Gå til innhold

Er blitt enda mer tiltaksløs etter å ha sluttet med brintellix.


emilie321

Anbefalte innlegg

14 timer siden, emilie321 skrev:

Myndighetene har bestemt at en kan kjøre på 3 , men ikke 4 forskjellige medisiner. Fastlegen ville beholde abilify, efexor og quetiapin.

Er virkelig redd for å bli dårligere. Skal på tur med datteren til uka, den turen holder meg oppe. Er redd for at jeg vil ramle enda mer nedpå etter den.

 

Det du har fått høre der er med all respekt tullprat. Du kan bruke så mange medisiner du vil og fortsatt kjøre. 

Forhør deg med en annen lege og få han til å skrive ut Brintellix igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det du har fått høre der er med all respekt tullprat. Du kan bruke så mange medisiner du vil og fortsatt kjøre. 

Forhør deg med en annen lege og få han til å skrive ut Brintellix igjen..

Har pratet med to andre leger og de sier det samme. Kanskje jeg bør ta en telefon til fylkeslegen,...tror nesten jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det du har fått høre der er med all respekt tullprat. Du kan bruke så mange medisiner du vil og fortsatt kjøre. 

Forhør deg med en annen lege og få han til å skrive ut Brintellix igjen..

De som tolker lovverket er tydeligvis ikke av samme oppfatning. 

Det er lett å få inntrykk av at byråkratene ikke forstår at det er fysiske mennesker som blir berørt av lovene de innfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Janus30 skrev:

De som tolker lovverket er tydeligvis ikke av samme oppfatning. 

Det er lett å få inntrykk av at byråkratene ikke forstår at det er fysiske mennesker som blir berørt av lovene de innfører.

Det er en mistolkning av reglene da.

Om du bruker tre eller flere trafikkfarlige medikamenter kan du ikke kjøre.

Om du bruker Paracet, Ibux, Somac og Brintellix, kan du kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det du har fått høre der er med all respekt tullprat. Du kan bruke så mange medisiner du vil og fortsatt kjøre. 

Forhør deg med en annen lege og få han til å skrive ut Brintellix igjen..

Er det tullprat når legen mener at kombinasjonen  abilify, seroquel, efexor og brintellix utgjør et problem i forhold til førerkortforskriftens medikamentbestemmelser? Det er ikke lenge siden Thor Kvakkestad sa at i forhold daværende regelverk så ville en slik kombinasjon være et problem. Han sa at de forventet en ny presisering av regelverket som ville endre dette. Er det denne du mener nå er på plass siden du så bombastisk hevder at det er tullprat legen til trådstarter kommer med?

Anonymkode: 4a6fe...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎09‎.‎2017 den 18.32, emilie321 skrev:

Har pga førerkortet, måtte slutte med brintellix. Går nå på 15 mg abilify, 150 mg efexor og 100 mg quetiapin. Trappet ned brintellix i 14 dager og har nå vært helt uten i 12 dager. Synes jeg er mindre glad og er enda mer tiltaksløs enn før. Ting jeg lett greide før er nå mer et ork  og ting jeg hadde litt problemer med er nå blitt veldig vanskelig å gjennomføre. 

Greier å opprettholde plikter jeg har og har stort sett greid å få trent, men alt går tyngre og tyngre. Spesielt ting som må gjøres i leiligheten. Har heller ikke så lyst til å prate med folk som det jeg pleier.

Er dette noe som vil gå seg til eller må jeg bare ta meg mer i nakken?   Noen med erfaring?

Fastlegen vil prøve så lenge som mulig uten mer medisin, men hadde det kanskje vært lurt å øke med Efexor? 

Jeg prøver å være positivt, men det er ikke lenger så lett, spesielt når jeg er alene. Blir godt fulgt opp av fastlegen.

Jeg synes du skal ringe Fylkesmannen og spørre om når nye regler vil være på plass, se https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/forerkortveilederen/seksjon?Tittel=legemidler-helsekrav-til-forerkort-10692#antipsykotika,-antiepileptika-og-antidepressiva-(helsekrav-til-førerkort)

Du kan enten søke dispensasjon - og vil høyst sannsynlig få det - eller sjekke om de nye reglene kommer til å være på plass før Fylkesmannen rekker å behandle en dispensasjonssøknad. 

Dette kommer til å ordne seg i løpet av ganske kort tid, ser det ut til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, frosken skrev:

Jeg synes du skal ringe Fylkesmannen og spørre om når nye regler vil være på plass, se https://helsedirektoratet.no/retningslinjer/forerkortveilederen/seksjon?Tittel=legemidler-helsekrav-til-forerkort-10692#antipsykotika,-antiepileptika-og-antidepressiva-(helsekrav-til-førerkort)

Du kan enten søke dispensasjon - og vil høyst sannsynlig få det - eller sjekke om de nye reglene kommer til å være på plass før Fylkesmannen rekker å behandle en dispensasjonssøknad. 

Dette kommer til å ordne seg i løpet av ganske kort tid, ser det ut til:-)

 

Takk frosken. :)  Skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det tullprat når legen mener at kombinasjonen  abilify, seroquel, efexor og brintellix utgjør et problem i forhold til førerkortforskriftens medikamentbestemmelser? Det er ikke lenge siden Thor Kvakkestad sa at i forhold daværende regelverk så ville en slik kombinasjon være et problem. Han sa at de forventet en ny presisering av regelverket som ville endre dette. Er det denne du mener nå er på plass siden du så bombastisk hevder at det er tullprat legen til trådstarter kommer med?

Anonymkode: 4a6fe...ca6

Det gjaldt trafikkfarlige medikamenter. Dette er ikke trafikkfarlige medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det gjaldt trafikkfarlige medikamenter. Dette er ikke trafikkfarlige medikamenter.

Slik regelverket har blitt forstått noen måneder, så har man jo puttet de fleste psykofarmaka inn i kategorien trafikkfarlige. Legen til trådstarter forholder seg bare til regelverket slik det en periode har vært utlagt av relevante myndigheter. Heldigvis er det varslet endringer, da man har sett at dette rammer bredere enn hva som er intensjonen med innstramningene i forhold til medikamentbruk. Inntil de nye bestemmelsene er på plass, anbefales fylkesmennene å gi dispensasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...