Gå til innhold

Post Nord - jøje meg!


morsan

Anbefalte innlegg

Jeg har fått SMS om at en pakke kan hentes hos Post Nord og vurderte å be min (voksne) sønn om å hente for meg, da jeg ikke får hentet selv på noen dager. Dette har vi gjort på Posten flere ganger - bare videresendt SMS.

Men Post Nord krever ikke bare fullmakt på et helt spesifikt skjema, men den må i tillegg sendes inn til et av Post Nords business service centres minst én uke før den kan brukes! Det var da usedvanlig kronglete. Nå går jo dette greit for oss, for jeg får hentet selv senere i uka. Men man skulle trodd at det var en rekommandert sending vi snakket om her. Puh!

http://www.postnord.se/en/receiving/collecting-mail/power-of-attorney

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, morsan skrev:

Jeg har fått SMS om at en pakke kan hentes hos Post Nord og vurderte å be min (voksne) sønn om å hente for meg, da jeg ikke får hentet selv på noen dager. Dette har vi gjort på Posten flere ganger - bare videresendt SMS.

Men Post Nord krever ikke bare fullmakt på et helt spesifikt skjema, men den må i tillegg sendes inn til et av Post Nords business service centres minst én uke før den kan brukes! Det var da usedvanlig kronglete. Nå går jo dette greit for oss, for jeg får hentet selv senere i uka. Men man skulle trodd at det var en rekommandert sending vi snakket om her. Puh!

http://www.postnord.se/en/receiving/collecting-mail/power-of-attorney

Jøje meg, ja.

 

Jeg har opplevd ikke mindre enn TO ganger at pakker som var sendt til meg med PostNord har blitt borte på veien. Ene gangen fikk jeg omsider beskjed om at pakken var lokalisert og kunne hentes på XX (en matbutikk en mil unna). Jeg sa jeg heller ønsket å få den sendt til "min" butikk. Dermed ble den borte på veien igjen, og dukket ikke opp!  Begge ganger gjalt det heldigvis bare noen ting jeg har kjøpt som jeg lett kunne kjøpe andre steder, og pengene tilbake fikk jeg omsider. Jeg bare hater slikt styr.

 

Takke meg til Posten - aldri noe tull :) 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post Nord er noe forbanna ræl. Men min ektefelle tar bare med min ID om pakken står på meg, og det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postnord er noe dritt - de leverer pakker på døra her og det liker jeg ikke for jeg er ikke hjemme på dagtid. Faktisk er jeg ofte borte fra onsdag morgen til mandag ettermiddag og da er det svært kjedelig å få beskjed utpå onsdag om at "en pakke er levert til deg" og jeg vet at den vil bli liggende utenfor døra i mange dager. Noen ganger er en av ungene innom og tar den inn, evt. at søstra mi i etasjen over lemper den inn når hun er hjemme. Det har hendt at ting har kommet bort selv her inne i trappeoppgangen i blokka. Så det hender jeg vurderer å droppe å bestille fra enkelte firmaer når jeg vet de bruker Postnord. Synd at Bokklubben bruker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å hente pakker på postens utleveringssteder er det null problem å sende noen andre. Jeg har signert i min søsters navn og en venninnes navn og datteren min har signert for meg. :) Går så fint at.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Xtra skrev:

Jøje meg, ja.

 

Jeg har opplevd ikke mindre enn TO ganger at pakker som var sendt til meg med PostNord har blitt borte på veien. Ene gangen fikk jeg omsider beskjed om at pakken var lokalisert og kunne hentes på XX (en matbutikk en mil unna). Jeg sa jeg heller ønsket å få den sendt til "min" butikk. Dermed ble den borte på veien igjen, og dukket ikke opp!  Begge ganger gjalt det heldigvis bare noen ting jeg har kjøpt som jeg lett kunne kjøpe andre steder, og pengene tilbake fikk jeg omsider. Jeg bare hater slikt styr.

 

Takke meg til Posten - aldri noe tull :) 

For et styr! Jeg så forresten på trackingen at min pakke først ble sendt fra Oslo til en kommune lenger ut enn min, før den neste virkedag kom seg hitover. Virker veldig ineffektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Andreaswell skrev:

Post Nord er noe forbanna ræl. Men min ektefelle tar bare med min ID om pakken står på meg, og det går helt fint.

Da tar tydeligvis agentene for Post Nord seg friheter. ;) Eller de går i surr. Der jeg henter pakker er det samme butikk som både har post-i-butikk og Post Nord. En gang hadde jeg én pakke fra hver av dem - samme person som ekspederte ved begge disker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Postnord er noe dritt - de leverer pakker på døra her og det liker jeg ikke for jeg er ikke hjemme på dagtid. Faktisk er jeg ofte borte fra onsdag morgen til mandag ettermiddag og da er det svært kjedelig å få beskjed utpå onsdag om at "en pakke er levert til deg" og jeg vet at den vil bli liggende utenfor døra i mange dager. Noen ganger er en av ungene innom og tar den inn, evt. at søstra mi i etasjen over lemper den inn når hun er hjemme. Det har hendt at ting har kommet bort selv her inne i trappeoppgangen i blokka. Så det hender jeg vurderer å droppe å bestille fra enkelte firmaer når jeg vet de bruker Postnord. Synd at Bokklubben bruker dem.

Skjønner godt du vurderer å droppe kjøp fra steder som leverer med dem når pakker risikerer å ligge ubevoktet slik. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, morsan skrev:

Der jeg henter pakker er det samme butikk som både har post-i-butikk og Post Nord. 

