Gå til innhold

Trening uke 38


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har trent to ganger denne uken, men hvis jeg skal ta med en gåtur i tillegg til løpetur så blir det 2 gåturer... Altså tilsammen 4 treninger :D. Fornøyd !!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må finne en måte å ta meg sammen på. Vært litt mørkt i det siste. Ingenting å melde denne uken heller. Motivasjonen forsvinner litt med mørket. Må finne det igjen på et vis. Vet det er viktig med aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, umakenverdt skrev:

Jeg må finne en måte å ta meg sammen på. Vært litt mørkt i det siste. Ingenting å melde denne uken heller. Motivasjonen forsvinner litt med mørket. Må finne det igjen på et vis. Vet det er viktig med aktivitet.

Tenk på hvordan du hadde det da du trente? Prøv med noen økter denne uken og se om det hjelper? Jeg har kun en tur, men har lagt bort ambisjonene noen uker pga jobb. Jeg må komme i gang mer framover. Høsten er jo egentlig en nydelig tid å være i naturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Tenk på hvordan du hadde det da du trente? Prøv med noen økter denne uken og se om det hjelper? Jeg har kun en tur, men har lagt bort ambisjonene noen uker pga jobb. Jeg må komme i gang mer framover. Høsten er jo egentlig en nydelig tid å være i naturen. 

Ja, må nesten prøve på det. Det hjelper jo ikke å grave seg lenger ned, må forsøke. Det har  vært nydelig vær de siste dagene, så det er ikke noen unnskyldning. Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt to turer: Én på 10 km og en på drøyt 15 km.

Den på15 km var litt for å snuse på halvmaraton og litt fordi det var fantastisk vær. 

Ellers trente jeg styrke en gang, og syklet en gang.

Så alt i alt bra. Jeg har en plan om å bli i bedre form i løpet av høsten pga xxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er jeg ikke fornøyd med innsatsen. Greide ikke å gå på treningssenteret idag:(

Tirsdag : svømt 2000 m  (1 time og 20 min)

Fredag : styrketrening (1 time og 30 min) + 30 min rolig gåtur

Svømmingen var tung, mye mas i bassenget, så det endte opp med at jeg i ca halvparten av tiden svømte bare bryst armtak (kan ikke svømme brystsvømming med beina pga en hofteprotese) På fredag hadde jeg en fin økt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har fremdeles vært mye sjauing på jobb og hjemme, men nå er vi ferdige på jobben og hjemme blir det ikke mer før neste helg. Denne ukas "trening" besto av:

Mandag - sjauing i 4-5 timer

Onsdag - bæring og lemping av søppel opp i container som var så høy at den rakk meg til nesa, ingen ideell arbeidsstilling med andre ord... Og etterpå gikk clutchen på bilen til helvete, den havnet på verksted og det koster 21.000,- å fikse. Jada.

Fredag - skrapet ferdig ganggolvet hjemme, så svetten sprutet

Lørdag - malte første strøk på veggene, så svetten sprutet

Søndag - malte andre strøk på veggene, så svetten sprutet + 14 km gåtur med jentungen

Men nå blir det mer overskudd til trening fremover heldigvis! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg må finne en måte å ta meg sammen på. Vært litt mørkt i det siste. Ingenting å melde denne uken heller. Motivasjonen forsvinner litt med mørket. Må finne det igjen på et vis. Vet det er viktig med aktivitet.

Jeg foreslår at du lover høytidelig her at du vil ta en tur i morgen f.eks. Da får du kanskje det lille sparket bak som gjør at du kommer i gang. Det er vel det å komme i gang som er tyngst, er det ikke? ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg foreslår at du lover høytidelig her at du vil ta en tur i morgen f.eks. Da får du kanskje det lille sparket bak som gjør at du kommer i gang. Det er vel det å komme i gang som er tyngst, er det ikke? ☺️ 

Ja, det er vel det. Jeg får love det her da, ila. neste uke skal jeg gå to turer. Ikke viktig at de er lange, men at jeg kommer meg ut. Graver meg bare lenger nedover, og må jobbe ut fra det elendige utgangspunktet jeg har lagt for meg selv, ikke der jeg ideelt skulle vært.

