Gå til innhold

Klør intens - mister nattesøvn. Antatt kyssesyke


Mementomori

Anbefalte innlegg

Har vært innmari syk siden forrige mandag, og har vært to ganger på legevakten samt på øre-nese-hals avd. på Rikshospitalet. Fikk onsdagen antibiotika mot en "infeksjon" i kroppen, da jeg hadde høy CRP, men de visste ikke hva den kom ifra. Tok noen blodprøver bla. for kyssesyke. Jeg ble ikke noe bedre, og dro derfor på legevakten på lørdag igjen - trodde jeg hadde urinveisinfeksjon pga høy nattesvette og svært mørk urin. Visste fortsatt ikke hva som feilet meg, men den andre urinprøven var fin. Tok også her en del blodprøver. Fikk svar om at jeg hadde slått svakt ut på monounkleose(kyssesyke) og hadde forhøyede leververdier. Den ene legen mente dette var en ettereaksjon etter en kyssesyke jeg hadde hatt for 1mnd siden da jeg sist hadde streptokokker. Sluttet på antibiotika(apocillin) søndagen.

Er fortsatt syk, men nå er det en intens kløe som plager livet av meg. Er dette et symptom jeg bør regne med? Og hvor lenge kan jeg regne med det evt varer? Klør ekstra intens på kveld og nattestid, og får absolutt ikke sove. Kløen er verst på hendene og føttene, og de kløende områdene kan bli røde og hovne - som en inflammasjon. Til tider klør hele kroppen intens, til og med ørene, underliv og anus. 

Hva kan dette komme av? Og hva kan jeg gjøre for å lindre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎28‎.‎09‎.‎2017 den 14.03, Mementomori skrev:

Har vært innmari syk siden forrige mandag, og har vært to ganger på legevakten samt på øre-nese-hals avd. på Rikshospitalet. Fikk onsdagen antibiotika mot en "infeksjon" i kroppen, da jeg hadde høy CRP, men de visste ikke hva den kom ifra. Tok noen blodprøver bla. for kyssesyke. Jeg ble ikke noe bedre, og dro derfor på legevakten på lørdag igjen - trodde jeg hadde urinveisinfeksjon pga høy nattesvette og svært mørk urin. Visste fortsatt ikke hva som feilet meg, men den andre urinprøven var fin. Tok også her en del blodprøver. Fikk svar om at jeg hadde slått svakt ut på monounkleose(kyssesyke) og hadde forhøyede leververdier. Den ene legen mente dette var en ettereaksjon etter en kyssesyke jeg hadde hatt for 1mnd siden da jeg sist hadde streptokokker. Sluttet på antibiotika(apocillin) søndagen.

Er fortsatt syk, men nå er det en intens kløe som plager livet av meg. Er dette et symptom jeg bør regne med? Og hvor lenge kan jeg regne med det evt varer? Klør ekstra intens på kveld og nattestid, og får absolutt ikke sove. Kløen er verst på hendene og føttene, og de kløende områdene kan bli røde og hovne - som en inflammasjon. Til tider klør hele kroppen intens, til og med ørene, underliv og anus. 

Hva kan dette komme av? Og hva kan jeg gjøre for å lindre? 

Jeg synes du skal ringe fastlegen. Mulig at du bør ha legetilsyn på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til lege og få noe for kløen. En venninne av meg hadde en slik reaksjon etter kyssesyken. Hun måtte følges opp av lege ang leverprøver ol. Kjenner også en som fikk kløe etter å ha stått på antibiotika . Usikkert om det var pga infeksjonen eller antibiotika. 

Anonymkode: ab1bb...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ikke til legen, leste noe om at man får kløe ved forskjellige leversykdommer, og antok at dette kanskje var tilfelle da kyssesyke angriper leveren.

Kjøpte eurax som hjalp veldig! 

I natt sov jeg min første hele natt uten å våkne av kløe, så nå tror jeg at jeg er på bedringens vei!

Takk dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...