Gå til innhold

De sier jeg har schizofreni, men jeg tror heller det er depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom i kontakt med psykiatrien for første gang for 2 år siden. Siden den gang har jeg snakket med en del forskjellige behandlere som har hatt forskjellige teorier om hvilken diagnose jeg har. Sist jeg var innlagt satte de diagnosen schizofreni og jeg har vært tvangsmedisinert med antipsykotika siden det. Selv mener jeg at denne diagnosen er feil og at jeg heller har depresjon. De to psykiaterne som satte diagnosen mener at jeg har schizofreni fordi at jeg er ambivalent og har affektavflatning og at jeg ikke kan være deprimert fordi jeg smiler. De mener også at jeg hadde paranoide vrangforestillinger. Jeg har ingen hallusinasjoner og føler meg verre når jeg går på antipsykotika. Hva tenker dere?

Anonymkode: 160ec...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom i kontakt med psykiatrien for første gang for 2 år siden. Siden den gang har jeg snakket med en del forskjellige behandlere som har hatt forskjellige teorier om hvilken diagnose jeg har. Sist jeg var innlagt satte de diagnosen schizofreni og jeg har vært tvangsmedisinert med antipsykotika siden det. Selv mener jeg at denne diagnosen er feil og at jeg heller har depresjon. De to psykiaterne som satte diagnosen mener at jeg har schizofreni fordi at jeg er ambivalent og har affektavflatning og at jeg ikke kan være deprimert fordi jeg smiler. De mener også at jeg hadde paranoide vrangforestillinger. Jeg har ingen hallusinasjoner og føler meg verre når jeg går på antipsykotika. Hva tenker dere?

Anonymkode: 160ec...a88

Du kan smile selv om du er deprimert, du kan le og....for noe tull! Men kan du det når du har affektavflatning? Nei de kan ta feil i psykiatrien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke hør på meg, har fått schizofreni diagnose to ganger selv. De forandrer det til schizoaffektiv sist jeg var innlagt, var for frisk til å ha schizofreni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.9.2017 den 17.16, stjernestøv skrev:

Du kan smile selv om du er deprimert, du kan le og....for noe tull! Men kan du det når du har affektavflatning? Nei de kan ta feil i psykiatrien. 

Ja, det at man kan smile og le når man er deprimert har jeg tenkt at man kan også.

Anonymkode: 160ec...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått schizofreni diagnose jeg også. Uten typiske hallusinasjoner. Men jeg har hatt følelsen av å være tankeovervåket ganske kraftig da.

Anonymkode: 622ce...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...