 Jeg beklager å kun komme med negative bidrag i denne tråden de siste ukene, men har jo et håp om at det å klamre meg fast her vil hjelpe meg på sikt. Si ifra dersom jeg ødelegger tråden for da fjerner jeg meg med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, umakenverdt skrev:

Ja, det er vel det. Jeg får love det her da, ila. neste uke skal jeg gå to turer. Ikke viktig at de er lange, men at jeg kommer meg ut. Graver meg bare lenger nedover, og må jobbe ut fra det elendige utgangspunktet jeg har lagt for meg selv, ikke der jeg ideelt skulle vært.

 Jeg beklager å kun komme med negative bidrag i denne tråden de siste ukene, men har jo et håp om at det å klamre meg fast her vil hjelpe meg på sikt. Si ifra dersom jeg ødelegger tråden for da fjerner jeg meg med en gang. 

Her må det vel være rom for gode og dårlige uker, regner jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, umakenverdt skrev:

Ja, det er vel det. Jeg får love det her da, ila. neste uke skal jeg gå to turer. Ikke viktig at de er lange, men at jeg kommer meg ut. Graver meg bare lenger nedover, og må jobbe ut fra det elendige utgangspunktet jeg har lagt for meg selv, ikke der jeg ideelt skulle vært.

 Jeg beklager å kun komme med negative bidrag i denne tråden de siste ukene, men har jo et håp om at det å klamre meg fast her vil hjelpe meg på sikt. Si ifra dersom jeg ødelegger tråden for da fjerner jeg meg med en gang. 

Her er det plass for alle! Om du ikke gjør noe en uke (det hender de fleste av oss), eller om du trener hver eneste dag eller noe midtimellom. Du ødelegger overhodet ingenting så du får ikke lov til å stikke herfra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg har løpt to turer: Én på 10 km og en på drøyt 15 km.

Den på15 km var litt for å snuse på halvmaraton og litt fordi det var fantastisk vær. 

Ellers trente jeg styrke en gang, og syklet en gang.

Så alt i alt bra. Jeg har en plan om å bli i bedre form i løpet av høsten pga xxxxx

Bra jobbet :D .Det er lurt å ikke kjøre seg ut med å løpe for langt på trening om man skal bygge seg opp til halvmaraton. 15 km er da et bra utgangspunkt :). Løper man for mye langt på trening .. så kjører man seg ut. Jeg skal skaffe meg et drikkebelte på trening... kjenner jeg blir så tørst når jeg løper langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Bra jobbet :D .Det er lurt å ikke kjøre seg ut med å løpe for langt på trening om man skal bygge seg opp til halvmaraton. 15 km er da et bra utgangspunkt :). Løper man for mye langt på trening .. så kjører man seg ut. Jeg skal skaffe meg et drikkebelte på trening... kjenner jeg blir så tørst når jeg løper langt. :)

Ja, jeg merket at jeg skulle hatt med drikke, særlig siden det var såpass varmt. Gikk nok litt tom for energi også, siden jeg ikke hadde spist på 4-5 timer. Får se hva det blir til med halvmaraton. Mulig jeg bare tar en tur selv en dag, men det hadde vært morsommere med Trondheim Maraton, Oslo Maraton e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sånn passe fornøyd...

Syklet til og fra jobb mandag, torsdag og fredag (fornøyd)

Løp 10 km på onsdag på 1 time og 12 min (fornøyd)

Tur i skogen med hest på lørdag - vekslet mellom og ri og gå (tre stykker skulle ri én hest :huh:) - red litt over 2 km og gikk litt over 6. Fornøyd, selv om jeg gjerne skulle har ridd mer...

Søndag - etter mye om og men og frem og tilbake ble 16-åringen med pappaen og meg på skogstur. Koselig når vi først kom ordentlig i gang :P. Gikk 9,3 km - opp på en topp, men det var tåke, så utsikten var som bomull...! Hadde tenkt å løpe en tur om kvelden, men fikk vondt i foten da jeg tråkket på en skarp stein.

Så - jeg er jo i en del aktivitet, men planen min om å løpe minst to ganger per uke, går i dass...Skulle også ha gjort litt styrketrening, men jeg har litt for mange unnskyldninger... (for eksempel brette tøy og sette på ny vask....!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, umakenverdt skrev:

Ja, det er vel det. Jeg får love det her da, ila. neste uke skal jeg gå to turer. Ikke viktig at de er lange, men at jeg kommer meg ut. Graver meg bare lenger nedover, og må jobbe ut fra det elendige utgangspunktet jeg har lagt for meg selv, ikke der jeg ideelt skulle vært.

