Gå til innhold

Sår i halsen med hvite flekker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har i 2,5 uker vært forkjølet. Jeg har hatt vond hals, lett feber av og på og følt meg slapp. Følt meg bedre siste 1,5 ukene, men halsen har blitt sårere. Det er vondt å svelge og gjespe. Når jeg titter ned i halsen, ser jeg røde flekker, og enkelte steder hvite flekker (puss?) som det har blitt mer av siste par dagene. Jeg har ikke feber og føler meg ellers fin. Burde jeg ta en tur til legen for å sjekke om det er bakteriell infeksjon/streptokokker? Eller kan virus-infeksjon også utarte seg på denne måten? Jeg har operert bort mandlene (da jeg var 9 år gammel). Jeg tar ingen faste medisiner nå. Har kjønnsherpes (type 2). 1. gangsutbrudd for 1,5 år siden. Da fikk jeg også utbrudd i halsen, det var ekstremt smertefullt (ikke som dette). Kan det ev. være nytt herpesutbrudd i halsen? (Etter 1. utbrudd har jeg kun hatt utbrudd på kjønnslepper, kun 1 gang siste halvåret etter at jeg sluttet å gå på Valtrex). Ellers frisk. 

Anonymkode: 80104...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har erfaring med at hvite prikker i svelget er streptokokker. Første gang jeg hadde det i voksen alder hadde jeg ingen andre symptomer enn vondt i halsen. 

De andre symptomene dine kan tyde på en vanlig virusinfeksjon. Så det spørs om du har hatt en vanlig virusinfeksjon som har gjort at du har hatt feber og følt deg slapp, og nå har det ballet på seg med en streptokokkinfeksjon. Jeg vil råde deg å gå til legen og få sjekket dette, så du kan starte på antibiotika og bli frisk så fort som mulig!

Kan også være kyssesyke, da symptomene der er bla. feber, slapphet og halsbetennelse.

Dra til legen og ta en test, det er ikke noe stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...