Gå til innhold

Og så var det: Trening uke 39 :)


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg har trent 3 ganger denne uken. Veldig godt fornøyd med uken. Hadde en kort løpetur - 5 km. Deltok i et motbakkeløp en dag, og så har jeg vært ute å trent 20 km løping i dag.

Forresten : må beundre @Gargamel for sin 10 km tid.. Husker at han sa tiden sin engang til meg på 10 km, og jeg synes den er vannvittig bra. Jeg løp 20 km i dag, og passerte 10 km på 54 minutter... og det var litt tungt... :) 

Av å se andre trene ute, .. treffe på andre som driver aktivt å trener inspirerer veldig! Og å være på dette forumet å prate om treningene våre bidrar og hjelper sterkt til å holde motivasjon i gang.. :D 

Nå gjelder det å holde seg i form over vinteren. Pleier å gå i dvale da, men ut på tur - aldri sur :) . Treningen hjelper meg veldig på humøret. Jeg blir mye mer positiv og optimistisk av det. Det gir meg livsglede og energi!!! . Det er som noe av den beste terapi! 

Hva med dere.. har dere fått trent bra? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Ja, har tatt to løpeturer: 7 km og 8km. Begge deler var intervall. Har en sånn greie gående som motiverer meg til å faktisk bli bedre, og ikke bare ta koseturer:)

Turen på 8 km var mitt første forsøk på 4x4 intervall. Det vil si 4 drag på 4 minutter pluss 3 min pauser med gange/rolig jogg mellom.  Det høres liksom så greit ut: Tren i hardt i kun 16 minutter pluss oppvarming og pauser,  så blir du i supeform. Det skal liksom ikke mer til <_<

For meg føltes det som en ganske så lang og hard løpetur. Ganske så tungt å motivere seg for det fjerde draget.

Den på 7 km var lettere. Da løp jeg rundt en bane. Annenhver runde fort og sakte.

Ellers var det en tur og pumpe jern, og dett var dett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, har tatt to løpeturer: 7 km og 8km. Begge deler var intervall. Har en sånn greie gående som motiverer meg til å faktisk bli bedre, og ikke bare ta koseturer:)

Turen på 8 km var mitt første forsøk på 4x4 intervall. Det vil si 4 drag på 4 minutter pluss 3 min pauser med gange/rolig jogg mellom.  Det høres liksom så greit ut: Tren i hardt i kun 16 minutter pluss oppvarming og pauser,  så blir du i supeform. Det skal liksom ikke mer til <_<

For meg føltes det som en ganske så lang og hard løpetur. Ganske så tungt å motivere seg for det fjerde draget.

Den på 7 km var lettere. Da løp jeg rundt en bane. Annenhver runde fort og sakte.

Ellers var det en tur og pumpe jern, og dett var dett. 

Du er dyktig :). Intervaller er meget god trening. Nå ga du meg en bra ide: Jeg skal begynne å kjøre intervaller på trening. Gjorde det fast to ganger i uken da jeg gikk på friidrett som ungdom, og trente i lag med noen av norges beste friidrettsutøvere i den tid. Var veldig gøy. Og det var ekstremt bra trening med intervaller. Det er det som gjør en sterkere i kroppen sies det. Husker jeg kjørte intervaller med en som var i NM på 800 meter, og jeg fikk skikkelig knalltøffe intervaller, men jeg ble veldig stram i kroppen av det den gang. Og selv om jeg er mye eldre så føler jeg meg i såpass bra form at det er bare å sitte igang igjen. Inspirert av deg @Gargamel :D 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ramlet solid av lasset. Delvis fordi kjæresten har ramlet av og nå har han vondt i en fot (urinsyregikt) og er knapt gangbar og delvis fordi det har voldsomt med fysisk aktivitet på jobb. Ferdig med det nå, men jeg har pusset opp gangen hos meg selv også, der er det bare noe småtteri igjen heldigvis.

Denne uka ble det en løpetur på 6,5 km på tirsdag og på lørdag la vi golv i 7,5 time i strekk uten pause! I dag skulle jeg løpt mitt livs første løp, men formen var helt på bånn så det ble 2,5-3 timer med å legge lister i gangen istedet. Fy søren så mange små listebiter det blir når det er 6 dører i rommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
29 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har ramlet solid av lasset. Delvis fordi kjæresten har ramlet av og nå har han vondt i en fot (urinsyregikt) og er knapt gangbar og delvis fordi det har voldsomt med fysisk aktivitet på jobb. Ferdig med det nå, men jeg har pusset opp gangen hos meg selv også, der er det bare noe småtteri igjen heldigvis.

