Gå til innhold

Brudd


barelurerpå

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, laban skrev:

Hun går med på parterapi, men krever å kunne gjøre omtrent hva hun vil hvis de skal fortsette, har kjørt ham opp i et økonomisk uføre som virker som det glade vanvidd, har vært utro uten å bruke prevensjon og dermed risikert både det ene og det andre. 

Forutsatt at trådstarters versjon er korrekt: Ja, de kan tydeligvis prate sammen.  Men jeg vet ikke om det er noen dialog i betydningen "åpen samtale for å komme til en slags enighet".  Jeg synes det virker som om hun ber ham holde kjeft og høre på hennes betingelser.  Er det noen anger og ydmykhet her, er den godt skjult (igjen - dette er basert på beskrivelsen i tråden, noe annet har vi jo ikke).

       

Ja jeg leser det at hun går faktisk med på parterapi. Men uansett er det bra når de kan prate sammen, istedet for den frustrasjon når man ikke kan. 

Jeg opplevde noe helt annet. Et overraskende brått uforberedt oppkast uten sidestykke med stygge ord på mail,  og at alt var min skyld – og min alene – at kontakten tok slutt.  Uten mulighet til å forsvare meg, eller en rasjonell dialog mellom to voksne mennesker, så ble fyren borte. Mine mail om forsøk på å kommunisere om problemet ble ubesvart.Gikk inn på et forum hvor vi begge var på. Der satt han å lagde tråder hvor han skrev om hvor forferdelig eks han hadde, og ba andre damer på forumet ut på øl, fest og morro. Mens jeg satt å gråt og forsøkte å få han i dialog. Han ignorerte meg som luft, og gikk ut med andre damer på forumet. Men jeg som vitne til dette lå å hikset meg sønder og sammen i gråt på sofaen. Så ja trådstarter i denne tråden kan trøste seg med at her går det å kommunisere, men får håpe at de kommer til enighet

Jeg synes at man kan i det minste gi hveandre den at man kan i det minste prate ut etter et forhold. Trådstarter har ikke skrevet noe mer i tråden om hvordan det går, men får håpe det ordner seg til det beste iallefall. :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, laban skrev:

Hun går med på parterapi, men krever å kunne gjøre omtrent hva hun vil hvis de skal fortsette, har kjørt ham opp i et økonomisk uføre som virker som det glade vanvidd, har vært utro uten å bruke prevensjon og dermed risikert både det ene og det andre. 

Forutsatt at trådstarters versjon er korrekt: Ja, de kan tydeligvis prate sammen.  Men jeg vet ikke om det er noen dialog i betydningen "åpen samtale for å komme til en slags enighet".  Jeg synes det virker som om hun ber ham holde kjeft og høre på hennes betingelser.  Er det noen anger og ydmykhet her, er den godt skjult (igjen - dette er basert på beskrivelsen i tråden, noe annet har vi jo ikke).

       

Ja jeg mener at det ser ut til at i trådstarters situasjon så virker hun som sjefen i forholdet!. . 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg opplevde noe helt annet.

Ja, jeg har fått med meg det.  Men se også praktisk på det: Din eks hadde ikke mulighet for å ta fra deg boligen, ødelegge økonomien og bruke barna dine som brekkstang.  Dette risikerer trådstarter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laban skrev:

Ja, jeg har fått med meg det.  Men se også praktisk på det: Din eks hadde ikke mulighet for å ta fra deg boligen, ødelegge økonomien og bruke barna dine som brekkstang.  Dette risikerer trådstarter. 

Det er sant... Min eks hoppet faktisk opp på chatten på mail isted. Altså han skrev ikke noe til meg. Jeg hadde jo blokkert han, så forstår ikke hvorfor han lå på chat som pålogget på mailen min. Fikk han fjernet med en gang.!!!!!!! . Er fortsatt skuffet på min, men har klart å la vær å "etterforske" svarene rundt han på to uker nå, så søker han ikke opp lenger, og skal fortsette med det.  

