Gå til innhold

Foreldre med hull i tennene, blir de også meldt til barnevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt et tannlegebesøk nå nylig. Endte med mange hull og løs tann. Grusomt. Har ikke vært flink med å pusse tennene godt, i tillegg til at jeg ble gravid, noe som "hjalp på" på å få flere hull enn det jeg allerede hadde. Var aldri tid til å komme meg til tannlegen. Vet at småbarn med hull i tennene kan meldes til barnevernet da det kan skyldes dårlig oppfølging av foreldre. Men hva hvis foreldre selv har mange hull? Blir de også meldt inn? Jeg ble litt bekymret for dette nå. At tannlege ser på det som bekymringsfullt at jeg hadde så mange hull og vil melde meg til barnevernet for at de skal undersøke hos meg. Jeg er ikke redd dem, men vil helst ikke ha noe med dem å gjøre heller. Takk for svar!

Anonymkode: cb116...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt et tannlegebesøk nå nylig. Endte med mange hull og løs tann. Grusomt. Har ikke vært flink med å pusse tennene godt, i tillegg til at jeg ble gravid, noe som "hjalp på" på å få flere hull enn det jeg allerede hadde. Var aldri tid til å komme meg til tannlegen. Vet at småbarn med hull i tennene kan meldes til barnevernet da det kan skyldes dårlig oppfølging av foreldre. Men hva hvis foreldre selv har mange hull? Blir de også meldt inn? Jeg ble litt bekymret for dette nå. At tannlege ser på det som bekymringsfullt at jeg hadde så mange hull og vil melde meg til barnevernet for at de skal undersøke hos meg. Jeg er ikke redd dem, men vil helst ikke ha noe med dem å gjøre heller. Takk for svar!

Anonymkode: cb116...f55

Nei, du blir garantert ikke meldt til barnevernet fordi du selv har vært sløv med tannpussen. Men bruk dette som et spark bak til å skjerpe deg med tannpussen og be om å bli innkalt til tannlegen en gang i året for en sjekk. Og med mindre du virkelig ikke kan på det tidspunktet du får time så går du! Ikke finn på unnskyldninger - tannhelsa er kjempeviktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet er opptatt av hvordan barn har det der de bor.  Det skader ikke barn om foreldrene slurver med eget kosthold, egen hygiene eller egen tannhelse, så lenge de sørger for at dette ligger på et akseptabelt, normalt nivå for barna.  Og barnevernet har ikke så lite å gjøre at de reagerer bare dersom ikke alt er helt ideelt. 

Du kommer snart til å få andre ting å bruke tid og penger på, dessuten får du et barn du skal være forbilde for.  Så tiden er nok inne for å prioritere tannhelsen litt høyere. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2017 den 1.30, Andreaswell skrev:

Tannlegen melder da ikke inn bekymringsmelding av voksne pasienter :blink:

Ta tannhygienen på alvor! 

Enig :)

Og trådstarter: 

Ja huff.... hva har hull i tennene på foreldre med foreldrerollen å gjøre? En som har mye hull i tennene kan være en god mor eller far som ikke steller med seg selv, men steller bra med barna sine. Jeg var litt sånn i sin tid.. Jeg brukte lite tid i småbarnstiden på å stelle med meg selv, og var bare opptatt av barna. Men man bør bruke litt tid på seg selv og. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/20/2017 den 0.35, AnonymBruker skrev:

Har hatt et tannlegebesøk nå nylig. Endte med mange hull og løs tann. Grusomt. Har ikke vært flink med å pusse tennene godt, i tillegg til at jeg ble gravid, noe som "hjalp på" på å få flere hull enn det jeg allerede hadde. Var aldri tid til å komme meg til tannlegen. Vet at småbarn med hull i tennene kan meldes til barnevernet da det kan skyldes dårlig oppfølging av foreldre. Men hva hvis foreldre selv har mange hull? Blir de også meldt inn?

Nei, det tviler jeg på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...