Gå til innhold

Ang "lås" på doktoronline.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at doktoronline.no ikke har sånn "hengelås" øverst i nettvinduet. Jeg er elendig på data-begreper, så vet ikke hva ting kalles.

Men andre nettsteder har "hengelås", så hvorfor ikke doktoronline.no? Betyr det at nettsiden er veldig utrygg og usikker? Hva betyr sånn lås anyway? 

Noen som forstår hva jeg mener, og som kan forklare meg? 

Anonymkode: 7e9a7...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt merke til at doktoronline.no ikke har sånn "hengelås" øverst i nettvinduet. Jeg er elendig på data-begreper, så vet ikke hva ting kalles.

Men andre nettsteder har "hengelås", så hvorfor ikke doktoronline.no? Betyr det at nettsiden er veldig utrygg og usikker? Hva betyr sånn lås anyway? 

Noen som forstår hva jeg mener, og som kan forklare meg? 

Anonymkode: 7e9a7...39a

https://support.google.com/chrome/answer/95617?hl=no

Anonymkode: 124d1...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvirdan vet jeg om doktoronline er trygg når det ikke er en slik hengelås øverst i vinduet?

Regnes doktoronline som trygg?

Anonymkode: 7e9a7...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvirdan vet jeg om doktoronline er trygg når det ikke er en slik hengelås øverst i vinduet?

Regnes doktoronline som trygg?

Anonymkode: 7e9a7...39a

Det hadde ikke vært trygt hvis dette var en nettbank. Men, er det et problem for deg at andre kan se informasjonen du sender eller mottar via doktoronline.no?

Anonymkode: d1135...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært trygt hvis dette var en nettbank. Men, er det et problem for deg at andre kan se informasjonen du sender eller mottar via doktoronline.no?

Anonymkode: d1135...577

Hvem er "andre"? Naboer? 

Anonymkode: 7e9a7...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er "andre"? Naboer? 

Anonymkode: 7e9a7...39a

Hvem som helst på nettet.

Anonymkode: d1135...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst på nettet.

Anonymkode: d1135...577

Men det kan jo hvem som helst uansett gjøre. Men mener du at hvem som helst kan se at det er "meg" som skriver, dvs. navnet mitt og adresse og sånn? Blir jo helt paranoid her nå. 

Anonymkode: 7e9a7...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet mye om diagnoser, symptomer, medisiner o.l på psykistri-forum. Litt kjipt om naboene mine kan finne ut om det er meg, liksom. Eller legen min. 

Anonymkode: 7e9a7...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan jo hvem som helst uansett gjøre. Men mener du at hvem som helst kan se at det er "meg" som skriver, dvs. navnet mitt og adresse og sånn? Blir jo helt paranoid her nå. 

Anonymkode: 7e9a7...39a

Ingen kan i utgangspunktet vite det er deg uten tilgang til din nettleverandørs logger og kundedata. Men det er klart, har du oppgitt personlig informasjon på andre usikrede nettsteder fra samme ip adresse så er alt mulig. Nå tviler jeg på at naboer og legen overvåker nettrafikken din da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst på nettet.

Anonymkode: d1135...577

Mener du at det du skriver her ikke krypteres mellom deg og mottaker (server) men sendes i klartekst over internett kabelen ? Jeg kan jo sjekke det men er trøtt :P Men det blir jo ikke hvem som helst "på" nettet, med mindre du med "på" tenker som har fysisk adgang til internett kabelen langs reisen da, og det er det jo ikke så mange som har (f.eks ikke naboen) og bruker du wifi så gjør vel (alle moderne?) routere kryptering mellom deg og routeren også idag, men går dataen gjennom tvilsomme land (som usa) så kan det vel hende at det i teorien kan selges noe data om deg til f.eks naboen din, men vet ikke hvordan lover og regler slike folk må følge jeg, ville vel vært litt upopulært å kjøpe datasenter tjenester i USA om de holdt på slik kanskje, hva vet jeg

Anonymkode: e6091...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det hender vel på landet at naboen også har det knytepunktet til fiberkabelen da hos dem, det er sant, er det i klartekst ville jo da i teorien kunne lese det kannskje ?

Anonymkode: e6091...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...