Trådstarter må finne ut av alt : både dette med bolig, økonomi, barna, osv. Det er tøffe greier, men får håpe at vi får en oppdatering og får høre hvordan det går. Og håper det løser seg til det beste for trådstarter :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner lar deg vite at de ønsker brudd, betyr det som regel at de har bestemt seg for dette for lenge, lenge siden. For alt du vet har hun allerede en annen i bakhånd som står parat til å flytte inn og overta din lille familie. Det er mye i livet kvinner sier og gjør fordi de egentlig vil at du skal gi dem oppmerksomhet og forståelse, men å ta initiativ til brudd er ikke en av de tingene. Derfor reagerer hun også som hun gjør når du forsøker å komme med romantiske tilnærmelser nå. Se for deg at tante Olga på 240 kilo med gulltann og glassøye satte seg på fanget ditt og kommanderte: "Kooooose! Nå!" Omtrent sånn føles det sikkert for henne når du møter henne i døra med sjokolade og vin når hun kommer hjem fra jobb.

Det beste du kan gjøre nå er å innse at det er over, og holde både hodet og hjertet kaldt. Vær saklig og respektfull, men vær også kald. For det første: Kontakt advokat! og ikke la henne få vite at du har gjort nettopp det. Jo tidligere du kontakter advokat, og jo lenger hun drøyer med å gjøre det samme, jo større fortrinn får du i prosessen med å fordele barn og økonomi. 

Du bør også forsøke å overtale henne til å flytte ut for en periode. Si at du trenger litt tid for deg selv hjemme sammen med ungene. Legg det frem som en vennligsinnet gest overfor henne hvor du gir henne tid og mulighet til å få ting litt på avstand, tilby henne å betale for oppholdet hennes om nødvendig. Evt. ta med deg barna en annen plass for en periode (siden huset uansett ikke står i ditt navn), og sørg for at du har det dokumentert at hun går med på dette. Det er svært viktig at du ikke skilles fra barna dine nå i denne bruddprossessen, for da stiller du mye sterkere i en evt. barnefordelingssak seinere.

Lykke til, og hold hodet kaldt.

Anonymkode: 3f38d...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 26.10.2017 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Når kvinner lar deg vite at de ønsker brudd, betyr det som regel at de har bestemt seg for dette for lenge, lenge siden. For alt du vet har hun allerede en annen i bakhånd som står parat til å flytte inn og overta din lille familie. Det er mye i livet kvinner sier og gjør fordi de egentlig vil at du skal gi dem oppmerksomhet og forståelse, men å ta initiativ til brudd er ikke en av de tingene. Derfor reagerer hun også som hun gjør når du forsøker å komme med romantiske tilnærmelser nå. Se for deg at tante Olga på 240 kilo med gulltann og glassøye satte seg på fanget ditt og kommanderte: "Kooooose! Nå!" Omtrent sånn føles det sikkert for henne når du møter henne i døra med sjokolade og vin når hun kommer hjem fra jobb.

Det beste du kan gjøre nå er å innse at det er over, og holde både hodet og hjertet kaldt. Vær saklig og respektfull, men vær også kald. For det første: Kontakt advokat! og ikke la henne få vite at du har gjort nettopp det. Jo tidligere du kontakter advokat, og jo lenger hun drøyer med å gjøre det samme, jo større fortrinn får du i prosessen med å fordele barn og økonomi. 

Du bør også forsøke å overtale henne til å flytte ut for en periode. Si at du trenger litt tid for deg selv hjemme sammen med ungene. Legg det frem som en vennligsinnet gest overfor henne hvor du gir henne tid og mulighet til å få ting litt på avstand, tilby henne å betale for oppholdet hennes om nødvendig. Evt. ta med deg barna en annen plass for en periode (siden huset uansett ikke står i ditt navn), og sørg for at du har det dokumentert at hun går med på dette. Det er svært viktig at du ikke skilles fra barna dine nå i denne bruddprossessen, for da stiller du mye sterkere i en evt. barnefordelingssak seinere.

Lykke til, og hold hodet kaldt.

Anonymkode: 3f38d...82a

Jeg tror at når noen har bestemt seg for et brudd så er det ikke noe de stusser på. Dette har de bestemt seg for, og vet at de vil. Ingen vei tilbake. No matter what. Innimellom så har jeg trodd at de ville tilbake, men jeg tror faktisk at det er klart bestemt når de først gjør et brudd. De vil ikke tilbake uansett om man lover å forbedre de områder de var missfornøyd med. Det er min erfaring. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...