Gå til innhold

Gruer meg til julen i år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt sikkert en del kloke personer her med gode råd eller vært i noe lignende situasjon.

julen har alltid vært det jeg ser frem til hvert år, elsker alt med julen. Eller elsket.

Har alltid hatt det nogenlunde fint de fleste julene, men forje julaften ble en katastrofe. Skjedde mye med familien, vi ble mindre folk fordi vi ikke var de vi pleide å være, vi feriet ikke julaften hjemme hos oss som vi pleide heller. Uansett det skjedde mye innen for dørene den julen. Ble kastet ut på julaften til min fars mor. Pga kona oppførte seg barnslig, jeg sa mot henne og begynte å diskutere. Jeg måtte dra hjem, satt helt alene på rommet mitt resten av julen. Som sagt det skjedde mye vondt hjemme. Det som skjedde i begynnelsen av 2017, var at jeg ble tvangsflyttet fra familien min. Måtte flytte til et beredskapshjem, så en fosterfamilie, men her og nå bor jeg i et nytt beredskapshjem. Ble nylig flyttet hit. Julen har dukket opp i hode mitt. Gruer meg veldig, vet ikke hvem jeg skal ferie med liker ikke familien til de jeg bor hos så skal ikke ferie med de, har ingen andre heller. Jeg vet ikke hvorfor jeg tar meg så nær av dette, men jeg som egentlig elsker jul vil virkelig ikke ha det vonder enn vanlig denne julen også. Er det ille å ferie julen alene? Sitte å spise god mat for seg selv, se filmer, gå en tur i en alder av 16 .  Har lyst å høre med en venn om å ferie med de, men det er respektløst så jeg kan ikke ta sjansen eller? Tanken på å sitte alene på julen igjen vil jeg ikke oppleve. Hva kan jeg gjøre for å få en best mulig jul? 

Anonymkode: d25a0...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Har lyst å høre med en venn om å ferie med de, men det er respektløst så jeg kan ikke ta sjansen eller? Tanken på å sitte alene på julen igjen vil jeg ikke oppleve. Hva kan jeg gjøre for å få en best mulig jul? 

Anonymkode: d25a0...987

Hvis du er sikker på at vedkommendes foreldre tør å si at det ikke passer dersom det ikke gjør det så er det ingenting i veien for å spørre synes jeg. Hvis du kjenner dem godt og har vanket der mye synes de kanskje det bare er koselig? Er det mulig å snakke med familien din og fortelle hvordan du synes julen i fjor ble og at du ikke ønsker det slik i år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden så feiret hele familien julen hos meg. På kvelden lille julaften så fikk jeg et spørsmål fra en nevø, han lurte på om en kamerat kunne bli med på julaften. Jeg hadde aldri truffet denne kameraten før, men sa selvfølgelig ja. (For meg var det en selvfølge) Det endte opp med at vi hadde en veldig koselig julefeiring.

Jeg synes ikke det er respektløst å spørre om det er en mulighet for å feire julen sammen med din kamerats familie. Selv ville jeg synes at det hadde vært trist hvis jeg hadde hørt i etterkant at denne vennen til nevøen min hadde sittet alene fordi de ikke hadde turt å spørre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Hvis du er sikker på at vedkommendes foreldre tør å si at det ikke passer dersom det ikke gjør det så er det ingenting i veien for å spørre synes jeg. Hvis du kjenner dem godt og har vanket der mye synes de kanskje det bare er koselig? Er det mulig å snakke med familien din og fortelle hvordan du synes julen i fjor ble og at du ikke ønsker det slik i år? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Hvis du er sikker på at vedkommendes foreldre tør å si at det ikke passer dersom det ikke gjør det så er det ingenting i veien for å spørre synes jeg. Hvis du kjenner dem godt og har vanket der mye synes de kanskje det bare er koselig? Er det mulig å snakke med familien din og fortelle hvordan du synes julen i fjor ble og at du ikke ønsker det slik i år? 

 

1 time siden, Lillemus skrev:

Hvis du er sikker på at vedkommendes foreldre tør å si at det ikke passer dersom det ikke gjør det så er det ingenting i veien for å spørre synes jeg. Hvis du kjenner dem godt og har vanket der mye synes de kanskje det bare er koselig? Er det mulig å snakke med familien din og fortelle hvordan du synes julen i fjor ble og at du ikke ønsker det slik i år? 

Hmm får dessverre ikke ha kontakt med de lengre. Heh

1 time siden, Lillemus skrev:

Hvis du er sikker på at vedkommendes foreldre tør å si at det ikke passer dersom det ikke gjør det så er det ingenting i veien for å spørre synes jeg. Hvis du kjenner dem godt og har vanket der mye synes de kanskje det bare er koselig? Er det mulig å snakke med familien din og fortelle hvordan du synes julen i fjor ble og at du ikke ønsker det slik i år? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget med julefeiring er: Oppfør deg pent. Tål at andre ikke oppfører seg pent. Smil og vær glad. Kos deg med maten. Lukk ørene når det blir sagt for mye vås. Trekk deg tilbake når nok er nok.

Anonymkode: 772f1...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...