Gå til innhold

Når noen blir direkte masete...., kan oppleves negativt


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg kan godt forstå at i visse situasjoner så kan man direkte bli litt masete. Jeg har selv blitt det uten å hatt et ønske om å bli det. Spesiellt i usikre situasjoner. 

Jeg hadde en situasjon nå med en som jeg har datet før, men jeg følte på meg at noe var galt, og trakk meg unna. Han har direkte blitt ganske masete igjen. Greit jeg vurderte gjerne å gå en tur og gi han en sjanse til, men så begynner han å virke nærmest desperat på meldinger. Foreks så skriver han: "Møtes til helgen , pleeeease...!!!!!.  Kan jeg få lov til å treffe deg da? . Og neste : kan du svare meg fortere? " osv... Blir jo helt stresset av det, og desverre han skremmer meg bort. Jeg begynner igjen å tenke på at jeg selv kan ha gjort samme tabben i livet mitt før, altså dersom jeg blir usikker så kan jeg ha blitt noe som oppleves for litt masete. Men .... samtidig så tror jeg at er man interessert nok.. så er ikke den type masing så vanskelig. Så det har nok med interessen i utgangspunktet å gjøre. 

Noen som selv har vært på den ene og andre kanten, - samme hvem det er.... Men det at noen skal ha meldinger så fort som mulig tilbake i svar ellers så blir de helt hysterisk over at man ikke svarer innen et visst tidsrom osv? Slik er det vel med nye mobilbruken og....Jeg kan være på jobb, og kan ikke svare mens jeg er på jobb og så får jeg frustrerte etterlysninger på smser.. Frustrerende når det nye systemet er blitt slik.. Men samtidig er det jo kjekt at folk viser interesse... bedre det enn ingenting, men allikevel... strevsomt iblant.... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du opplever noen du ikke har kjent særlig lenge som masete er du enten ikke tilstrekkelig interessert i vedkommende eller vedkommende ER direkte masete, og i begge tilfeller er det liten vits i videre kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket slik masing. Men nå er jeg av den oppfatning at en ikke skal måtte være tilgjengelig bestandig (med mindre en har en avtale om å være tilgjengelig i en periode)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om denne fyren muligens mangler litt antenner når han bruker fire utropstegn og maser om at du ikke svarer fort nok på meldinger, men hvem er vel jeg til å dømme dine dater?

Jeg vet er kan være fristende å mase, men det funker nok dårlig. Greit å ha litt stolthet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Når du opplever noen du ikke har kjent særlig lenge som masete er du enten ikke tilstrekkelig interessert i vedkommende eller vedkommende ER direkte masete, og i begge tilfeller er det liten vits i videre kontakt.

Jeg mener også at det går på interesse. Jeg husker selv da jeg følte at jeg ble opplevd som masete før selv før. Det kommer av at vedkommende i andre enden ikke er tilstrekkelig interessert i utgangspunktet. Det ligger i kjemien. Og nå når jeg opplever denne personen som masete så tror jeg at han er frustrert fordi jeg ikke viser skikkelig interesse. Det er sant. Jeg er nødt til å kutte det. Fordi vi er for ulike 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mina1 skrev:

Noen som selv har vært på den ene og andre kanten, - samme hvem det er.... Men det at noen skal ha meldinger så fort som mulig tilbake i svar ellers så blir de helt hysterisk over at man ikke svarer innen et visst tidsrom osv? Slik er det vel med nye mobilbruken og....Jeg kan være på jobb, og kan ikke svare mens jeg er på jobb og så får jeg frustrerte etterlysninger på smser.. Frustrerende når det nye systemet er blitt slik.. Men samtidig er det jo kjekt at folk viser interesse... bedre det enn ingenting, men allikevel... strevsomt iblant.... 

Jeg hadde trukket meg unna, sånn masing orker jeg bare ikke. Litt folkeskikk og "verdighet" må man ha, selv om man venter desperat på svar. Han minner meg litt om han stalkeren min som jeg tror omsider har tatt hintet om at jeg er null interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gargamel skrev:

Synes det høres ut som om denne fyren muligens mangler litt antenner når han bruker fire utropstegn og maser om at du ikke svarer fort nok på meldinger, men hvem er vel jeg til å dømme dine dater?

Jeg vet er kan være fristende å mase, men det funker nok dårlig. Greit å ha litt stolthet også.

Jeg forstår årsaken til masingen. Jeg tror det er fordi han tror at jeg er uinteressert. Og dermed så reagerer han med å mase. Men sannheten er nok at jeg er ikke interessert nok men itillegg gjør masingen meg enda mindre interessert. Det er fordi det er for dårlig kjemi i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde trukket meg unna, sånn masing orker jeg bare ikke. Litt folkeskikk og "verdighet" må man ha, selv om man venter desperat på svar. Han minner meg litt om han stalkeren min som jeg tror omsider har tatt hintet om at jeg er null interessert.

Vi reagerer alle ulikt på visse situasjoner om man har fått følelser. 

Jeg har selv opplevd å føle den vonde følelsen av å bli avvist for så å få høre at jeg  "opplevdes  masete" . Dette er bare en som jeg ikke har hatt mye kontakt med. Og må si at jeg blir skremt av masingen når den står på. Men jeg forstår at jeg virker for uinteressert ut og at jeg må være klarere med det. 

