Gå til innhold

Å få kjeft.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Gondor skrev:

Min mor kjeftet meg huden full for endel dager siden fordi jeg prøver å få meg jobb, fordi jeg er sammen med en venninne som også har dårlige kvaliteter (som oss alle) og fordi jeg ikke helt klarer å akseptere min tilværelse som uføretrygdet. Hun blander seg også inn i forholdet mellom en mann jeg er interessert i og meg. Hun sa jeg burde ta hensyn til min gamle mor og velge mellom henne og venninnen. Hun gneldret i telefonen og var fly forbanna. Jeg gikk rundt med vondt i magen i mange dager og samtalen surret rundt i hodet mitt.

Men det er synd på min mor i følge min far. Hun er så tander og følsom og tåler ikke så mye så jeg må ta hensyn til henne. Hun har aldri trengt og stå til ansvar for det hun sier. Min far har alltid forsvart henne. Yndig ekteskap om ikke annet.

Jeg må lære å beskytte meg selv for ingen forsvarer meg. Jeg må lære meg til at visse tema tar jeg ikke opp med min mor og spør hun kan jeg ganske enkelt si at jeg ikke vil snakke om dette. Dette må jeg virkelig ta meg sammen for å gjennomføre. Ingen andre kan gjøre det for meg.

Det er ikke i vinden å føle seg som et offer, men litt av meg føler meg som det. På den annen side skjønner jeg at jeg ikke kan være åpen med min mor og at hun ikke er min nærmeste fortrolige. Jeg får satse på venninner.

Så ja, stjernestøv, jeg forstår deg selv om settingen er helt forskjellig. Akkurat det å bli kjeftet på er ikke noe kult.

 

 

 

Godt du forstår da, du er vel den eneste i tråden. Det med din mor hørtes neimen ikke greit ut,håper du klarer å si litt imot. Det er jo du som bestemmer i ditt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Offerrollen er fin. Der har alle andre skylden for alt hele tiden - uansett. Motforestillinger og innvendinger er bare useriøs kjefting. Det er alle andre som må endre seg. 

Anonymkode: 08c98...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Offerrollen er fin. Der har alle andre skylden for alt hele tiden - uansett. Motforestillinger og innvendinger er bare useriøs kjefting. Det er alle andre som må endre seg. 

Anonymkode: 08c98...848

Får ikke håpe det er meg du sikter til? Jeg la offerrollen fra meg i barndommen da jeg trodde jeg var et offer, visste ikke da at jeg hadde valgt det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...