Gå til innhold

Hvor mye bruker du i matbudsjett i måneden? :)


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvor langt er det til jobben? Det er jo en genial måte å trene på om det er passe langt.

Det er 5 km en vei. 10 km tur/retur sammenlagt. Sparer ca 1000 kroner i måneden om jeg trener til jobben :) . Er enig i at det kan være en genial ide!. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er 5 km en vei. 10 km tur/retur sammenlagt. Sparer ca 1000 kroner i måneden om jeg trener til jobben :) . Er enig i at det kan være en genial ide!. 

Hvis det er forholdsvis flatt og du har dusjtilgang på jobb så er jo 5 km bare barnematen for deg! Det jogger du jo lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg har på en halv måned brukt 2518 kroner på mat. Målet er at jeg må forsøke å bruke minst mulig ut måneden slik at det ikke blir mer enn rundt 4000 kroner i mat denne måneden. Hadde jo ca 6000 kroner i matbudsjett forrige måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvis det er forholdsvis flatt og du har dusjtilgang på jobb så er jo 5 km bare barnematen for deg! Det jogger du jo lett!

Har ikke dusj på jobben.... Det er mye bakker.... opp og ned om en annen.... Men det gjelder å gidde... Du har et poeng. Det er faktisk mye penger spart i å gå til jobben, og gjerne løpe hjem igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg ser at jeg har på en halv måned brukt 2518 kroner på mat. Målet er at jeg må forsøke å bruke minst mulig ut måneden slik at det ikke blir mer enn rundt 4000 kroner i mat denne måneden. Hadde jo ca 6000 kroner i matbudsjett forrige måneden. 

Spiser du veldig mye?

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er 5 km en vei. 10 km tur/retur sammenlagt. Sparer ca 1000 kroner i måneden om jeg trener til jobben :) . Er enig i at det kan være en genial ide!. 

Fint tur det. Så lenge det ikke er dårlig vær...

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint tur det. Så lenge det ikke er dårlig vær...

Anonymkode: a0ef2...537

Det er sant :) . 5 kilometer løpetur hjem er jo en veldig kort tur for meg. Og jeg sparer jo penger med å gjøre det. Ganske smart ide !!!! . Det er jo sånn at man tjener penger på å løpe da : da får man i pose og sekk ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,5-6000 i mnd på "dagligvarer" for to. Det omfatter litt mer enn mat. Nettbanken forteller meg det.

Anonymkode: e7d6c...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mina1 skrev:

Det er sant :) . 5 kilometer løpetur hjem er jo en veldig kort tur for meg. Og jeg sparer jo penger med å gjøre det. Ganske smart ide !!!! . Det er jo sånn at man tjener penger på å løpe da : da får man i pose og sekk ;) 

Lurt! Gå forholdsvis rolig. Du kan jo evt bare bytte t skjorte når du komner på jobb. Så kan du løpe hjem igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mina1 skrev:

Har ikke dusj på jobben.... Det er mye bakker.... opp og ned om en annen.... Men det gjelder å gidde... Du har et poeng. Det er faktisk mye penger spart i å gå til jobben, og gjerne løpe hjem igjen :) 

Gå til jobb og ha en ekstra bh og overdel i veska og ta en kjapp vask på doen og skift om du føler for det. Så løper du hjem igjen. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, påskelilje skrev:

Lurt! Gå forholdsvis rolig. Du kan jo evt bare bytte t skjorte når du komner på jobb. Så kan du løpe hjem igjen :)

Er en fin måte å trimme på :) . Penger spart, og så slipper jeg å trene på fridager. Kan disponere fridagene bedre på en måte. 

17 timer siden, Lillemus skrev:

Gå til jobb og ha en ekstra bh og overdel i veska og ta en kjapp vask på doen og skift om du føler for det. Så løper du hjem igjen. ☺

Smart :) . 

Er også en til måte å spare penger. I dag fant jeg ut at ikke alle banker tar så mye gebyrer som banken min gjør. Jeg betaler nesten 500 kroner i måneden i bare gebyrer.... Og så hørte jeg at folk som har en annen bank enn meg unnslapp å betale noe sånnt. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 28.9.2017 den 14.27, Mina1 skrev:

Jeg har ikke ville sett det, men jeg tror jeg sløser alt for mye. Jo jeg er forsiktig med hva jeg kjøper inn, og regner og regner, men jeg kunne sikkert spart meg for noen kostnader. 

Denne måneden tenker jeg å skjerpe meg inn, og spare mest mulig i matbudsjettet. Lurer på hvor mye dere bruker i matbudsjettet? Og har dere forslag til billige matvarer man kan leve godt og lenge på? . 

 

Jeg bruker maks 800 kr i uka på mat. Jeg bor alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg bruker maks 800 kr i uka på mat. Jeg bor alene.

wow, da er du flink... Jeg har nok kommet godt opp allerede i matbudsjettet. Min mor synes ikke at 5800 kroner i måneden er mye. Hun synes at det er ganske lite, men de har alltid brukt mye penger på mat da :) . Jeg er godt vant fra barndommen tydeligvis :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Mina1 skrev:

wow, da er du flink... Jeg har nok kommet godt opp allerede i matbudsjettet. Min mor synes ikke at 5800 kroner i måneden er mye. Hun synes at det er ganske lite, men de har alltid brukt mye penger på mat da :) . Jeg er godt vant fra barndommen tydeligvis :D 

Spørs jo hvor mange man er og hva man egentlig regner med i matbudsjettet. Regner man med vaskemidler, såper, toalettartiker, dopapir og bind/tamponger f.eks? Det blir jo fort en del kroner bare av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lillemus skrev:

Spørs jo hvor mange man er og hva man egentlig regner med i matbudsjettet. Regner man med vaskemidler, såper, toalettartiker, dopapir og bind/tamponger f.eks? Det blir jo fort en del kroner bare av det.

Ja, jeg regner med alt av toalettpapir, vaskemidler, bind, såper osv. :) . Har også hørt at noen regner godteri som goder og ikke som matvarer. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dopapir og vaskemidler hører hjemme i et husholdningsbudsjett.  Toaettartikler kjøper jeg ikke i matbutikker og regner det ikke med matvarer. Bind og tamponger trenger jeg ikke lenger.

Det er mye dyrere å bo alene og handle for en person enn når det er flere i husholdningen. Da mener jeg per person.

Anonymkode: 0c69d...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dopapir og vaskemidler hører hjemme i et husholdningsbudsjett.  Toaettartikler kjøper jeg ikke i matbutikker og regner det ikke med matvarer. Bind og tamponger trenger jeg ikke lenger.

Det er mye dyrere å bo alene og handle for en person enn når det er flere i husholdningen. Da mener jeg per person.

Anonymkode: 0c69d...93f

Mat til 1 eller ikke dyrere enn mat til 2/2.

Anonymkode: a0ef2...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mat til 1 eller ikke dyrere enn mat til 2/2.

Anonymkode: a0ef2...537

Jo det er dyrere husholdning for en person enn for to eller tre.

Anonymkode: 0c69d...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...