Gå til innhold

Tidlige kynnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 23. De siste dagene har magen min blitt helt hard når jeg har gått små turer ute på f.eks 20-30 minutter. Det er ikke vondt, men magen føles strammere. Det føles også som om den presses litt ned. Den blir vanlig igjen når jeg legger meg ned hjemme igjen. Hvis jeg bare går litt rundt i huset skjer det ikke. Jeg forstår ikke helt om dette er det som kalles kynnere? Jeg trodde de skulle vare kortere? Eller er det tegn på at livmoren vokser? Jeg håper det ikke er tegn på forestående fødsel, da det jo er altfor tidlig. Kan legge til at jeg har hatt mye magetrøbbel i graviditeten, diaré eller det motsatte, kolikklignende smerter, ligamentsmerter (tror jeg) etc.

Anonymkode: a1614...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du bør nevne det for lege eller jordmor ved neste kontroll, så kan man sjekke livmorhalsen for å se om den er påvirket, dvs. om den er blitt kortere. Men jeg tror at det er falsk alarm

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg nevnte det for jordmor, men hun gjorde ikke noe med det, bare sa at det sikkert var kynnere når jeg forklarte hva som skjedde. Fastlegen sa hun ikke visste så mye om det. Jeg kan nå få har og strammende mage selv om jeg ligger i sengen. Det kan vare mange timer før det går over. Mitt spørsmål er: Bør jeg holde meg mest mulig i ro, eller har ikke det noe å si?

Anonymkode: a1614...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har fått annen beskjed av jordmor eller fastlege, så kan du leve som normalt. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, da prøver jeg på det, selv om det er veldig ubehagelig å gå noe sted. 

Vil du egentlig si at det jeg opplever er kynnere? Magen min føles altså helt stram og hard og det kan vare alt fra 20 minutter til mange timer. Akkurat nå har det vart 20 timer uten stans, det vil si fra i går kveld og til i dag ettermiddag. Magen har ikke blitt normal av at jeg har sovet i natt, forandret stilling, prøvd å slappe av i sofaen hele dagen etc. Jeg leser at kynnere bare varer toppen noen minutter, så er litt forvirret. Samboeren min bekrefter det jeg sier, magen er helt steinhard når han kjenner på den. 

Anonymkode: a1614...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...