Gå til innhold

Bruker du private helsetjenester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det av og til. Har tatt røntgen til full pris, og også noen ganger allmenlege, og hudlege.

 

Jeg er ufør, men noen ganger tar jeg meg råd. Spessielt hvis jeg er veldig engstelig for noe.

Anonymkode: 993b6...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det av og til. Har tatt røntgen til full pris, og også noen ganger allmenlege, og hudlege.

 

Jeg er ufør, men noen ganger tar jeg meg råd. Spessielt hvis jeg er veldig engstelig for noe.

Anonymkode: 993b6...eef

Går selv til en privat terapeut og innimellom til en privat lege. Legen er som en spesialist på spiseforstyrrelsen jeg sliter med og i det offentlige så er det nesten umulig å få hjelp til det. Har prøvd, men de mente at jeg slet for mye fysisk og psykisk til å kunne følge det opplegget de hadde som kunne ha passet til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det av og til. Har tatt røntgen til full pris, og også noen ganger allmenlege, og hudlege.

 

Jeg er ufør, men noen ganger tar jeg meg råd. Spessielt hvis jeg er veldig engstelig for noe.

Anonymkode: 993b6...eef

Det er nok fremtiden. Det offentlige helsevesenet ligger på sotteseng.

Anonymkode: 88d57...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, ganske ofte! Helseforsikringen jeg har dekker det meste, men bruker Volvat ofte uten den. Raskere time og bedre konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også valgt det private til en viss grad hvor vedkommende tjeneste er "delvis innenfor ( med egenandeler)det offentlige systemet"som jeg har oppfattet det. Jeg tror der er områder som det offentlige vet at der er private initiativ. Som jeg har forstått noe av det veldig komplekse systemet nå er det helsepersonell som driver både offentlig kanskje ved sykehusene og så driver de privat ellers kanskje for å få brukt sin kompetanse bedre. Tror mye helsepersonell er veldig bevisst hvilken fantastisk utdanning og evner de har som de prøver og forvalte i samfunnets tjeneste både privat og offentlig. Om summen av alt blir god samfunnsøkonomi  og gir optimale muligheter for den som kaver alvorlig syk rundt i systemet er veldig vanskelig å si. 

Men jeg tror også at ting kan bli mere og mere problematisk for samfunnet å løse opp i en mer og mer gordiske knute. 

Man er kanskje også mindre beskyttet i det private om feil på noe måte i behandlingen av pasienten skulle inntreffe?

Har hørt at alle større operasjoner skjer ved de offentlige sykehus. Men vanskelig da virkeligheten eller praksis for mange nok er annerledes enn i brosjyrene eller på nett.

Anonymkode: 975aa...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene har mye å tenke på også i helsespørsmål også i Norge.

Jeg tror vi er mange som lurer på hvordan det vil gå og frykter det værste men håper selvsagt det beste. At fastleger ( i en tror jeg ressursterk bydel)må sove over på kontoret for å rekke en kort kontakt med alle brukerene sine må være et alvorlig krisetegn synes jeg uten snev av helseutdanning  synes jeg.

Myndighetene har mye å tenke på sikkert og visst.

Anonymkode: 975aa...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke mangel på folk som vil bli leger, kanskje burde det bli flere studieplasser på medisin?

Anonymkode: 993b6...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To mnd før jentungen skulle begynne på vgs var vi på Aleris hos hudlegen der, hun var ekstremt plaget med kviser. Fikk time i løpet 2-3 dager mot flere mnds venting i det offentlige.

Både jentungen og jeg tok mandlene på et privat legesenter med offentlig avtale, få ukers venting mot mange mnd på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det private mye da jeg jobbet, fordi jeg da ikke hadde tid til å vente på det offentlige. Men ellers så er det jo veldig mye som egentlig er privat, men med offentlig avtale. Hver gang jeg er hos fastlegen f.eks. så er jeg jo hos en privat jege. Jeg opererte foten på et privat sykehus, men betalte ikke en krone for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det et par ganger. En av gangene var for å få noen medisiner å sove på (ikke B-preparater) da vikaren til legen min mente at h*n kunne gi meg annet enn Circadin, som var prøvd tidligere uten behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...