Gå til innhold

Hvor mange "ferieturer" reiser du på i året?


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tidligere hadde vi lite å rutte med . Jeg så frem til sommeren  med spenning og forventning da vi skulle på ferie. Vi reiste helst til sør eller Østlandet. Med fire unger ble det ikke sydentur men vi elsket ferieturene våre. Resten av året ble vi hjemme borsett fra helgeturer til familie. I dag har vi god råd og kan reise til syden både to og tre ganger i året hvis vi vil. Men nå har jeg ikke samme forventning og lyst til å reise. Jeg er psyk og vil helst være i min lille hule her hjemme. Men min mann maser hele tiden på å få meg med på sydentur. Noen innpå her som har forslag om en ok plass å reise til? 

Anonymkode: 81574...269

Rethymnon på Kreta. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Kayia skrev:

Mine ferievaner ligner mye på Nicks og Gargamels. Jeg drar årlig til Langtvekkistan i to-tre-fire uker i ferien, har fire-fem helgeturer i utlandet med mann og/eller venninner, har ti-tolv helgeturer i innland med mann og/eller venninner, og får også gjerne noen turer på hytta.

For meg er imidlertid ferie "tid fra jobb", ikke "reise fra hjemmet". Jeg reiser en del gjennom jobb også, men det tenker jeg ikke på som ferie :) 

Nei, jobbreise er ikke ferie. Den uorganiserte turen regner jeg ikke som "jobb" på noen som helst måte. Da betaler vi selv og drar på tur fordi vi har lyst. Vi er en ganske homogen gjeng på jobben, og mange er mye sammen på fritiden, helt frivillig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Jeg har ikke vært så mange ganger i syden, men de stedene jeg har vært, er:

  • Mallorca - reiste i september - det var helt nydelig der! Likte så godt fargene på steinmurene og bygningene, deilig temperatur i sjøen, mye fint å se :-) Vil gjerne tilbake dit!
  • Gran Canaria - var i Puerto Rico for snart to år siden. Fint det - ville kanskje valgt en litt mindre by, for eksempel Puerto de Mogan (?) neste gang? Synes det er deilig med slike turer. Var også en gang i Playa del Ingles - det var ikke noe særlig.
  • Tenerife - var der en gang med venninner. Helt greit.

Det er vel mange steder langs Middelhavet som er fint - både Frankrike, Italia, Kroatia etc. Bli med mannen din - og kos dere!

Takk for tips. Skal google litt og se. Han liker sol og varme og god mat. Jeg er ikke så glad i å sole meg men elsker å svømme. Liker severdigheter og kunne "shoppe" litt.  Mallorca høres flott ut. Ang storbyer har jeg bare vært i Paris så byferie høres også greit ut. Nå kan vi faktisk reise uten unger. Det er rart å bare være oss to på ferie. Gå hånd i hånd og være kjærester liksom . Egentlig det vi trenger mest.

Anonymkode: 81574...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ligger i ferietur? Ferieturer til utlandet?  Jeg reiser gjerne på langhelg i Europa 2-3 ganger i året, i tillegg til en tur ca. annethvert år i høstferie eller vinterie. Sommerferien har vi gjerne i Norge. Vi reiser mye bort i helgene til hytter etc., det blir nok i snitt ca. annehver helg. I tillegg reiser jeg til utlandet noen ganger i året med jobb, men det er jo en annen skål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...