Gå til innhold

Spoch


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter var strålende fornøyd fordi hun hadde funnet en app som heter spoch. Hun hadde allerede sagt ja til flere ting og avtalt pris med folk da jeg oppdaget dette. ( hun er psykisk uh). Jeg fikk henne til å sende tilbakemelding til en av de og si at hun likevell ikke ville kjøpe jakken som var til salgs. Hun fikk da tilbakemelding om at avtalen var bindende og at hun ikke kunne ombestemme seg. Stemmer dette ? 

Anonymkode: 11eda...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig.  Men i praksis er det jo vanskelig å tvinge noen til å kjøpe en vare som verken er betalt eller levert. 

Det er kjøpsloven som gjelder når selgeren er privat, ikke forbrukerkjøpsloven. Det er forbrukerkjøpsloven som har 14 dagers angrerett på nettkjøp. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27?q=kjøpsloven

Men jeg tviler på at selger orker å bråke noe mer med det dersom dere verken betaler eller henter / mottar varen og gir klar beskjed om dette, uansett hva loven sier.

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...