Gå til innhold

Søvnmestring. En virksom metode, men den krever en del


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste har du helt rett i. Men her var noe av poenget at TS ville finne en medikamentfri metode.

Anonymkode: c49f0...98f

Melatonin er vel kun regnet som et medikament her i Norge. I de fleste andre land kan det kjøpes overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Melatonin er vel kun regnet som et medikament her i Norge. I de fleste andre land kan det kjøpes overalt. 

Definisjonen av medikament er uavhengig av om det er på resept eller ikke. Paracet er også et medikament.

Gjelder enten har ME eller ikke.

Anonymkode: c49f0...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste har du helt rett i. Men her var noe av poenget at TS ville finne en medikamentfri metode.

Anonymkode: c49f0...98f

Hæ? Er det ikke du som er TS her eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: ff8a5...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Definisjonen av medikament er uavhengig av om det er på resept eller ikke. Paracet er også et medikament.

Gjelder enten har ME eller ikke.

Anonymkode: c49f0...98f

Hva er det babbler om? Hva har ME med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Andreaswell skrev:

Derfor er det viktig å presisere det godt i innlegget. 

Nå er det gjort :-)

Anonymkode: c49f0...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det gjort :-)

Anonymkode: c49f0...98f

Og du ønsker å bli tatt seriøst? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Andreaswell skrev:

Og du ønsker å bli tatt seriøst? Lykke til.

Han lykkes vesentlig bedre enn deg i denne tråden. 

Anonymkode: ae96e...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han lykkes vesentlig bedre enn deg i denne tråden. 

Anonymkode: ae96e...8cd

Og hva mener du med det? Han er spydig, også i andre tråder om ME og Melatonin mener jeg helt ærlig at ikke er et medikament. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Og hva mener du med det? Han er spydig, også i andre tråder om ME og Melatonin mener jeg helt ærlig at ikke er et medikament. 

Hvordan kan du mene at melatonin ikke er et medikament? Hva slags definisjon av medikament bruker du da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Hvordan kan du mene at melatonin ikke er et medikament? Hva slags definisjon av medikament bruker du da?

 

Melatonin blir definert som et kosttilskudd i USA av FDA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Melatonin blir definert som et kosttilskudd i USA av FDA. 

Joda, men i Norge er det definert som et medikament. Siden det kan gi en god del bivirkninger, synes jeg for øvrig det er ok at det i Norge også er reseptbelagt. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden (kun hovedinnlegget) burde etter min mening stå klistret fordi den kan være til hjelp for mange som sliter med søvn., 

Anonymkode: d8ec0...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Joda, men i Norge er det definert som et medikament. 

Ja, men i Norge blir høy dose med C vitaminer sett på som medikamenter også. Latterlig. Bestilt Melatonin i årevis fra USA, da Norge ligger langt bak på nettopp dette. Melatonin er heller ikke nok forsket på, og mange forskere mener at lysbehandling har like god effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tråden "Ønske om å klare meg uten medisiner" skriver AB følgende til meg ang. rådet som gis her:

AB: Som andre har påpekt, du har ikke sovet mer de siste 4 døgn heller. Med den foreslåtte metoden er det overveiende sannsynlig at du langsomt , men sikkert stadig vil sove mer. Men du er i godt selskap. De fleste finner en god grunn til at dette ikke kan gjennomføres.

Jeg tror man må se på årsaken til hvorfor man ikke får sove. Er det for mye stress i kroppen og redsel for natten, sier det seg selv at å sove tre timer ikke går. På det meste, én natt, sov jeg to timer. Mulig det går etter hvert, når det har gått mer enn én uke, men da vil kropp og hode være så utkjørt i mitt tilfelle at det ikke er forsvarlig å forsette rent psykisk (uttalt fra psykolog i dag). Jeg blir rett og slett psykisk dårlig med stemmer, dårlig fungering, dårlig konsentrasjon, lite krefter til å fungere i dagliglivet osv. Når stressnivået og redselen er redusert, kan det prøves på nytt, men p.t. i dag er det for tidlig. Derfor å si bastant at det er "Jeg skal beskrive en metode som jeg enda ikke har sett uvirksom dersom en gjennomfører den." mener jeg er feilaktig og rett og slett arrogant.

Det at du skriver i svaret til meg at "Men du er i godt selskap. De fleste finner en god grunn til at dette ikke kan gjennomføres., føler jeg du legger skylden på den som ikke klarer det fordi man ikke har viljestyrke nok. Det handler ikke om viljestyrke, slik jeg ser det, men et sted man er i psykdomsprosessen og den er individuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du etterlyste et alternativ til det du allerede hadde prøvd. Jeg anbefalte et alternativ. Som med alt annet en blir anbefalt på dette forum, er det opp til hver enkelt om en vil prøve det eller ikke. Du velger noe annet. Du vil finne årsaken. Det er din selvfølgelige rett, og jeg kan ikke annet enn ønske deg lykke til :-)

Anonymkode: c49f0...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...