Gå til innhold

Elektrisk støt i kroppen og hodet under nedtrapping av medisin


Kvitr

Anbefalte innlegg

Har gått på Paroxetin/seroxat i flere måneder nå. Har trappet ned nå fra 40 mg til 10 nå. Har masse elektriske støt i kroppen og hodet. Det er så slitsomt å ubehagelig!

Har det hele dagen og mange mange mange ganger om dagen. Andre som har opplevd det under nedtrapping??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er en vanlig og meget godt kjent bivirkning av (for) rask nedtrapping. Hvis du vil redusere plagene, går du opp til 20 mg i noen uker til før du igjen reduserer.

Anonymkode: c68dc...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått beskjed av psykiateren å trappe ned 10 mg hver uke. Å nå er jeg på 10 mg siste uka.

Jeg kan ikke bare øke uten godkjenning av legen.

Er det farlig disse støtene? Føles helt jævlig. Vondt i hodet og blir slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig, bare svært ubehagelig.

Den "offisielle" anbefalingen er å trappe ned 10 mg hver måned. Ring psykiateren i morgen.

Anonymkode: c68dc...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kvitr skrev:

Har gått på Paroxetin/seroxat i flere måneder nå. Har trappet ned nå fra 40 mg til 10 nå. Har masse elektriske støt i kroppen og hodet. Det er så slitsomt å ubehagelig!

Har det hele dagen og mange mange mange ganger om dagen. Andre som har opplevd det under nedtrapping??

jeg har sånne støt hver gang jeg prøvde å slutte på zoloft og fluoxetin. hver gang jeg bevegde meg kom de, og under trøtthet og veksling mellom varme og kalde omgivelser. zipp, zipp ZIPP sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kommer hver gang jeg er i bevegelse eller har sittet eller ligget stille også reise meg. Helt forferdelig!

Håper det gir seg når jeg har sluttet helt på Paroxetin..

Har du sluttet på Zoloft??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius

Uff det er ubehagelig. Jeg glemte medisinene mine når jeg reiste på ferie for mange mange år siden. Da kom de smellene selvfølgelig, jeg besluttet jo på Cipralex. Snakk med legen din om du burde trappe ned litt roligere. Vi er jo forskjellige og kan reagere ulikt på nedtrapping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke dra på legevakten. De kan intet gjøre med dette. Du kan gjøre noe med dette ved å gå opp til 20 mg og deretter ta det langsommere med nedtrappingen.

Anonymkode: c68dc...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kvitr skrev:

Ja det kommer hver gang jeg er i bevegelse eller har sittet eller ligget stille også reise meg. Helt forferdelig!

Håper det gir seg når jeg har sluttet helt på Paroxetin..

Har du sluttet på Zoloft??

jeg har sluttet på zoloft før, men måtte begynne igjen fordi jeg har intens dødsangst, men så byttet jeg til fluoxetin for de legger man ikke sånt på kilo av. fluoxetin gir bate en dum bivirkning til meg, og det er sure oppstøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2017 den 18.52, Kvitr skrev:

Har fått beskjed av psykiateren å trappe ned 10 mg hver uke. Å nå er jeg på 10 mg siste uka.

Jeg kan ikke bare øke uten godkjenning av legen.

Er det farlig disse støtene? Føles helt jævlig. Vondt i hodet og blir slapp.

Ikke farlige, men veldig merkelige og ubehagelige. Det hjelper noe å trappe forsiktig ned. Men min erfaring er at det selv ved forsiktig nedtrapping blir noe ubehag av denne typen når man slutter helt. Det tar sin tid å bli helt kvitt dette. 

Anonymkode: 03d8f...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...