Gå til innhold

Hva er ditt favoritt-godteri? :)


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Hva er ditt favorittgodteri? .. Jeg sitter nå å eter daimsjokolade Har blitt så glad i sjokolade med karamell i :) 

Daimen får kjæresten ha i fred, den er jeg ikke noe glad i. Men gi meg lakris. Det aller meste med lakris. Helst salt lakris. Bra jeg har såpass med selvkontroll ellers hadde jeg hatt skyhøyt blodtrykk... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Daimen får kjæresten ha i fred, den er jeg ikke noe glad i. Men gi meg lakris. Det aller meste med lakris. Helst salt lakris. Bra jeg har såpass med selvkontroll ellers hadde jeg hatt skyhøyt blodtrykk... :D 

Nam lakris er veldig godt! Er enig med deg i at det er herlig. Nå fikk jeg lyst på lakris :D 

Ja det gjelder å ha selvkontroll :) . Jeg er litt for glad i å ha litt chips og sjokolade på lur for tiden ;) . Må skjerpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakris med sjokolade: "Draumur". Det var litt slitsomt før når det bare fantes i Island, men så kom det til Norge:).

Sånne små sjokoladehvaler med marsipan inni, fra Hval sjokoladefabrikk.

Nå høres jeg kresen ut, men det er jeg ikke. Jeg hiver i meg alt av godteri.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går i perioder hos meg, men lakris, karamell og mint er noe som alltid glir ned! Akkurat nå er det Mentol-pastiller, Operamint og Tyrkisk pepper som er favoritten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Lillemus skrev:

Daimen får kjæresten ha i fred, den er jeg ikke noe glad i. Men gi meg lakris. Det aller meste med lakris. Helst salt lakris. Bra jeg har såpass med selvkontroll ellers hadde jeg hatt skyhøyt blodtrykk... :D 

Freia melkesjokolade med salt lakris.  Sykt god. Dessverre kom den bare i et begrenset opplag. Håper virkelig at den komme igjen i butikkhyllene:rolleyes: Ellers smaker jo is også godt, som en god nr 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt henger sammen med alt. Jeg har spist reker på brygga med min far en gang.Tror det må være reker på brygga.

Ellers er det kroneis med jordbær og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke søtsug, det er vanskeligere å overse nøtter og saltsnacks.  Dermed blir det kombinasjoner som posene med "Nøttekos" og sjokolade med saltinnslag (f.eks. Freias Kvikklunsj-storplate med havsalt) som frister meg mest.  Og yoghurtnøtter, de er heldigvis dyre. 

Appelsin og sjokolade er også en kombinasjon jeg synes er helt uslåelig. Den er også tilgjengelig i is.  Jeg var veldig glad i is da jeg var yngre, trangen har dempet seg noe etter at jeg ble voksen.

God ("påkostet", konfektaktig) marsipan med (mørk) sjokolade er også godt.  De store Premium-platene med fylt marsipan fra Freia ignorerer jeg så godt jeg kan. 

Jeg liker verken lakris, peppermynte eller sterke saker som Tyrkisk pepper.  Lakris synes jeg smaker direkte vondt.  Bare noen av bitene i engelsk konfekt er spiselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i nøttesjokolade (alt fra Firkløver til "spesial" småsjokolader) og god lakris, f.eks. fra Fazer. Mye godteri jeg ikke er så glad i, f.eks. slikt seigt smågodt som barna elsker.

 

På kveldene er jeg mer fysen på salt enn på søtt, elsker salte nøtter og chips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Xtra skrev:

Glad i nøttesjokolade (alt fra Firkløver til "spesial" småsjokolader) og god lakris, f.eks. fra Fazer. Mye godteri jeg ikke er så glad i, f.eks. slikt seigt smågodt som barna elsker.

 

På kveldene er jeg mer fysen på salt enn på søtt, elsker salte nøtter og chips.

Jeg elsker også chips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg elsker sjokolade, bortsett fra Minde, den greier jeg ikke. Chips synes jeg bare er godt av og til, spesielt når jeg fyser på noe salt.

Da er vi to: Jeg klarer ikke Minde sjokolade :) . Jeg må alltid ha chips i huset... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mina1 skrev:

Da er vi to: Jeg klarer ikke Minde sjokolade :) . Jeg må alltid ha chips i huset... ;) 

 

Jeg klarer heller ikke Minde. Ikke mørk sjokolade heller. Er glad i chips, men forsøker å begrense inntaket så godt det lar seg gjøre ;)

Synderen min er nok Cola Zero... Drikker mellom 1-1,5 l. pr. dag *rødme* , men det er jo ikke sukker i den - bare nok aspartam :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laban skrev:

Jeg har ikke søtsug, det er vanskeligere å overse nøtter og saltsnacks.  Dermed blir det kombinasjoner som posene med "Nøttekos" og sjokolade med saltinnslag (f.eks. Freias Kvikklunsj-storplate med havsalt) som frister meg mest.  Og yoghurtnøtter, de er heldigvis dyre. 

Appelsin og sjokolade er også en kombinasjon jeg synes er helt uslåelig. Den er også tilgjengelig i is.  Jeg var veldig glad i is da jeg var yngre, trangen har dempet seg noe etter at jeg ble voksen.

God ("påkostet", konfektaktig) marsipan med (mørk) sjokolade er også godt.  De store Premium-platene med fylt marsipan fra Freia ignorerer jeg så godt jeg kan. 

Jeg liker verken lakris, peppermynte eller sterke saker som Tyrkisk pepper.  Lakris synes jeg smaker direkte vondt.  Bare noen av bitene i engelsk konfekt er spiselige.

 

Liker du seigmenn? Jeg som har innbilt meg at du som har nicket Laban liker seigmenn :D

Jeg synes de bitene med rosa på i engelsk konfekt er best, men bare synd det er så få av de. Disse runde geléklumpene er også gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Liker du seigmenn? Jeg som har innbilt meg at du som har nicket Laban liker seigmenn :D

Seigmenn er slett ikke verst i små doser, særlig de orange smaker litt mer enn bare sukker.

Jeg var gravid med minstemann da jeg begynte å henge her på DOL.  Laban var familiens kallenavn på ham mens han var i magen.  Grunnen til at jeg foreslo å kalle ham det (lenge før vi visste kjønn), var at legen hadde bemerket at "på dette stadiet likner de en seigmann".   

Og så liker jeg den overførte betydningen - "en skikkelig laban" etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg klarer heller ikke Minde. Ikke mørk sjokolade heller. Er glad i chips, men forsøker å begrense inntaket så godt det lar seg gjøre ;)

Synderen min er nok Cola Zero... Drikker mellom 1-1,5 l. pr. dag *rødme* , men det er jo ikke sukker i den - bare nok aspartam :P

Da er du flink som ikke drikker så mye brus som meg iallefall :D .

Jeg aner ikke hvor mye cola jeg drikker daglig... Har sodastreamer og drikker helt ekstremt mye ;) . Jeg bør skjerpe meg! . Heldigvis er det mye mindre sukker i den jeg lager ved hjelp av sodastreameren enn den Cola Cola Company . Men de smaker omtrent det samme. Jeg har problemer å kjenne forskjell. Eneste jeg merker er at jeg blir mer hyper av CocaCola Company sin. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...