Denne uka ble det en løpetur på 6,5 km på tirsdag og på lørdag la vi golv i 7,5 time i strekk uten pause! I dag skulle jeg løpt mitt livs første løp, men formen var helt på bånn så det ble 2,5-3 timer med å legge lister i gangen istedet. Fy søren så mange små listebiter det blir når det er 6 dører i rommet!

Synd det ikke ble noe av løpet, og enda mer synd at kjæresten din sliter med foten. Jeg vet ikke hvordan den sykdommen arter seg, men håper han blir bra igjen. 

Uansett ikke så verst med en 6,5km løpetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Synd det ikke ble noe av løpet, og enda mer synd at kjæresten din sliter med foten. Jeg vet ikke hvordan den sykdommen arter seg, men håper han blir bra igjen. 

Uansett ikke så verst med en 6,5km løpetur!

Han har heftige smerter ved venstre stortå, du har kanskje lest Knoll og Tott? Kaptein Vom har det samme! Kalles også podagra. Er på bedringens vei, men knasker fremdeles ibux 2 ganger om dagen og har problemer med clutchen på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble bare to økter med Yoga, totalt 4 timer. Klarte for første gang å «stå på hodet» uten støtte, så den var jeg stolt av! Resten av uken ble ødelagt etter en time hos kiropraktor! Er så vondt og ømt i nakken at jeg spyr.... Skal tilbake i morgen og torsdag også :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skuffet over meg selv idag, har ikke greid å gå ut av leiligheten:( Dermed ble det også bare to økter denne uka :huh:  

Tirsdag : Svømt 3000 m  (1time og 35 min)

Fredag : Styrketrening  (1 time og 30 min)

Er fornøyd med svømme økta, den gikk lekende og lett, kunne fint ha svømt 1000 m til. Koste meg skikkelig i bassenget. Har fortsatt en strekk i ryggen så jeg ville ikke ta meg helt ut. Totalt skal jeg vel være fornøyd at jeg fikk til to økter, den psykiske formen er ikke helt på topp. Neste uke skal jeg være fornøyd hvis jeg får en økt, skal en svipptur til København med datteren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så voldsomt å rope hurra for , men her er mi uke:

Mandag, tirsdag og torsdag: syklet til og fra jobb - 7,2 km hver vei. Har blåst mye østavind, så det var grusomt tungt over broa hjemover disse dagene!

Lørdag kveld: ca 2 km tur om kvelden her vi er på ferie. 

Torsdag: en knapp halvtime med styrketrening mens jeg hørte 16-åringen i øving til naturfagsprøve :P

Søndag: først ca 11 km gåing rundt i byen vi er turister i. Så etter en halvtimes hvil måtte jeg løpe til et søndagsåpent apotek og tilbake - 5,2 km. Til slutt 2,5 km kveldstur da vi spiste middag :)

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, emilie321 skrev:

Er skuffet over meg selv idag, har ikke greid å gå ut av leiligheten:( Dermed ble det også bare to økter denne uka :huh:  

Tirsdag : Svømt 3000 m  (1time og 35 min)

Fredag : Styrketrening  (1 time og 30 min)

Er fornøyd med svømme økta, den gikk lekende og lett, kunne fint ha svømt 1000 m til. Koste meg skikkelig i bassenget. Har fortsatt en strekk i ryggen så jeg ville ikke ta meg helt ut. Totalt skal jeg vel være fornøyd at jeg fikk til to økter, den psykiske formen er ikke helt på topp. Neste uke skal jeg være fornøyd hvis jeg får en økt, skal en svipptur til København med datteren:)

Jeg synes at du har vært flink tross alt :) Jeg har ofte bare 2 treningsøkter for uken. Og er fornøyd med det. DÆu har tross alt svømt lenge... 1 time og 35 minutter er lenge det, og det er bra trening!!!! . 

Du er flink!. Og du må nyte København :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg synes at du har vært flink tross alt :) Jeg har ofte bare 2 treningsøkter for uken. Og er fornøyd med det. DÆu har tross alt svømt lenge... 1 time og 35 minutter er lenge det, og det er bra trening!!!! . 

Du er flink!. Og du må nyte København :) 

Takk, det er du også:) Skal gjøre så godt jeg kan:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Takk, det er du også:) Skal gjøre så godt jeg kan:rolleyes:

Takk :). Denne uken jobber jeg ekstremt mye så blir nok lite trening da men jeg skal forsøke å trene litt...  Jeg må holde det gående med 2 til 3 ganger i uken :).

Du har lov å ha treningsfri når du skal på tur ;). Jeg hadde treningsfri da jeg hadde ferie i år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent i dag. Gleder meg til oppdateringen i morgen om uken som har vært :) . Men her kan jeg love dere at det ikke har vært noe særlig trening, men en veldig flott og fin økt i dag :) . "Følte meg i god form" 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...