 Jeg beklager å kun komme med negative bidrag i denne tråden de siste ukene, men har jo et håp om at det å klamre meg fast her vil hjelpe meg på sikt. Si ifra dersom jeg ødelegger tråden for da fjerner jeg meg med en gang. 

Du kan bare våge å forsvinne herfra ;) - hold deg her du - vi har alle dårlige uker innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å trene minst annenhver dag, men liv og barn og mann kommer i veien for dét. Nyter å trene for tiden (for ikke å si etterpå), det gjør godt både for kropp og sinn.

 

Sist uke ble det vel "bare" to økter styrke på treningssenteret. Og en totimers tur i skogen med venninne søndag, men det var ikke akkurat trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg merket at jeg skulle hatt med drikke, særlig siden det var såpass varmt. Gikk nok litt tom for energi også, siden jeg ikke hadde spist på 4-5 timer. Får se hva det blir til med halvmaraton. Mulig jeg bare tar en tur selv en dag, men det hadde vært morsommere med Trondheim Maraton, Oslo Maraton e.l.

Ja, man kjenner det veldig når man er ute å løper. Jeg har bestemt meg for å skaffe meg et drikkebelte. Det funker ikke for meg lenger, og løpe så langt som jeg gjør iblant uten å ha drikke med. Drikke er veldig viktig for kroppen. 

Ja er spennende med maratonløping. Jeg mener helmaraton er for langt, men halvmaraton er fin distanse. Men lurt å skaffe seg et drikkebelte når man løper så langt. :) 

En link om trening :)

https://bramat.no/trening/motivasjon/371-trening-gjor-deg-lykkelig

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Xtra skrev:

Ønsker å trene minst annenhver dag, men liv og barn og mann kommer i veien for dét. Nyter å trene for tiden (for ikke å si etterpå), det gjør godt både for kropp og sinn.

 

Sist uke ble det vel "bare" to økter styrke på treningssenteret. Og en totimers tur i skogen med venninne søndag, men det var ikke akkurat trening.

Synes at du er flink. Jeg trener bare 2 ganger i uken som oftest. En gang i blant 3. Så jeg er imponert nok over treningen din :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Mina1 skrev:

Ja, man kjenner det veldig når man er ute å løper. Jeg har bestemt meg for å skaffe meg et drikkebelte. Det funker ikke for meg lenger, og løpe så langt som jeg gjør iblant uten å ha drikke med. Drikke er veldig viktig for kroppen. 

Ja er spennende med maratonløping. Jeg mener helmaraton er for langt, men halvmaraton er fin distanse. Men lurt å skaffe seg et drikkebelte når man løper så langt. :) 

En link om trening :)

https://bramat.no/trening/motivasjon/371-trening-gjor-deg-lykkelig

 

Nei, helmaraton klarer jeg ikke å motivere meg for, i alle fall ikke pr i dag. Kjenner folk som deltar i ultraløp på 12mil, men jeg vil ikke kroppen min så vondt.

Jeg opplever "runners high" noen gange:)r. Etter 5-6 km går det noen ganger veldig lett. Så varer det 3-4 km før det går over igjen, og da er det tungt.:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Nei, helmaraton klarer jeg ikke å motivere meg for, i alle fall ikke pr i dag. Kjenner folk som deltar i ultraløp på 12mil, men jeg vil ikke kroppen min så vondt.

Jeg opplever "runners high" noen gange:)r. Etter 5-6 km går det noen ganger veldig lett. Så varer det 3-4 km før det går over igjen, og da er det tungt.:huh:

Halvmaraton er meget tungt for hele kroppen. Planen min var å forsøke å løpe flere halvmaratoner i år men jeg tror rett og slett at jeg ikke orker. Det tar for mye på for beina. Tror ikke det et sunt å løpe så langt i lengden. 

For meg er det slik at det går lett de første 7 kilometrene for så at det blir tyngre og tyngre. Når jeg har løpt ca 21 km så er det ganske tungt fra 10 km -17 km og så går det lett de siste 4 kilometrene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...