Gå til innhold

Å få kjeft.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Blir du dårlig når folk/mannen kjefter på deg? Det er jo helt teit å kjefte, det er jo mitt liv og jeg som bestemmer over det. Synker noen hakk i energi jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel litt an på hva det gjelder og hvem som kjefter. Hvis man velger å ha samboer så har man valgt å leve med et annet menneske og da må man kanskje tilpasse seg litt og ikke være helt egoistisk, man må ta hensyn til den man lever sammen med og sørge for sammen å få et godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fionys skrev:

Kommer vel litt an på hva det gjelder og hvem som kjefter. Hvis man velger å ha samboer så har man valgt å leve med et annet menneske og da må man kanskje tilpasse seg litt og ikke være helt egoistisk, man må ta hensyn til den man lever sammen med og sørge for sammen å få et godt liv.

Ja jeg sender ut kjærlighet jeg. Fikk beskjed at jeg skulle på ortopedisk en an plass, og det ville jeg ikke. Og vil ihvertfall ikke operere ut de spikrene der borte...er redd. Og sa smalt det for han, og når jeg sa jeg var redd de skulle drepe meg var jeg paranoid og måtte øke medisinen. Har alltid vært redd sykehus, det er jo min buisniss, Men får kanskje reise bort å se hva de sier, det er jo bare en vurdering. Smertene kommer og går, om jeg vil ha vondt er det jo opp til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Blir du dårlig når folk/mannen kjefter på deg? Det er jo helt teit å kjefte, det er jo mitt liv og jeg som bestemmer over det. Synker noen hakk i energi jeg da.

 

Jeg takler dessverre kritikk veldig dårlig. Kjeft har jeg aldri fått - selv om jeg er samboer. Vi har vært sammen i mer enn 10 år, men vi har aldri hatt en ordentlig krangel. Jeg mener at voksne mennesker bør klare å oppføre seg som det og kunne snakke konstruktivt sammen uten å la følelsene fare av sted. Om begge parter har denne innstillingen, går det stort sett fint.

Men det må sies; siden jeg takler kritikk svært dårlig, er jeg nok også litt konfliktsky... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg takler dessverre kritikk veldig dårlig. Kjeft har jeg aldri fått - selv om jeg er samboer. Vi har vært sammen i mer enn 10 år, men vi har aldri hatt en ordentlig krangel. Jeg mener at voksne mennesker bør klare å oppføre seg som det og kunne snakke konstruktivt sammen uten å la følelsene fare av sted. Om begge parter har denne innstillingen, går det stort sett fint.

Men det må sies; siden jeg takler kritikk svært dårlig, er jeg nok også litt konfliktsky... ;)

Ja konfliktsky er jeg også, vi pleier ikke krangle. Men han kjefter noen ganger på meg, som om han er far min og jeg blir dårlig. Jeg har sagt det til han, da drar han meg ned med dårlig energi. Men hadde jeg stått i min egen kraft hadde jeg jo ikke blitt påvirket, må øve på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg sender ut kjærlighet jeg. Fikk beskjed at jeg skulle på ortopedisk en an plass, og det ville jeg ikke. Og vil ihvertfall ikke operere ut de spikrene der borte...er redd. Og sa smalt det for han, og når jeg sa jeg var redd de skulle drepe meg var jeg paranoid og måtte øke medisinen. Har alltid vært redd sykehus, det er jo min buisniss, Men får kanskje reise bort å se hva de sier, det er jo bare en vurdering. Smertene kommer og går, om jeg vil ha vondt er det jo opp til meg. 

Prøv å sett deg inn i hvordan mannen din har det opp i alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Fionys skrev:

Prøv å sett deg inn i hvordan mannen din har det opp i alt dette.

Spiller vel ingen rolle for han om jeg har vondt i foten? Det er jo mitt liv. Noen ganger kjefter han fordi jeg er for mye i ro og spiser usunt og røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Spiller vel ingen rolle for han om jeg har vondt i foten? Det er jo mitt liv. Noen ganger kjefter han fordi jeg er for mye i ro og spiser usunt og røyker.

Regner med at mannen din har medfølelse for deg og at han vil ditt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Spiller vel ingen rolle for han om jeg har vondt i foten? Det er jo mitt liv. Noen ganger kjefter han fordi jeg er for mye i ro og spiser usunt og røyker.

Klart det spiller en rolle for han om du har vondt i foten, eller har du tenkt å bite smerten i deg og ikke si noe om det. Det er jo ikke lenge siden du måtte ha han til å kjøre deg til dagsenteret fordi du får vondt av å gå. Og når du er redd for at de på sykehuset skal drepe deg så er det klart at det har en innvirkning på mannen din. Han er sikkert sliten av at du er syk og at du ikke tar medisinene dine slik at du holder deg så frisk som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fionys skrev:

Regner med at mannen din har medfølelse for deg og at han vil ditt beste.

Tror ikke han har medfølelse for meg, virker ikke sånn...da hadde han vel ikke kjeftet? Vil at jeg skal være mer lik han, ut på tur i fjellet og sykle på turer overalt. Må finne seg ei sånn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Klart det spiller en rolle for han om du har vondt i foten, eller har du tenkt å bite smerten i deg og ikke si noe om det. Det er jo ikke lenge siden du måtte ha han til å kjøre deg til dagsenteret fordi du får vondt av å gå. Og når du er redd for at de på sykehuset skal drepe deg så er det klart at det har en innvirkning på mannen din. Han er sikkert sliten av at du er syk og at du ikke tar medisinene dine slik at du holder deg så frisk som mulig.