Jeg har en venninne som fortalte meg at hun selv kunne reagere på mange måter uten at hun helt klarte å styre det når hun føler på seg at hun kommer til å bli avvist. Fordi hun blir så lei seg over selve avvisningen. Så ja det er sterke følelser i gang når det kommer til følelser. Men det gjelder å tenke som man sitter på en sykkel. Man skal ikke bakover men fremover. Om man blir avvist så skal man sykle fremover. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut.

Synes du skal legge den datingen på hylla en periode, kjære Mina1 :)

Når du har kommet deg gjennom denne høsten og jula, så er du sikkert mer klar for å lete etter Mannen i ditt liv igjen!

Nyt høsten og friheten og barna dine - og det å stå på egne bein. Klem fra Påskelilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, påskelilje skrev:

Høres slitsomt ut.

Synes du skal legge den datingen på hylla en periode, kjære Mina1 :)

Når du har kommet deg gjennom denne høsten og jula, så er du sikkert mer klar for å lete etter Mannen i ditt liv igjen!

Nyt høsten og friheten og barna dine - og det å stå på egne bein. Klem fra Påskelilje.

Jepp Jepp.... Jeg tenkte på det i går. Jeg er 40 år, men jeg har god tid på meg ennå. Det haster ikke. Jeg har alt å være glad for: har 2 barn, har jobb, har masse fint i livet, sunne fritidsinteresser osv. Jeg har et bra liv i seg selv. Selvsagt : jeg savner en mann i livet mitt, men jeg føler iblant mer for å legge datingen på hyllen. 

Jeg er blitt rik på erfaringene mine innen dating selv om det ikke har vært noe å skryte av :D. Men tenker på det selv: jeg har vært veldig flink med tanke på at målet i år var å date en mann hver måned inntil jeg traff den rette. Jeg har datet i gjennomsnitt en mann i måneden i år. Så jeg fortjener en pause. Man må jobbe for å finne kjærligheten, men det viktigste er å ikke jobbe for hardt, og man kan ha det veldig fint alene og. 

Jeg har faktisk det ganske fint alene. Tiltider savner jeg en mann, men jeg har behov for mye alene-tid. 

Og denne masingen til han her er .... strevsom. Han begynte i går kveld og... Svar nå!!!!! Svar meg!!!!! Kom igjen!!!!!. Jeg var trøtt og hadde nettopp kommet fra jobb.... og var ikke slik at det første jeg ønsket var å kaste meg på mobilen å svare, men dette har nok med min uinteresse å gjøre i utgangspunktet og ikke med han. Han er masete, men det har han full grunn til å bli når jeg viser så lite interesse som jeg gjør. Eller det er en reaksjon fra hans sin side på at han merker at jeg er for lite interessert. Og det er nok desverre sant. Jeg må si ifra at det funker ikke. Jeg føler at meg og han ikke har den kjemi jeg ønsker å ha. 

 I tillegg er det alltid en eller annen gammel date som komme tilbake og vil treffe meg igjen.... Bare rot hele greien. Beste er å ta livet litt med ro tenker jeg :) . 

Jeg har tross alt vært i forhold før. Har opplevd hvordan det er. Har vært samboer og vet at det er ikke så rosenrødt som man tror. Man kan ha det fint alene også. Livet er hva man gjør det til :) 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Og denne masingen til han her er .... strevsom. Han begynte i går kveld og... Svar nå!!!!! Svar meg!!!!! Kom igjen!!!!!. Jeg var trøtt og hadde nettopp kommet fra jobb.... og var ikke slik at det første jeg ønsket var å kaste meg på mobilen å svare, men dette har nok med min uinteresse å gjøre i utgangspunktet og ikke med han. Han er masete, men det har han full grunn til å bli når jeg viser så lite interesse som jeg gjør.

Nei, jeg synes ikke manglende interesse fra deg gir ham "lov" til å mase på denne måten. Jeg antar han er på din alder, altså godt voksen, og da oppfører man seg ikke som en fjortis. Punktum. Jeg hadde sendt ham en melding og sagt at jeg ikke er interessert i noen videre kontakt og om han så fortsatte hadde jeg blokkert ham på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Nei, jeg synes ikke manglende interesse fra deg gir ham "lov" til å mase på denne måten. Jeg antar han er på din alder, altså godt voksen, og da oppfører man seg ikke som en fjortis. Punktum. Jeg hadde sendt ham en melding og sagt at jeg ikke er interessert i noen videre kontakt og om han så fortsatte hadde jeg blokkert ham på mobilen.

Alt har sine forklaringer etter min mening. Man er bare mennesker, men jeg har skrevet til han etter at han begynte å mase på meg nok en gang... at jeg er ikke klar for noe mer nå. Det går ikke.  

Uansett så er det negativt å mase. Jeg er enig i at egentlig så skal man kunne oppføre seg. Men det er de som blir veldig dramatiske i slike situasjoner fordi de enten takler det ikke, eller tror at det hjelper å mase... 

Det er litt strevsomt når det blir mye mas. Jeg er nok ikke interessert nok uansett, for hadde jeg vært oppriktig interessert så hadde jeg ikke følt det som plagsomt. Men jeg følte det som plagsomt fordi jeg føler at kjemien med han er helt feil. Skal ikke være lett sånne ting. 

De som viser meg uverdig oppførsel har jeg blokkert, og slettet overalt. Har hatt noen slike før og. Sånne som ser ut til å være ute etter sex når det passer dem. Og da hjelper det ikke om de er pen og attraktiv. Slett, og blokker på de som jeg merker tydelig kun er ute etter sex selv om de sier noe annet. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...