.t.p. AAP har det ingenting å si om du sier opp selv eller blir oppsagt.

Det er sant men det varierer og litt hvem man snakker med på nav. Uansett så må jeg jo ha en attest mtp at jeg kanskje må ut å søke nye jobber etter aap perioden er over (satser på 50 ufør så jobbe vil jeg). 

Problemet er egentlig hvor mye energi jeg bør legge i dette. Arbeidsgiver har ikke akkurat vert på tilbudssiden med hverken lønn eller noe annet. Taushetsplikten ovenfor ansatte er også brutt da de allerede etter 5 mnd sykemelding sa på ett foreldremøte at "hun kommer ikke tilbake til jobb". 

Er det ok å ringe forbundet og spørre om de kan pushe på? Jeg blir så ekstremt dårlig av å ha noe med den jobben å gjøre type hodeverk/magevondt i uker før og etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BamseLiten skrev:

Det er sant men det varierer og litt hvem man snakker med på nav. Uansett så må jeg jo ha en attest mtp at jeg kanskje må ut å søke nye jobber etter aap perioden er over (satser på 50 ufør så jobbe vil jeg). 

Problemet er egentlig hvor mye energi jeg bør legge i dette. Arbeidsgiver har ikke akkurat vert på tilbudssiden med hverken lønn eller noe annet. Taushetsplikten ovenfor ansatte er også brutt da de allerede etter 5 mnd sykemelding sa på ett foreldremøte at "hun kommer ikke tilbake til jobb". 

Er det ok å ringe forbundet og spørre om de kan pushe på? Jeg blir så ekstremt dårlig av å ha noe med den jobben å gjøre type hodeverk/magevondt i uker før og etter.

Ja, de er veli kke enige med seg selv alltid. Jeg bare husker jeg undersøkte det da sjefen min ba meg si opp. her var det helt klart at jeg ikke kunne komme tilbake i den jobben. Og om jeg formodning kunne det så var det bare å ringe og si ifra. Men når jeg tenker meg om så tror jeg aldri jeg fikk noen attest derfra. Spiller forsåvidt ingen rolle nå uansett. Blir mest sannsynlig 100% ufør. Jeg klarer ikke jobbe, samme hvor mye jeg vil. Det blir bare kaos for meg.

Ja, det syns jeg. Bruk forbundet for hva de er verdt. Det får jo holde at du er syk, om ikke du skal styre med ting som bare gjør deg dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
2 timer siden, Trine skrev:

Ja, de er veli kke enige med seg selv alltid. Jeg bare husker jeg undersøkte det da sjefen min ba meg si opp. her var det helt klart at jeg ikke kunne komme tilbake i den jobben. Og om jeg formodning kunne det så var det bare å ringe og si ifra. Men når jeg tenker meg om så tror jeg aldri jeg fikk noen attest derfra. Spiller forsåvidt ingen rolle nå uansett. Blir mest sannsynlig 100% ufør. Jeg klarer ikke jobbe, samme hvor mye jeg vil. Det blir bare kaos for meg.

Ja, det syns jeg. Bruk forbundet for hva de er verdt. Det får jo holde at du er syk, om ikke du skal styre med ting som bare gjør deg dårligere.

Takk. Da bruker jeg noen dager på å psyke meg opp til å ringe forbundet. Det er sant, man har mere enn nok med å være syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, BamseLiten skrev:

Takk. Da bruker jeg noen dager på å psyke meg opp til å ringe forbundet. Det er sant, man har mere enn nok med å være syk. 

Jeg er enig med Frosken. Jeg hadde purret selv først. Du kan bare ta en tlf og etterlyse papirene. Hvis du synes det er vanskelig så kan du bare sende en mail. Det kan jo hende det da ordner seg slik at du slipper å dra inn forbundet.

Du sier at du har nok med å være syk og at du må psyke deg opp for å ringe forbundet. Da må det jo være mindre energikrevende å bare sende en mail? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...