Gå til innhold

Bipolaritet og nevrologiske utslag..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser det under diagnostisering av stenningslidelse ikke alltid tas høyde for nevrologiske / biologiske aspekter.. Hvordan vet du om dette er tatt i betraktning ? Dette innbefatter vel mer enn mr ? 

Når tanker kan rase i hodet periodisk og tankeflyt fremstår ekstra tilgjengelig bare av og til ( og veksle r m perioder av mindre energi og  tanke messing kapasitet , kan dette være et tegn ? 

Føler meg ofte springende i tankerekker og var for sanseinntrykk ,så havner jeg gradvis mer i en rolig , mer monoton , gjerne trist  og mer ( halv /hel) depressiv tid hvor trøtthet og skam , i blant irritabilitet siger inn. 

Er kun diagnostisert med vanlig dep , høres dette riktig ut ? Er det ikke så farlig med nyansene ..,kun vanlig formvariasjon ? Hva skiller ? Antidepressiva hjalp og sove med , men de variasjonene er svært tydelige og griper inn i liv og funksjonsnivå ..,

Anonymkode: 3303a...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært borte i at bipolar lidelse har vært diagnostisert kun på grunnlag av indre symptomer/opplevelser, Dvs uten at det har gitt seg utslag i klart observerbare adferdsendringer.

Hvis det du beskriver som mulige oppoversvingninger ikke har gitt observerbar aktivitetsøkning og/eller klart nedsatt søvnbehov, mener jeg diagnostiseringen av deg er korrekt.

Anonymkode: 77995...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...