Gå til innhold

Brått en synlig blå blodåre under øyet. Årsak??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Har i de siste mndsett at jeg har fått en "synlig" blå blodåre under øyet. Den har kommet å gått litt og er ikke alltid like synlig. Har slanket meg 15 kg og vært mye i sola, men er vel ikke en årsak. Tanker?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.9.2017 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Heisann. Har i de siste mndsett at jeg har fått en "synlig" blå blodåre under øyet. Den har kommet å gått litt og er ikke alltid like synlig. Har slanket meg 15 kg og vært mye i sola, men er vel ikke en årsak. Tanker?

Anonymkode: bbd31...d8c

sikkert bare en blodåre som er kommet frem fordi du gikk ned kiloene og da "smeltet" fettet av der under øyet sån at blodpren synes. blodårene er blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

sikkert bare en blodåre som er kommet frem fordi du gikk ned kiloene og da "smeltet" fettet av der under øyet sån at blodpren synes. blodårene er blå.

Hvordan i alle dager kan vektnedgang ha noe som helst å gjøre med huden i øyet? Den huden der kan vel ikke bli enda mindre?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager kan vektnedgang ha noe som helst å gjøre med huden i øyet? Den huden der kan vel ikke bli enda mindre?

Anonymkode: bbd31...d8c

all hud kan bli mindre når man slanker oss, for fettet blir mindre, selv inne i rævva vår.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

all hud kan bli mindre når man slanker oss, for fettet blir mindre

Det er helt vanlig å ha en del overflødig, "løs" hud etter å ha gått ned mye i vekt. Huden krymper jo ikke ved slanking. De som går ned svært mye, må fjerne huden ved operasjon. 

Men jeg tror ikke vektnedgang påvirker huden under øynene noe særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

all hud kan bli mindre når man slanker oss, for fettet blir mindre, selv inne i rævva vår.

Joda, men nå snakker vi huden under øynene. Føler blodårene kommer mer fram der. Har ikke drevet med noe aktivitet og vært svært passiv siste par årene. Samt gått ned 10 kg på 2 mnd.

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, laban skrev:

Det er helt vanlig å ha en del overflødig, "løs" hud etter å ha gått ned mye i vekt. Huden krymper jo ikke ved slanking. De som går ned svært mye, må fjerne huden ved operasjon. 

Men jeg tror ikke vektnedgang påvirker huden under øynene noe særlig. 

Neinei ikke sånn. Men gikk ned 10+kg, selvom jeg alltid har vært slank. 

Så øynene har ikke noe påvirkning, er vel hud der og?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neinei ikke sånn. Men gikk ned 10+kg, selvom jeg alltid har vært slank. 

Så øynene har ikke noe påvirkning, er vel hud der og?

Anonymkode: bbd31...d8c

Det må du nesten ta opp med legen din, M.

Anonymkode: 36125...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem: “Why are my veins popping out of my arms?”

As you lose weight, you’ll notice that your veins start to show through your skin and become more visible. There is fat tissue that forms between your skin and the veins, and as that fat “melts” away, your veins start to show through your skin.

Så da er spm. Hvordan kan jeg minske de blodårene igjen, uten å legge på meg 100kg? Er kanskje 2-3 kg undervektig nå, og lite muskler.

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neinei ikke sånn. Men gikk ned 10+kg, selvom jeg alltid har vært slank. 

Så øynene har ikke noe påvirkning, er vel hud der og?

Anonymkode: bbd31...d8c

Jeg skjønte at det ikke var snakk om noe ekstremt løshudproblem hos deg, jeg ville bare forklare Blomsterfluen at huden ikke krymper i samme grad som fettet når man går ned i vekt.

Jeg synes det virker rart at vektnedgang skulle medføre store endringer akkurat under øynene.  Men jeg vet ikke - og jeg har heller ingen andre forslag til hvorfor blodåren din har blitt tydeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får overflødig hud ved slanking. Jeg har ikke drevet med slanking, men jeg har vært gravid, og ser jo hva det gjør med kroppen etter at kroppen skal tilbake til normal tilstand. Mye forandringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laban skrev:

Jeg skjønte at det ikke var snakk om noe ekstremt løshudproblem hos deg, jeg ville bare forklare Blomsterfluen at huden ikke krymper i samme grad som fettet når man går ned i vekt.

Jeg synes det virker rart at vektnedgang skulle medføre store endringer akkurat under øynene.  Men jeg vet ikke - og jeg har heller ingen andre forslag til hvorfor blodåren din har blitt tydeligere.

Men kan inaktivitet, altså veldig. Vi snakker PC hele dagen. Kan det gjøre at blodårene kommer endda mer tydelig fram, siden man har dårlig blodsirkulasjon av det, selvom man er ung?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Mina1 skrev:

Man får overflødig hud ved slanking. Jeg har ikke drevet med slanking, men jeg har vært gravid, og ser jo hva det gjør med kroppen etter at kroppen skal tilbake til normal tilstand. Mye forandringer. 

Joda men jeg snakker ikke om ned 20+kg. Maks 15. Skal vel mye vekt ned til for at blodårene syns litt ekstra da?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men nå snakker vi huden under øynene. Føler blodårene kommer mer fram der. Har ikke drevet med noe aktivitet og vært svært passiv siste par årene. Samt gått ned 10 kg på 2 mnd.

Anonymkode: bbd31...d8c

jeg er ei ræv.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan inaktivitet, altså veldig. Vi snakker PC hele dagen. Kan det gjøre at blodårene kommer enda mer tydelig fram, siden man har dårlig blodsirkulasjon av det, selvom man er ung?

Anonymkode: bbd31...d8c

Det har jeg aldri hørt om.  Hvis stillesittende PC-bruk kunne føre til forandringer i ansiktet, tror jeg vi hadde visst det.  Men nå synser jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men nå snakker vi huden under øynene. Føler blodårene kommer mer fram der. Har ikke drevet med noe aktivitet og vært svært passiv siste par årene. Samt gått ned 10 kg på 2 mnd.

Anonymkode: bbd31...d8c

ja jeg vet vi snakker om under øynene. hva så...

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laban skrev:

Det har jeg aldri hørt om.  Hvis stillesittende PC-bruk kunne føre til forandringer i ansiktet, tror jeg vi hadde visst det.  Men nå synser jeg bare.

Har du ikke hørt om dårlig blodsirkulasjon?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja jeg vet vi snakker om under øynene. hva så...

Huden under øynene kan ikke bli noe tynnere, da vektreduksjon ikke har noe som helst påvirkning der.

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huden under øynene kan ikke bli noe tynnere, da vektreduksjon ikke har noe som helst påvirkning der.

Anonymkode: bbd31...d8c

ja vel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...