Gå til innhold

Brått en synlig blå blodåre under øyet. Årsak??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke hørt om dårlig blodsirkulasjon?

Anonymkode: bbd31...d8c

Jo, men jeg forbinder det ikke med synlige blodårer i ansiktet. Jeg har ikke mer å bidra med her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, laban skrev:

Jo, men jeg forbinder det ikke med synlige blodårer i ansiktet. Jeg har ikke mer å bidra med her. 

Hva er forskjell på å ha fremtrenden blodårer i armen og ansiktet?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja vel da.

Kan jeg spørre hvor du har hørt at øynene blir påvirker også?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjell på å ha fremtrendene blodårer i armen og ansiktet?

Anonymkode: bbd31...d8c

Jeg gjentar: Jeg har ikke mer å bidra med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, laban skrev:

Jeg gjentar: Jeg har ikke mer å bidra med. 

Så hvorfor drev du å skrev i tråden da?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor du har hørt at øynene blir påvirker også?

Anonymkode: bbd31...d8c

jeg har hørt av mamma at man har fett under all hud på kroppen, tillogmed i rumpa og rundt hodet og i armhulene. under øynene er jo også hud. derfor tengte jeg at derfor kom blodåra frem der, fordi fettet var smeltet bort litt der i tillegg til de andre stedene på kroppens hud.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor drev du og skrev i tråden da?

Anonymkode: bbd31...d8c

Jeg svarte deg jo etter beste evne. Men jeg kan ikke svare på alle oppfølgingsspørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har hørt av mamma at man har fett under all hud på kroppen, tillogmed i rumpa og rundt hodet og i armhulene. under øynene er jo også hud. derfor tengte jeg at derfor kom blodåra frem der, fordi fettet var smeltet bort litt der i tillegg til de andre stedene på kroppens hud.

Er hun lege?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er hun lege?

Anonymkode: bbd31...d8c

nei. men de som ikke er leger, kan vite masse om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har hørt av mamma at man har fett under all hud på kroppen, tillogmed i rumpa og rundt hodet og i armhulene. under øynene er jo også hud. derfor tengte jeg at derfor kom blodåra frem der, fordi fettet var smeltet bort litt der i tillegg til de andre stedene på kroppens hud.

Jeg tror du har helt rett. Folk legger ikke på seg mest akkurat under øynene, men det er nok litt underhudsfett der også, og litt mindre når man går mye ned i vekt. Jeg fant en side som bekreftet at vekttap er en av flere grunner til at folk får synlige årer under øynene:

http://www.mayoclinic.org/symptoms/dark-circles-under-eyes/basics/causes/sym-20050624

  1. Thinning skin and loss of fat and collagen — common as you age — can make the reddish-blue blood vessels under your eyes more obvious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda men jeg snakker ikke om ned 20+kg. Maks 15. Skal vel mye vekt ned til for at blodårene syns litt ekstra da?

Anonymkode: bbd31...d8c

Ville tatt det opp med en lege kanskje .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror du har helt rett. Folk legger ikke på seg mest akkurat under øynene, men det er nok litt underhudsfett der også, og litt mindre når man går mye ned i vekt. Jeg fant en side som bekreftet at vekttap er en av flere grunner til at folk får synlige årer under øynene:

http://www.mayoclinic.org/symptoms/dark-circles-under-eyes/basics/causes/sym-20050624

  1. Thinning skin and loss of fat and collagen — common as you age — can make the reddish-blue blood vessels under your eyes more obvious

Ah. Så hvordan får jeg vekk de blodårene. Legge på meg mye fett? Legge på meg muskler? Jeg er tynn, med lite muskler.

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah. Så hvordan får jeg vekk de blodårene. Legge på meg mye fett? Legge på meg muskler? Jeg er tynn, med lite muskler.

Anonymkode: bbd31...d8c

legen kan sikkert brenne dem bort, som de gjør med åreknuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Blomsterfluen skrev:

legen kan sikkert brenne dem bort, som de gjør med åreknuter.

Men vil ikke det å legge seg på seg føre til at de syns mindre? Om man veier 2-3 kg for lite.

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil ikke det å legge seg på seg føre til at de syns mindre? Om man veier 2-3 kg for lite.

Anonymkode: bbd31...d8c

jo sikkert. jeg har hengeposer under øynene, etter at jeg ble sykelig overvektig (35 kg over normal vektig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

jo sikkert. jeg har hengeposer under øynene, etter at jeg ble sykelig overvektig (35 kg over normal vektig).

Ja, men venene under øynene på deg syns jo ikke. Fordi du har mye fett, og under øynene?

Anonymkode: bbd31...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men venene under øynene på deg syns jo ikke. Fordi du har mye fett, og under øynene?

Anonymkode: bbd31...d8c

ja. hengeposene mine er fett og blodårene er usynlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...