Sånn er det der jeg bor også. Etter Black Friday og like før jul er det så mye pakker og så lange hentekøer at det blir uframkommelig ved kassene. Mange skjønner ikke Post Nord-opplegget, så de stiller seg i feil kø. Jeg har tipset folk flere ganger når de har stått med lappen synlig foran meg - "det er ikke noe jeg har noe med altså, men du kommer til å få beskjed om å gå over i den køen der". Og blitt møtt med veeeeldig synlig skepsis :rolleyes:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎03‎.‎10‎.‎2017 den 9.20, laban skrev:

Sånn er det der jeg bor også. Etter Black Friday og like før jul er det så mye pakker og så lange hentekøer at det blir uframkommelig ved kassene. Mange skjønner ikke Post Nord-opplegget, så de stiller seg i feil kø. Jeg har tipset folk flere ganger når de har stått med lappen synlig foran meg - "det er ikke noe jeg har noe med altså, men du kommer til å få beskjed om å gå over i den køen der". Og blitt møtt med veeeeldig synlig skepsis :rolleyes:

 

Jeg skjønner'em godt! :D Første gangen jeg fikk Post Nord-lapp sto jeg også i fel kø. Men jeg hadde da hentelapp for Posten-pakke _også_, så da da var det vel egentlig ikke feil - jeg måtte bare ta den andre køa i tillegg. *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2017 den 16.23, morsan skrev:

Jeg har fått SMS om at en pakke kan hentes hos Post Nord og vurderte å be min (voksne) sønn om å hente for meg, da jeg ikke får hentet selv på noen dager. Dette har vi gjort på Posten flere ganger - bare videresendt SMS.

Men Post Nord krever ikke bare fullmakt på et helt spesifikt skjema, men den må i tillegg sendes inn til et av Post Nords business service centres minst én uke før den kan brukes! Det var da usedvanlig kronglete. Nå går jo dette greit for oss, for jeg får hentet selv senere i uka. Men man skulle trodd at det var en rekommandert sending vi snakket om her. Puh!

http://www.postnord.se/en/receiving/collecting-mail/power-of-attorney

Før fikk jeg alltid melding fra bring når det var kommet en sending... Er det noe nytt dette med Post Nord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mina1 skrev:

Før fikk jeg alltid melding fra bring når det var kommet en sending... Er det noe nytt dette med Post Nord? 

PostNord er en konkurrent til Posten/Bring når det gjelder pakker. Typiske PostNord-brukere er giganter som Ellos og Zalando.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med Post-Nord. I dag morges lå det en pakke på Platekompaniet på dørmatta. Praktisk, så slipper man å gå ut i regnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg skulle sende noe med posten engang (litt stort), da var det helt ekstremistiske priser, så tror nok det er bra med litt konkurranse :) 

Anonymkode: 27ec6...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

PostNord er en konkurrent til Posten/Bring når det gjelder pakker. Typiske PostNord-brukere er giganter som Ellos og Zalando.

Zalando og Ellos-pakker henter jeg på Coop, men fra Bokklubben som bruker Post-Nord slenges det altså på dørmatta. Jeg hadde gjerne sett at alt måtte hentes jeg da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, morsan skrev:

Jeg skjønner'em godt! :D Første gangen jeg fikk Post Nord-lapp sto jeg også i fel kø. Men jeg hadde da hentelapp for Posten-pakke _også_, så da da var det vel egentlig ikke feil - jeg måtte bare ta den andre køa i tillegg. *puh*

Her er det Meny som har begge, og jeg skulle selvsagt hente en pakke fra hver. Først sto jeg i kø i posten, hentet ut pakken og fikk beskjed om å stille meg i kassekøen for å hente ut Post Nord. Jaja, tungvindt tenkte jeg men jeg gjorde da det. 5 stykker før meg, og når det endelig var min tur stengte kassadama kassen, fordi hun måtte betjene noen i Posten som akkurat hadde kommet. Og jeg? Jo fikk beskjed om å stille meg i den andre kassa med like lang kø:angry: Da var jeg jævlig fornøyd kan du si. Totalt 30 minutter på å hente ut to pakker, og det var nå i august.... Nettbutikkene burde gitt oss valget, jeg hadde gledelig betalt litt mer for å kun bruke Posten. 

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Andreaswell skrev:

Her er det Meny som har begge, og jeg skulle selvsagt hente en pakke fra hver. Først sto jeg i kø i posten, hentet ut pakken og fikk beskjed om å stille meg i kassekøen for å hente ut Post Nord. Jaja, tungvindt tenkte jeg men jeg gjorde da det. 5 stykker før meg, og når det endelig var min tur stengte kassadama kassen, fordi hun måtte betjene noen i Posten som akkurat hadde kommet. Og jeg? Jo fikk beskjed om å stille meg i den andre kassa med like lang kø:angry: Da var jeg jævlig fornøyd kan du si. Totalt 30 minutter på å hente ut to pakker, og det var nå i august.... Nettbutikkene burde gitt oss valget, jeg hadde gledelig betalt litt mer for å kun bruke Posten. 

Forferdelig irriterende! Up yours til alle dem som tror at fri konkurranse alltid er veien til lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt kan ikke være lett å jobbe innenfor et system som fungerer lite bra. Å gjøre ting manuelt eller via reserveløsninger  er snart noe man ikke kan lenger eller som ikke er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...