Gå til innhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Tok en duotest med nakkefoldskann tidlig i svangerskapet, denne var avvikende og jeg fulgte derfor opp med en NIFT test. Sistnevnte test kom ut med en 0,01% risiko for de tre vanligste trisomiene. Slo meg derfor til ro med dette resultatet. Nå har jeg fått påvist SUA på ultralyd. Jordmoren virket ikke veldig bekymret da det ikke er andre avvikende funn. Jeg vil bli fulgt opp med vekstkontroller. Hun sa at det kunne ha betydning for barnets vekst, men nevnte ikke noe annet. På nett leser jeg enkelte steder at det kan ha sammenheng med kromosomavvik, andre plasser har de gått bort fra dette. Er det grunn tilbekymring ?

Anonymkode: 3b884...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

SUA betyr at det bare er en arterie i navlesnoren, ikke som vanlig to. Det kan ses sammen med andre utviklingsavvik, men kan også være et isolert fenomen. Noen ganger kan det gi dårligere tilvekst av fosteret. Du har fått god informasjon fra jordmor, stol på den.

Lykke til med svangerskapet.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...