Gå til innhold

Slutte på p-piller - risikerer blodpropp?


Batfreak

Anbefalte innlegg

Jeg går for tiden på p-pillene Almina 28 og gikk på Loette tidligere. Jeg har gått på disse i flere år.

Jeg lurer på om det kan gi økt sjanse for blodpropp om jeg slutter å ta p-pillene nå og starter med det igjen når jeg har mer bruk for dem (når jeg har fått kjæreste igjen). Antageligvis kommer det til å gå en lang periode før jeg starter å ta dem igjen. 

Jeg har lest at det går an å få blodpropp på nettet, men ville fremdeles spørre om det her. 

Endret av Batfreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror risikoen er minimalt forhøyet neste gang du starter opp igjen, kontra om du bare hadde fortsatt på pillene. Har du ikke forhøyet risiko for blodpropp i utgangspunktet og ønsker å være uten pillene, så hadde jeg sluttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du stopper opp med p-piller. Å starter på igjen når du får deg kjæreste. Så er risikoen for blodpropp det første året du bruker p-piller like høy som første gangen du startet. Så egentlig så lønner det seg å bare fortsette med p-piller. Så slipper du mensen også. Mensen blir kraftigere uten prevensjon. Orker du ikke p-piller så prøv p-sprøyten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2017 den 18.36, cilie skrev:

Jeg tror risikoen er minimalt forhøyet neste gang du starter opp igjen, kontra om du bare hadde fortsatt på pillene. Har du ikke forhøyet risiko for blodpropp i utgangspunktet og ønsker å være uten pillene, så hadde jeg sluttet. 

Takk for svar! Jeg må sjekke med slekt om blodpropp går i familien. :)

På 2.10.2017 den 18.54, Frøken juli skrev:

Om du stopper opp med p-piller. Å starter på igjen når du får deg kjæreste. Så er risikoen for blodpropp det første året du bruker p-piller like høy som første gangen du startet. Så egentlig så lønner det seg å bare fortsette med p-piller. Så slipper du mensen også. Mensen blir kraftigere uten prevensjon. Orker du ikke p-piller så prøv p-sprøyten?

Tusen takk for svar!

Ja, det er det jeg er nervøs for. 

Mensen slipper jeg ikke uansett - den er bare mer kontrollert og med litt mindre plager. 

P-sprøyte er nok ikke noe for meg. Jeg har nemlig litt sprøyteskrekk. 

En av hovedgrunnene til at jeg tenker å slutte er penger. Men jeg får tenke litt på det og se. 

Det er så greit å kunne kontrollere når mensen kommer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Kobberspiral og hormonspiral for lite eller ingen risiko for blodpropp. Cerazette gir heller ingen risiko så den kan du ta trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...