Gå til innhold

drittfilmer - en tråd om dårlige filmer


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

jeg syns scooby doo mysteriet begynner (film om hvordan mysteriegjengen kom sammen), er en dårlig film, for der møtte de scooby doo som voksen hund, mens i en av de to originale scooby doo filmene (de med ekte folk i), møtte de ham som hvalp. handlingen var teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gråtass gøy på landet, er en møkkadårlig laget film. geita er dårlig 3d animert når den danser, og 3d geita mangler de to knottene den ekte geita har under haka i filmen. og når sauen på enga danser ved at videoen går frem og i reverse igjen sån ar barna skal tro att sauen danser, det er det dårligeste "filmtrikset" jeg har sett ever. og at gråtass viser folka at han kan kjøre, det er kjempeteit, for det holder han jo hemmelig i originalfilmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den siste sesongen av "American horror story" var litt vel dårlig, nesten bare dreping uten mye handling. Det blir for dumt, likte sesong en og tre best :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråd om dårlige filmer var en god ide :) hehe. Jeg synes ofte de beste filmer er filmer man klarer å henge med i fra starten. De som er gripende fra starten er de letteste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2017 den 10.06, Gargamel skrev:

"Collateral Damage" er en drittfilm sim suger hund. Skadelig å se. 

Oioi! Feil film! Jeg mente "Rules of engagement" som er et langt kjedelig, rettsdrama som promoterer drap på sivile arabere.

"Collateral Damage" er bare en helt vanlig dårlig film som prøvde å slå mynt på 9/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Blomsterfluen

pup star filmen på netflix. Den har bra handling og fine sanger, men utførelsen og spesialefektene på hundene er så rævva dårlige at jeg spydde ut øynene av det (spessielt de bomerangefektene når hundene spillte musikken og sang, og når hunden bar den lille hunden utav bilen/ oppi luftballongen, for da bar han nemlig en skikkelig fake bamsehund som skulle lissom "forestille" den ekte lille hunden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Den verste jeg har sett, var "the happening".. M night shaymalan film. Plottet er att trærne konspirerer til å drepe en masse mennesker. Trær faktisk. Litt klein film, eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en forkjærlighet for bradårlige filmer, altså filmer som er dårlige på en slik måte at de blir underholdende å se på. Dette i motsetning til dårligdårlige filmer, som da er dårlige på en måte som bare gjør dem kjedelige.

Blant annet mye gull blant klisjéaktige actionfilmer på åttitallet. Og ikke minst legendariske Mystery Science Theater 3000, hvor de viser ekstremt (!!!) dårlige filmer samtidig som de kommer med morsomme kommentarer til det som skjer. Dette er filmer som er dårlige på en helt annen skala enn det som er nevnt i denne tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de verste filmer jeg har sett er "Terkel i knipe". Jeg trodde det var en barnefilm, og kjøpte den til barna da de var små. Jeg satte den på og du verden for et språkbruk i filmen. Banning, og filmens handling var helt syk. Vet ikke om noen kjenner til den animerte tegnefilmen her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 timer siden, Mina1 skrev:

En av de verste filmer jeg har sett er "Terkel i knipe". Jeg trodde det var en barnefilm, og kjøpte den til barna da de var små. Jeg satte den på og du verden for et språkbruk i filmen. Banning, og filmens handling var helt syk. Vet ikke om noen kjenner til den animerte tegnefilmen her? 

Jeg kjenner den. Han galningen sang om qouang i bussen og gikk rundt på leiren og skada folk med kniv og sånt fordi han gutten som er hovedpersonen satte seg på et lite kryp. Moren hans røykte massssse og lillesøstera/lillebroren til gutten ble ikke tatt hånd om av hun røykemoren når han/hun fikk gaffel i øyet. Faren var en slabbedask som dreit i alt. Skolejente tok selvmord fordi hun ble ertet pga sin fedme og onkel beit av øre på bølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg kjenner den. Han galningen sang om qouang i bussen og gikk rundt på leiren og skada folk med kniv og sånt fordi han gutten som er hovedpersonen satte seg på et lite kryp. Moren hans røykte massssse og lillesøstera/lillebroren til gutten ble ikke tatt hånd om av hun røykemoren når han/hun fikk gaffel i øyet. Faren var en slabbedask som dreit i alt. Skolejente tok selvmord fordi hun ble ertet pga sin fedme og onkel beit av øre på bølle.

Den var helt forferdelig. Trodde ikke at det var lov å lage en slik type animert tegnefilm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mina1 skrev:

Den var helt forferdelig. Trodde ikke at det var lov å lage en slik type animert tegnefilm. 

Tror dere skal være glade dere ikke har sett en del av det som er produsert av asiatisk tegnefilm ;)

I Norge tenker nok de fleste at animert = barnefilm, men slik er det ikke over alt.

PS: Er mye familievennlig og veldig bra asiatisk tegnefilm også. I så måte er alt fra Studio Ghibli et trygt valg.

Her er et knippe som er verd å få med seg:

Min nabo Totoro - Etter min mening den beste barnefilmen som er laget. Fantastisk historie i grenselandet mellom barneverden og fantasi. Har gått på endeløs repeat hjemme hos meg, med både barn og voksne som ser den for Nte gang. Tittelmelodien setter seg på hjernen for all tid. Passer for alle, fra de helt minste som ikke har lært snakke og til oss voksne. Har ulike elementer som treffer de forskjellige aldersgruppene.

Ildfluens grav - Den tristeste filmen jeg har sett. Gråter du ikke av denne, har du ikke puls. Handler om vanskene til et lite, foreldreløst søskenpar som forsøker overleve i et Japan herjet av andre verdenskrig. Egner seg for litt større barn, ungdom og voksne.

Chihiro og heksene - Den mest kjente filmen til Studio Ghibli, har vunnet Oscar og er av mange regnet som den beste animasjonsfilmen som er laget. En magisk historie om en jente som krysser grensen inn i en annen virkelighet bebodd av fantasiskapninger. Fra syv år og oppover.

Ingen av disse er lett tilgjengelig på strømmetjenester, men kan kjøpes på DVD/Blu-Ray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Caprioli skrev:

 

Chihiro og heksene - Den mest kjente filmen til Studio Ghibli, har vunnet Oscar og er av mange regnet som den beste animasjonsfilmen som er laget. En magisk historie om en jente som krysser grensen inn i en annen virkelighet bebodd av fantasiskapninger. Fra syv år og oppover.

Ingen av disse er lett tilgjengelig på strømmetjenester, men kan kjøpes på DVD/Blu-Ray.

Den kjøpte jeg nylig, men har ikke sett den enda. Vi kjøpte 3 for prisen av to. Barna valgte "voksne"  spillefilmer, og jeg kjøpte altså tegnefilm. Sånn har det blitt:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...