Gå til innhold

Tisset mitt lukter forferdelig :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

De siste tre ukene har tisset mitt luktet veldig vondt. Det har ikke pleid å lukte noe spesielt før, så det her er ikke normalt for meg. Det lukter nesten sterkt av salt. Litt som konsentrert buljong, eller kjøttsuppe, men på en kvalmende måte. Det lukter så sterkt at jeg kan bli litt kvalm av det. Jeg drikker like mye som vanlig. Minimum 2 liter per dag, men oftest det dobbelte. Om morgenen er urinen nesten brun. På dagen er den ganske normal i utseende, men lukter like ille. Det eneste kosttilskuddet jeg tar er L-carnitin, vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre. Har ikke vondt i underlivet, og føler meg ikke syk, bortsett fra litt deprimert. Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 56a0c...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, laban skrev:

Levere urinprøve og sjekke om du har urinveisinfeksjon? 

Kan jeg ha det uten smerter og svie?

Anonymkode: 56a0c...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg ha det uten smerter og svie?

Anonymkode: 56a0c...07a

Ja (jeg har ikke erfaring, men det påstås: http://www.lommelegen.no/legesvar/mørk-urin-tretthet-og-synsforstyrrelser  )

Evt. går det vel an å få sjekket en urinprøve for unormal bakterievekst som kan gi fagfolk en idé?

Men det trenger ikke være noe i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Ja (jeg har ikke erfaring, men det påstås: http://www.lommelegen.no/legesvar/mørk-urin-tretthet-og-synsforstyrrelser  )

Evt. går det vel an å få sjekket en urinprøve for unormal bakterievekst som kan gi fagfolk en idé?

Men det trenger ikke være noe i det hele tatt. 

Er litt redd for å rope "ulv" unødig, men kanskje jeg skal ta turen til legekontoret med en urinprøve. Kan høre hva de mener. Takk :) 

Anonymkode: 56a0c...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er litt redd for å rope "ulv" unødig, men kanskje jeg skal ta turen til legekontoret med en urinprøve. Kan høre hva de mener. Takk :) 

Anonymkode: 56a0c...07a

Du kan i hvert fall ringe dit og høre om de mener det er lurt / nødvendig.  Uansett er vel første trinn å få sjekket en urinprøve.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Hos friske er lukt av urinen som regel relatert til mat og drikke, ikke nødvendigvis til infeksjon. Jeg har sett på carnitin, og det kan gi en fiskelukt av kroppen. Det står ikke noe om lukt av urin. Kan du ikke forsøke å stoppe behandlingen i en uke eller to og se om det endrer lukten?

Sykdommer i nyre og lever/galle samt diabetes kan endre lukt og farge av urin. Hos normale vil urinen man kvitter seg med om morgenen være konsentrert og dermed mørk.

Som gynekolog har jeg ikke stor erfaring innen urinveisproblemer, men det var et forsøk på løse gåten.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...