Hvordan kan han bli sliten når vi omtrent ikke ser hverandre? Han er ute hele dagen og jeg er inne. Ja det er jo sånn han viser kjærlighet, kjøre meg plasser og å handle. Han er ikke mye påvirket av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg sender ut kjærlighet jeg. Fikk beskjed at jeg skulle på ortopedisk en an plass, og det ville jeg ikke. Og vil ihvertfall ikke operere ut de spikrene der borte...er redd. Og sa smalt det for han, og når jeg sa jeg var redd de skulle drepe meg var jeg paranoid og måtte øke medisinen. Har alltid vært redd sykehus, det er jo min buisniss, Men får kanskje reise bort å se hva de sier, det er jo bare en vurdering. Smertene kommer og går, om jeg vil ha vondt er det jo opp til meg. 

Jeg liker definitivt ikke kjeft, og ikke en gang kritikk. Konstruktiv kritikk er bra, selv om det kanskje ikke føles slik der og da.

 

Mannen din kritiserer/kjefter nok fordi han ønsker at du skal få det bedre. Tror jeg ville gjort det samme om det gjaldt mannen min.  Du kan ikke både klage over smerter på grunn av naglene OG nekte å ta dem ut. Tror du virkelig at de skal skade deg på sykehuset er det klart at du er virkelig dårlig og antakelig har behov for medisiner.

 

Skjønner mannen din inderlig godt.

 

 

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg liker definitivt ikke kjeft, og ikke en gang kritikk. Konstruktiv kritikk er bra, selv om det kanskje inne føles slik der og da.

 

Mannen din kritiserer/kjefter nok fordi han ønsker at du skal få det bedre. Tror jeg ville gjort det samme om det gjaldt mannen min.  Du kan ikke både klage over smerter på grunn av naglene OG nekte å ta dem ut. Tror du virkelig at de skal skade deg på sykehuset er det klart at du er virkelig dårlig og antakelig har behov for medisiner.

 

Skjønner mannen din inderlig godt.

 

 

 

Ok. To spikrer stod det at det var i foten. Trenger ikke klage jeg, men han ser jo når jeg halter. Det var et mareritt når jeg knakk den foten, et mareritt å være på sykehuset i ti dager. Trodde de skulle drepe meg og hadde ufo opplevelser der, det var grusomt. Så ja jeg er redd sykehus,og jeg knakk den vel for over 23 år siden. Like redd er jeg i dag, syns ikke de er noe greie der heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. To spikrer stod det at det var i foten. Trenger ikke klage jeg, men han ser jo når jeg halter. Det var et mareritt når jeg knakk den foten, et mareritt å være på sykehuset i ti dager. Trodde de skulle drepe meg og hadde ufo opplevelser der, det var grusomt. Så ja jeg er redd sykehus,og jeg knakk den vel for over 23 år siden. Like redd er jeg i dag, syns ikke de er noe greie der heller. 

Hvorfor i alle dager skal de drepe deg på sykehuset?

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal de drepe deg på sykehuset?

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Det er bare en frykt/angst jeg har, kanskje jeg har dødd på sykehus i et tidligere liv? Og de gjør jo feil der og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvordan kan han bli sliten når vi omtrent ikke ser hverandre? Han er ute hele dagen og jeg er inne. Ja det er jo sånn han viser kjærlighet, kjøre meg plasser og å handle. Han er ikke mye påvirket av meg. 

Kanskje fordi han ønsker å se deg mer og ønsker at du kan være med og gå tur. Så blir han nok også sint fordi du blir sykere når du trapper ned på medisner og han blir sikkert oppgitt over at du ikke ser det selv. Jeg tenker at det er en helt naturlig reaksjon fra hans side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Kanskje fordi han ønsker å se deg mer og ønsker at du kan være med og gå tur. Så blir han nok også sint fordi du blir sykere når du trapper ned på medisner og han blir sikkert oppgitt over at du ikke ser det selv. Jeg tenker at det er en helt naturlig reaksjon fra hans side.

Ja fint at dere støtter han da. Det med medisiner pleier han ikke å si noe om, han vet ikke hva som er best sier han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er bare en frykt/angst jeg har, kanskje jeg har dødd på sykehus i et tidligere liv? Og de gjør jo feil der og. 

Er det noe større sjange for det på dette sykehuset? (Det er forskjell på å gjøre feil, som av og til skjer, og å drepe pasientene med vilje). Og hva UFO'er har med dette å gjøre forstår jeg ikke helt...

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Spiller vel ingen rolle for han om jeg har vondt i foten? Det er jo mitt liv. Noen ganger kjefter han fordi jeg er for mye i ro og spiser usunt og røyker.

Når man bor sammen med noen må man ta hensyn til disse. Hvis ikke får du flytte for deg selv og bo alene.

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe større sjange for det på dette sykehuset? (Det er forskjell på å gjøre feil, som av og til skjer, og å drepe pasientene med vilje). Og hva UFO'er har med dette å gjøre forstår jeg ikke helt...

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Hm, de kaller det slaktehuset da, er vel en grunn for det tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...