Gå til innhold
barelurerpå

Brudd

Anbefalte innlegg

Mina1   1 331 200
Mina1

Åpent forhold betyr etter min mening at hun kan bare gå. Ikke et tap etter min mening når hun kan kreve noe sånnt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mina1   1 331 200
Mina1
12 minutter siden, Gargamel skrev:

Det høres ut som du allerede har mistet henne, og jeg tror ikke du vinner henne tilbake ved å gi etter for merkelige påfunn. Et åpent forhold ville jo bare økt og forlenget lidelsen for deg. I tillegg ville du kanskje i dine egne og hennes øyne bli en mindre mann om du lot deg presse til sånt. 

Om noe tror jeg det er bedre å sette seg i respekt ved å si blankt nei til det hun foreslår. Jeg sier ikke at det vil redde forholdet, men jeg tror det vil føles bedre. 

Enig i denne. Åpent forhold er helt dødfødt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
påskelilje   4 174 1 001
påskelilje
16 minutter siden, Gargamel skrev:

Det høres ut som du allerede har mistet henne, og jeg tror ikke du vinner henne tilbake ved å gi etter for merkelige påfunn. Et åpent forhold ville jo bare økt og forlenget lidelsen for deg. I tillegg ville du kanskje i dine egne og hennes øyne bli en mindre mann om du lot deg presse til sånt. 

Om noe tror jeg det er bedre å sette seg i respekt ved å si blankt nei til det hun foreslår. Jeg sier ikke at det vil redde forholdet, men jeg tror det vil føles bedre. 

Enig!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
barelurerpå   6 2
barelurerpå

Jeg gir ikke etter for det hun ønsker.

Når jeg har gjort meg forstått med at jeg vil fortsette forholdet, jeg elsker henne og vi har to små ansvar som kom til verden, og hun finner på å si noe som dette så ble jeg helt paff, jeg ville gå og legge meg, jeg orket ikke mer.

Det var ordentlig vondt langt inn i hjertet å høre hun ville det som nærmest et "krav" til å se om hun vil fortsette.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mina1   1 331 200
Mina1
18 minutter siden, barelurerpå skrev:

Når jeg har gjort meg forstått med at jeg vil fortsette forholdet, jeg elsker henne og vi har to små ansvar som kom til verden, og hun finner på å si noe som dette så ble jeg helt paff, jeg ville gå og legge meg, jeg orket ikke mer.

Det var ordentlig vondt langt inn i hjertet å høre hun ville det som nærmest et "krav" til å se om hun vil fortsette.. 

Jeg vet hvor vondt det er. Det føles forferdelig vondt. Jeg må ærlig si at hun er ingen tap av et menneske når hun kan si noe som det.

Slik er det i et forhold: Mennesket har en medfødt tilbøyelighet til å koble seg på. Denne tilbøyeligheten sikrer vår overlevelse. Vi søker beskyttelse som del av en flokk, og vi søker trygghet og tilknytning hos nære omsorgspersoner. Når et annet menneske begynner å bety mye for oss, lengter vi etter hans eller hennes tilgjengelighet, at han eller hun er der for oss. Vi vil så gjerne se tegn på at den andre setter oss først, foran jobben, venner, eksen, familien, interesser, Facebook. Vi vil selvsagt ikke at den andre skal slippe alt annet.  Men visse ting skal man ikke akseptere. Foreks : jeg mener åpent forhold: Det sier hun fordi hun vil bruke deg inntil hun finner noe nytt... .. Jeg kan ta feil men jeg tenker sånn. Så jeg ville bare gitt slipp på henne!. La henne gå. Og nå er det slutt. Aldri ta henne tilbake!. Hdde min eks kommet tilbake, så hadde han aldri fått meg igjen. Det eneste jeg håpet på der var en verdigere slutt. Men jeg vil aldri ha verken forhold eller sex med han igjen selv om han tryglet og ba!. Et sted går grensen! . Føler man at noen har sviket en med å si slik som din sa, så mener jeg at hun har gått for langt. 

Ikke skam deg i ensomhet fordi du var så dum å tro at du hadde funnet kjærligheten. Aksepter at du raste utfor, 

Endret av Mina1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
barelurerpå   6 2
barelurerpå

Takk for svar alle sammen!

Ja, jeg får vel bare innse at tiden vår er over og heller sette oss sammen og diskutere åssen fremtiden skal løses hver for oss, dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Lillemus   70 594 1 044
Lillemus
17 timer siden, barelurerpå skrev:

Hadde kjæresten min sagt at om han skulle være sammen med meg så måtte han få pule rundt i tillegg (i praksis er det hva hun sier!), ja, da hadde han fått pule rundt av hjertens lyst. Helt uten at jeg var inne i bildet i det hele tatt. Åpne forhold fungerer kanskje for noen få, men jeg tror ikke det er løsningen for å redde et forhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mina1   1 331 200
Mina1
8 timer siden, barelurerpå skrev:

Takk for svar alle sammen!

Ja, jeg får vel bare innse at tiden vår er over og heller sette oss sammen og diskutere åssen fremtiden skal løses hver for oss, dessverre.

Jeg mistenkte at min ekskjæreste holdt noe skjult for meg , og det var at han var mulig i et åpent forhold med en ekssamboer som bodde i hjemlandet hans Sverige. Har mine sterke mistanker at de begge treffer andre single mens de er forpliktet til hveandre livet ut. Han krevde at han måtte få treffe henne som bestebestevenn, for at vi to skulle i det hele tatt kunne møtes. Jeg synes det er dårlig gjort mot dem som innvolverer seg uten å bli skikkelig informert om det. 

Jeg hadde selv aldri klart eller ønsket å leve i et åpent forhold. Jeg hadde heller aldri ville være den som involverte meg i det. Tenk på alle sykdommene en kan få osv.... Og blir forholdet tryggere av å ha det åpent? ikke i det hele tatt. 

Men enhver sin smak altså. Men jeg mener at man ikke kan elske hveandre høyt nok om man har et åpent forhold. 

Endret av Mina1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden