Gå til innhold

"Spotting" innimellom mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var hos gynekolog i april pga spotting og smerter i underlivet. Alle prøvene var fine - inkludert celleprøven. Jeg har regelmessig menstruasjon - den er veldig kranglete med pms og vondt i enten rygg, mage og diverse andre plager. Jeg har vært plaget med cyster i mange år. Gjennomsnittet på dagen til første mens er 27-28. Allikevel har jeg de 2-3 siste månedene oppdaget en dråpe blod når jeg har tørket meg etter do besøk. Jeg skal ha time til gynekolog igjen i januar. Men jeg blir jo litt redd og hører alle sier at det er så viktig å sjekke seg. Burde jeg ringe en annen gynekolog med mindre ventetid  og få sjekket meg og få time så fort som mulig eller burde jeg ta det med ro og vente til timen i januar?

Anonymkode: ba401...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du var til gynekolog i april til vurdering for samme symptomer, spotting eller mellomblødninger, og alt var i orden, så behøver du vel ikke å bli sjekket på nytt? Nevnte legen noe om hva som kunne være forklaringen? Ofte er det helt godartede forandringer på livmorhalsen med rikelig og blodrik slimhinne som lett blør ved f.eks. samleie eller hard avføring.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ble henvist til gynekolog på grunn av smerter i underlivet, legen mente jeg hadde betennelse på eggstokken på venstre side . Ingen betennelse ble oppdaget og alle prøver var fine bortsett fra at jeg hadde cyste. Gyn sa ingenting om hva det kunne være. Jeg er 36 år og bruker ingen prevensjon. I juni kom det en dråpe blod på dag 12, i august kom det en dråpe blod på dag 15 og denne gangen var det en dråpe blod på dag 11.Har en app der jeg kan følge syklusen min. Hadde ikke sex på disse dagene, mulig jeg var hard i magen. 

Gyn sa under undersøkelsen; her så det litt "grovt" ut, men alt var visst ok og ingen forklaring på noe.

Endret av lisali123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at dette ble litt rotete, fikk ikke endret det forrige innlegget. Men jeg ble først henvist til en gynekolog(fikk time i mai i år) for spotting/mellomblødninger jeg hadde hatt i oktober/november ifjor. Men fordi jeg hadde smerter fikk jeg en ny henvisning med mistanke om betennelse på eggstokken og fikk da timen i april(i år) der alle prøvene var fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det kan muligens være blødning ved eggløsning. Det gynekologen uttalte kan ha vært hentydning til forandringer på livmorhalsen som jeg beskrev. Det betegnes som 'ektopi'. Du kan evt Google det for å finne et bilde.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...